تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در سال جاری اقدام بی‌بدیلی در زمینه گندم در کشور انجام شد و با تولید ۱۴ میلیون تن گندم و خرید بیش از ۱۱.۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان ، کشور به مرحله خودکفایی گندم رسید.
۰
کد مطلب : ۱۲۵۴۰۳
نوسان قیمت شکر برطرف شد

 

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی  قنبری در آئین  تکریم و معارفه مدیرکل جدید غله و خدمات بازرگانی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهار داشت: در سال جاری اقدام بی‌بدیلی در زمینه گندم در کشور انجام شد و با تولید 14 میلیون تن گندم و خرید بیش از 11.5 میلیون تن از این محصول از کشاورزان ، کشور به مرحله خودکفایی گندم رسید.

وی بیان کرد: به سبب مشکلاتی که در زمینه درآمدهای دولت و قیمت نفت پیش آمده بخش زیادی از قیمت گندم  که دولت به صورت تضمینی خریداری کرده بود به کشاورزان پرداخت  و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد این امر در حالی است که در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین هزینه خرید به کشاورزان گندم کار استان قزوین  پرداخت شد.

قنبری تصریح کرد: در حال حاضر در کشور 13 میلیون تن ذخیره گندم داریم که 8 میلیون تن در خبازی‌ها و 2.5  میلیون تن در صنف و صنعت  به مصرف رسیده و مابقی آن معادل 3 میلیون تن را نیز می توان صادر کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به لزوم و اهمیت  حضور بخش خصوصی در توسعه بخش کشاورزی گفت: بخش خصوصی در زمینه ذخیره‌سازی و صادرات می‌تواند کمک‌های شایانی  به شرکت بازرگانی کند این امر در حالی است که امسال بخش قابل توجهی از خرید، حمل و ذخیره‌سازی گندم نیز توسط بخش خصوصی انجام شده و این آمادگی وجود دارد که بخش خصوصی به‌ عنوان شریک خوبی در کنار بخش دولتی باشد.

قنبری به خرید تضمینی دانه‌های روغنی اشاره و ادامه داد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی برای نخستین بار به شرکت خدمات بازرگانی واگذار شد که 66 هزار تن دانه‌های روغنی در سال جاری خریداری و هزینه آن نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: متاسفانه به دلیل وابستگی‌های گذشته ؛ 92 درصد روغن کشور از طریق واردات انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های مناسب، پیشرفت علم و تکنولوژی می‌توان این میزان واردات را به 70 درصد کاهش داد.

قنبری عنوان کرد: بیش از 2.2 میلیون تن شکر در کشور مصرف می‌شود در حالی که تولید شکر در کشور 1.5 میلیون تن است که می توانیم با برنامه ریزی مناسب  به خودکفایی در تولید شکر برسیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: به دلیل عدم همکاری بخش خصوصی و واردات امسال قیمت شکر با نوسان روبه‌رو شد که در مدت‌زمان 2 ماه بیش از 300 هزار تن شکر واردات داشتیم  که مشکل برطرف و با قیمت مناسب در بازار عرضه می‌شود.

وی به محصول برنج که یکی از محصولات مهم بخش کشاورزی است اشاره کرد و گفت: بیش از 3 میلیون تن برنج در کشور به مصرف می‌رسد که 2.2 میلیون تن تولید داریم و مقداری نیز از طریق واردات تامین می‌شود که امیدواریم با اقداماتی لازم به خودکفایی برنج در کشور نیز دست یابیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین