تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
plusresetminus
حزب الله : سرداور مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان با ارسال نامه ای به رئیس فدراسیون ایران از تصمیم و عملکرد خادم الشریعه مقابل حریف اوکراینی تقدیر کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۸۵۷۳
تقدیر سرداور گرندپری شطرنج بانوان جهان از سارا خادم الشریعه

 

                                                                     
                        

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در جریان مرحله آخر مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان که هفته گذشته در خانتی مانسیسک روسیه برگزار شد و در دور هشتم این رقابت ها، سارا سادات خادم الشریعه مقابل حریفی از اوکراین در ۱۱ حرکت به تساوی دست یافت. این نتیجه در حالی به دست آمد که حریف اوکراینی خادم الشریعه پیش از آغاز مسابقه دوست فرانسوی خود را که به دلیل بیماری قلبی دچار مشکل شده بود، درانتقال به بیمارستان همراهی کرده بود و به همین دلیل با شرایط روحی نامناسبت و با تاخیر در محل مسابقه آماده شد.

با این حال خادم الشریعه با وجود تاخیر حضور حریف در محل مسابقه برای وی درخواست باخت نداد و این مسئله از سوی سرداور مسابقات موردتقدیر قرار گرفته است.

در ایمیلی که توسط آنانتارام، سرداور مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان برای پهلوان زاده، رئیس فدراسیون ارسال شده، آمده است:

«احتراما به استحضار می‌رساند که خانم «المیرا اسکریپچنکو» از فرانسه شرایط جسمانی مناسبی برای شرکت در هشتمین دوره «جایزه بزرگ زنان» را نداشت و درست پیش از شروع مسابقات به سرعت به بیمارستان منتقل شد و همچنین خانم «ناتالیا ژوکوا» از اوکراین هم به عنوان همراه باید او را تا بیمارستان همراهی می‌کرد.

اینجانب از طریق مدیر خبری مسابقات مطلع شدم که «ناتالیا ژوکوا» نمی‌تواند در زمان مقرر مسابقه حاضر شود و به همین دلیل سؤال کرده که آیا بازی او مقابل «ساراالسادات خادم‌الشریعه» را می‌توان به تعویق انداخت.

هنگامی که اینجانب موضوع را با خانم «خادم‌الشریعه» درمیان گذاشتم، او به سرعت موافقت خود را اعلام کرد. «ناتالیا ژوکوا» ۱۰ دقیقه دیرتر درمکان مسابقه حاضر شد و مسابقه بدون اتلاف وقت شروع شد.

(طبق قوانین مسابقات تاخیر در این رقابت مجاز نبود و بازیکنی که تاخیر می کرد برایش باخت منظور میشد.)

اینجانب مایلم نهایت تشکر و قدرانی خود را از عمل دلسوزانه خانم «ساراالسادات خادم‌الشریعه» به خاطر درک همدلانه شرایط و موافقت با تأخیر چند دقیقه‌ای در شروع مسابقه ابراز کنم.

آر. آنانتارام

رئیس داوران جایزه بزرگ زنان خانتی-مانسییسک»

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین