تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
plusresetminus
یک مقام مسوول در سوریه اعلام کرد که دمشق به کردهای سوریه برای جنگ با داعش کمک می‌کند. این در حالی است که یگان‌های مدافع کرد با ورود نیروهای ارتش آزاد سوریه به کوبانی برای جنگ با تروریست‌های داعش مخالفت کرده‌اند. داعش نیز ادعا کرده است درگیری‌ها در کوبانی به نفع این گروه تروریستی به پایان خود نزدیک شده است.
۰
کد مطلب : ۶۷۲۸۰
داعش مدعی پایان جنگ در کوبانی شد

 

رسانه‌های سوری گزارش دادند که دمشق به کردها برای جنگ علیه داعش کمک نظامی کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک منبع مسوول گزارش داد: حمایتی که دولت به کردهای سوریه ارائه می‌دهد شناخته شده و گسترده است و شامل حمایت‌های نظامی نیز می‌شود. وی افزود: این کمک‌ها شامل حمایت‌های نظامی مستقیم و غیرمستقیم است، اما این مقام سوری گروه‌های کردی را که از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند، مشخص نکرد.

در واقع سوریه ادعای کردهای سوری را که گفته بودند نظام سوریه هیچ کمکی به آنها نکرده است، تکذیب کرد. از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش فایلی تصویری که شامل تصاویر گرفته شده توسط پهپاد از شهر کوبانی (عین‌العرب) می‌شد را منتشر کرد و مدعی شد که درگیری‌ها در کوبانی به نفع این گروه در آستانه پایان قرار دارد.

در این فایل تصویری که با عنوان (از داخل عین‌الاسلام) است، تصاویری از گذرگاه مرزی مرشد پینار و محل‌های نگهداری حبوبات و مرزهای ترکیه با سوریه نشان داده شده است.

در این فیلم جان کانتلی گروگان انگلیسی نشان داده می‌شود که از کنترل داعش بر مساحت‌های گسترده‌ای از کوبانی سخن می‌گوید. وی در سخنان خود تصریح کرد که درگیری‌ها با نیروهای کرد در کوبانی وارد مرحله پاکسازی از خیابان به خیابان دیگر و از ساختمانی به ساختمان دیگر شده است. این گروگان انگلیسی اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه داعش در کوبانی در حال عقب‌نشینی است، تکذیب کرده و با حالت تمسخر گفت: من اینجا خبرنگار غربی نمی‌بینم.

وی همچنین اظهارات مقامات آمریکایی و اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های غربی مبنی بر کشته شدن صدها داعشی در حملات هوایی ائتلاف را تکذیب کرد. جان کانتلی عنوان داشت: تمام کسانی که من در کوبانی می‌بینم از نیروهای داعش هستند اما نیروهای پ‌.ک‌.ک یا یگان‌های حمایت مردمی کرد یا نیروهای پیشمرگ را نمی‌بینم.

وی به این مساله اذعان کرد که حملات ائتلاف مانع از آن شد که نیروهای داعش آن طور که برنامه‌ریزی کرده بودند از تانک‌ها و از سلاح‌های سنگین وزن خود در کوبانی استفاده کنند اما آنها از سلاح‌های سبک وزن در کوبانی استفاده کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش می‌خواستند کوبانی «نمادی برای پیروزی» علیه داعش باشد اما نیروهای هوایی آنها برای به شکست داعش در کوبانی یا در هر مکان دیگری کافی نیستند.

از سوی دیگر، یگان‌های حمایتی مردم کرد با ورود نیروهای ارتش آزاد سوریه به کوبانی برای جنگ با داعش مخالفت کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد که سیبان حمو، فرمانده کل یگان‌های حمایت‌های مردمی کرد گفته است: ما از ورود نیروهای پیشمرگ عراق استقبال می‌کنیم چراکه آنها برادران ما هستند اما یگان‌های ارتش آزاد به فرماندهی عبدالجبار العکیدی می‌توانند در جبهه‌های دیگری در جرابلس یا منبج، دو شهر از توابع حومه حلب که نزدیک کوبانی هستند، با داعش بجنگند.

همزمان نیروهای پیشمرگ اعلام کردند به محض اینکه جدول زمانی با آنکارا درخصوص رفتن نیروهای پیشمرگ به کوبانی از طریق خاک ترکیه تدوین شود، نیروهای پیشمرگ آماده رفتن به کوبانی هستند.

پیشتر نیز یک مقام کرد سوریه اعلام کرده بود، ترکیه در اجرای توافقی برای اجازه به عبور نیروهای پیشمرگ از ترکیه به سوریه تعلل می‌ورزد. صالح مسلم، رئیس حزب اتحادیه دموکرات کردها نیز عنوان داشت:‌ نیروهای پیشمرگ از چند روز قبل آماده رفتن به کوبانی هستند، اما ما نمی‌دانیم که بین کردهای سوریه و آنکارا چه می‌گذرد. علت تاخیر در این امر ترکیه است.

در همین حال شبکه اسکای نیوز گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف دست به حمله جدیدی به مرکز استقرار تروریست‌های داعش در جنوب غرب کوبانی زدند.

در بخش شرقی کوبانی نیز درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش با نیروهای کرد در جریان است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین