تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
plusresetminus
مربی پیشین تیم هندبال جوانان ایران تاکید کرد با نگاهی که فدراسیون به تیم های پایه دارد با حضور بهترین مربی دنیا هم موفق نخواهیم شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۴۴۷۳
بهترین مربی دنیا هم موفق نمی‌شود
 تیم هندبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیای عمان در رده پنجم ایستاد. پنجمی این تیم در حالی بدست آمد که بازیکنان این تیم در رده نوجوانان از حضور در مسابقات آسیایی محروم شدند و اردوهای کمی دیدند و به تورنمنتی هم اعزام نشدند.
 
این تیم تنها با چند اردوی داخلی و چند بازی تدارکاتی با تیم بزرگسالان راهی رقابتهای آسیایی شد. کیوان صادقی مربی اسبق تیم جوانان معتقد است بزرگترین نقطه ضعف هندبال همیشه این بوده که نه مربی، نه بازیکن و نه باشگاه در رده های پایه دیده نمی شوند.
 
ما مستحق صعود و کسب مقام بودیم
کیوان صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نتایج تیم در مسابقات آسیایی عمان گفت : به هر حال جوانان در مسابقات آسیایی حاضر بودند که در حال حاضر هفت تیم پرقدرت در این رده وجود دارد. ایران در دور مقدماتی همیشه کارش آسان و خوب است و به دور بعد صعود می کند. اما در مراحل بعدی نیازمند است تیم ها بازی دوستانه و تدارکات دیده باشند. حداقل اردوهای مستمر باشد که بتوانند از آن استفاده کنند. اختلاف تیم ها در این مرحله تنها یک گل است. شاید تیمی مانند قطر هم از بازیکن خارجی استفاده کند اما اختلاف گل ها در مرحله دوم کم است، اگر قطر را برده بودیم صعود کرده بودیم.
 
نه برنامه داریم؛ نه مربیان دیده می شوند!
وی ادامه داد: اگر می خواهیم تیم های ما مقام بیاورد باید مربیان پایه دیده شوند که متاسفانه اصلا دیده نمی شوند. برنامه ریزی بیشتری برای رده های نونهالان نوجوانان و جوانان و پایه داشته باشیم که اصلا نداریم. مربیان زحمتکش رده های پایه باید به دوره های بین المللی اعزام شوند. مربیان و بازیکنان پایه ها واقعا ضعیف هستند. از آن طرف مربی می آوریم و پول نمی دهیم و آخرش این است که به این روز می افتیم. مربی ملی ما می آید می بیند جوان ما اصلا سیستم بلد نیست ؛ بازی بلد نیست. فدراسیون ما برای موفقیت باید نگاهش به نوجوانان و جوان باشد.
 
بهترین مربی دنیا هم باشد مقام نمی آوریم
کارشناس هندبال کشورمان خاطرنشان کرد: این تیم جوانان دو سال پیش در رده سنی نوجوانان بود و به مسابقات آسیایی نرفت. از آن زمان تا الان اردویی ندیده بودند و تنها در این دو سه ماه آخر اردو داشتند. این اردوهای مقطعی  به درد بخور نیست، هرکه بگوید این اردوها خوب است درست نیست. بازیکن را می آوریم 10 روز اردو می گذاریم و بعد رها می شود. با این سیستم قول می دهم بهترین مربی دنیا را بیاوریم مقام نمی آوریم که مقام نمی آوریم. باید به مربی ایرانی اطمینان کنیم. به آنها ایمان داشته باشیم که همین ها در سیستم تیم ملی کار کنند. باید مربیان ملی دیده شوند. اما متاسفانه نه مربی نه بازیکن نه باشگاه دیده نمی شوند.
 
سرمایه گذاری روی پایه ها سودش به نفع فدراسیون است
وی بیان کرد:  این بحث الان نیست هر وقت روی پایه ها سرمایه گذاری شود تیم بزرگسالان خوبی را داریم. فولاد چندسال قبل روی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کرد سودش را تیم ملی دید. الان لژیونرهای ما اصفهانی هستند و بازیکنان آن زمان در تیم ملی هستند. در مدارس کار شد نوجوانان مقام آورد، بعد از آن جوانان مقام آورد. بزرگسالان و بازیهای آسیایی مقام آوردند. چقدر تیم ملی از این مسئله استفاده کرد. متاسفانه دلمان به همان خوش بود وبه همین خاطر الان در همه مقاطع مانده ایم.
 
هر کسی انتقاد کند از دور خارج می شود
صادقی افزود: متاسفانه در هندبال حمایت کننده نداریم. اصلا اسپانسر نداریم. هرکسی هم انتقاد کند کنار گذاشته می شود. به نظر من آقای رحیمی هم همین روند را ادامه می دهد. هر کسی انتقاد می کند از دور خارج می شود. شاید این مدیریت سی سال پیش جواب می داد اما الان نه. کمیته ها باید فعال باشند حتی مخالف ها. هر کسی بگوید به به بیاید در راس کار قرار بگیرد و هر کسی نه کنار گذاشته شود!
 
با این روند در جاکارتا نتیجه نمی گیریم!
وی با بیان اینکه تیم بزرگسالان در بازیهای پیش رو به مشکل برمی خورد گفت: این امکان وجود دارد که در رده سنی بزرگسالان اکثر لژیونرها از سوی باشگاه هایشان اجاره بازی نداشته باشند  چون بازیهای آسیایی در تقویم جهانی نیست  و با ادامه این روند تیم ملی به مشکل برمی خورد. در هر پستی تعداد بازیکنان مان زیاد است وقتی در پستی بازیکن نداشته باشیم تیم افت می کند. چشم مان دوخته شده بود روی عده ای خاص و سرمایه گذاری نکرده بودیم. باید روی نوجوانان جوانان سرمایه گذاری کنیم و مسابقه ببینم. عربستان و کشورهای عربی جام خلیج و کشورهای اسلامی دارند. تورنمنت می روند دائم در مسابقه هستند. وقتی مقایسه می کنیم جوانان ما از جان و دل مایه می گذارند اما نه مربی دیده می شود نه بازیکن و هیچی به آنها نمی دهند!
 
یک سال کار کردم ۲۰۰ هزار تومان گرفتم! هر کسی مجانی کار کند مربی تیم ملی شود!
وی با بیان اینکه آقای رهبری و کادرشان برای تیم جوانان خیلی زحمت کشند گفت: خدا گواه است به هر کسی می گویم تعجب می کند. یک سال آزگار اردو گذاشتم از رئیس قبلی بپرسید ۲۰۰ هزار تومان به من پول دادند کرایه اتوبوس من هم نمی شد. دکتری خود را کنار گذاشتم و نتوانستم ادامه دهم. در آن زمان تیم جوانان دو اردوی خارجی اوکراین و کرواسی رفت و تنها یک پول توجیبی در اردوهای خارجی بود.  وقتی مربی در مقطع ملی می رود باید قرارداد داشته باشد اما مربی ملی و ایرانی دیده نمی شود. هر کسی مجانی کار کند مربی تیم ملی شود. این زشت است برای یک فدراسیون. می گویند پول نداریم آن وقت برای مربی خارجی پول دارند اما ایرانی نه. این همه هزینه می شود دو هزار دلارش را به مربی ایرانی بدهند چه می شود؟ مربی ایرانی باید مجانی کار کند؟
 
قراردادی نبود که پول بگیرم!
مربی اسبق تیم هندبال جوانان بیان کرد: آن زمان گفتند قرارداد باید داشته باشی تا پول بدهیم. گفتند قراردادی نیست پول نیست؟ مربی خارجی تا پیش قرارداد نبندد به ایران نمی آید. اگر مربی ایرانی باشی بگویی چقدر به من می دهید دیگرلازم نیست و نمی آورند. در هندبال که می دانم این گونه است.
 
باشگاهی نداریم
صادقی در خصوص اینکه آیا در باشگاهی فعال است یا نه افزود: باشگاهی نیست . هشت تیم  باشگاهی داریم که چهار تا پول می دادند. بافق انصراف داده. کازرون و گچساران و فولاد مانده اند. آنهایی هم که پولی می دادند تنها از بازیکنان شهر خودشان استفاده می کنند. واقعا هندبال درمحرومیت است. اگر نگاه کنید هشت تیم مربیان اش چه کسانی بوده اند. لژیونرها خارج بازی می کنند اما با چقدر بازی می کنند؟ الان دلار گران شده قبلا که ارزان بود. ضعف زیاد است در هندبال . اگر حرف بزنید  از دور خارج می شوید و این برای فدراسیون خیلی ضعف است.  نقد کنیم و بگوییم می گویند ما خواستیم کسی نیامد! قبلا هم همین بود الان هم همین است همیشه در هندبال این مسائل بوده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین