تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
plusresetminus
حزب الله : مایشگاه صنایع دستی کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان البرز مطرح شد که نمایشگاه دائمی گردشگری و صنایع دستی در فردیس تاسیس شود.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۷۶
نمایشگاه دائمی گردشگری و صنایع دستی در شهرستان فردیس تاسیس شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدعلی نجفی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد اظهار داشت: در پایان جلسات اقتصاد مقاومتی باید  پتانسیل و توان اقتصادی استان افزایش یابد و ارائه گزارش برای یک جلسه اهمیت زیادی نداشته و یکی از مشکلات تولید عدم ایجاد بازار مناسب است.
 
استاندار البرز با بیان اینکه بخش‌های خصوصی بازاریابی را انجام می‌دهند و عمده تولیدی‌های کوچک صنایع دستی، گردشگری و مبلمان در بازاریابی شکننده هستند، افزود: سال‌ها از موضوع اقتصاد مقاومتی می‌گذرد اما هنوز از کالاهای داخلی و صنعت مبلمان در کشور و استان البرز استفاده نمی‌شود.
 
نجفی با تاکید بر اینکه  بیشتر بازارهای داخلی از مبل ساخت ترکیه استفاده می‌‌کنند، عنوان کرد: صنعت مبل در حیطه کالای  قاچاق برای کشور محسوب نمی‌شود و باید کارهایی انجام شود تا عمده مواد اولیه ساخت مبلمان که داخلی هم است در کشور رونق یابد.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت چوب، نساجی، mdf، hdf هم باید رونق یابد، اضافه کرد:  فردیس یک بخش جداناپذیر از استان البرز است و خط کشی مدیریتی در این مورد جایز نیست و نمایشگاه دائمی گردشگری و صنایع دستی در فردیس تاسیس شود.
 
استاندار البرز به رفع مشکلات اشتغال با استفاده از  اقتصاد مقاومتی در البرز اشاره و خاطرنشان کرد: باید شهرستان فردیس مرکز دائمی مبل تخصصی در استان البرز شود و بازایابی برای صنایع دستی و گردشگری البرز صورت گیرد به این سبب که ضعیف‌ترین تولیدکنندگان البرز در حیطه صنایع دستی است.
 
وی با بیان اینکه اگر مشکلات این حوزه برطرف نشود صنایع دستی استان البرز ظهور و بروز ندارد، اضافه کرد: باید صندوق کارآفرینی و بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه صنایع دستی و گردشگری پرداخت کنند.
 
نجفی با تاکید براینکه باید در زمینه اقتصادی دریافت امکانات لازم از طرف مدیران مطالبه شود، تصریح کرد: جاده‌های استان البرز توانایی برپایی نمایشگاه گردشگری را داشته و با توجه به اعتبارات دولتی باید از بخش‌های خصوصی استفاده شود.
 
وی ادامه داد: متولی اجرایی این حوزه بخش خصوصی است و جوابیه استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی باید ظرف 10 روز در سطح استان البرز انجام شود و صنایع نساجی برای کشور و استان البرز یک کاربری اقتصادی مهم دارد.
 
معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در ادامه جلسه با بیان اینکه یک بازارچه استانی در مشکین دشت ایجاد شده است، افزود: با کمک شهرداری سرعت توافق برای گسترش و احداث این بازارچه افزایش یابد.
 
فرماندار ساوجبلاغ هم در ادامه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ماده 16 اشتغال  مصوبه ایجاد کسب و کار است، اضافه کرد: فضا برای عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی  روستائیان و عشایر باید ایجاد شود. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه راه و شهرسازی و شهرداری باید امکانات و مکان‌هایی را به این کار اختصاص دهند، افزود: دستگاه‌های دولتی اعتباری برای برپایی این نمایشگاه‌ها ندارند و باید این نمایشگاه‌ها با کمک بخش خصوصی و ساماندهی به وسیله دستگاه دولتی انجام شود.
 
سرپرست فرمانداری فردیس با بیان اینکه احداث بازارچه مبل فردیس انجام شده است، گفت: این مکان برای اجرا تاکنون  محقق نشده است و باید در کار گروه اقتصاد مقاومتی مصوب شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز هم اظهار داشت: در طرح جامع تفصیلی و شهری این موارد پیش‌بینی شده است و آماده همکاری برای اجرایی شدن کار هستیم.
 
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز هم با تاکید بر اینکه شهرک صنعتی برای توسعه اشتغال با مشکلات آب و برق مواجه است، تصریح کرد: استعلام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید سریع‌تر در این موارد انجام شود تا واحدها آسان‌تر بتوانند خط تولید خود را تغییر و مشکلات را برطرف کنند.
 
نماینده نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه نساجی در نظرآباد 6 هزار نیرو را جذب می‌کند، افزود: صنعت نساجی کمترین کارائی را در استان البرز دارد و این صنعت برای جذب نیروی اشتغال بسیار کارا است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین