تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
plusresetminus
حزب الله : یک روزنامه استرالیایی نوشت: تعداد تروریست‌های مظنونی که قصد خروج از این کشور را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه داشته‌اند، با رشد قابل توجهی روبرو شده است.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۲۰۶
رشد چشمگیر تروریست‌هایی که قصد خروج از استرالیا را داشته‌اند

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،طی سال گذشته تعداد تروریست های مظنونی که قصد خروج از استرالیا را برای پیوستن به گروه های تروریستی در عراق و سوریه داشته اند و پیش از ترک این کشور جلوی آنها گرفته شده، دو برابر رشد داشته است.

این روزنامه افزود: طی 7 ماه منتهی به پایان ژانویه در مجموع بیش از 312 نفر قبل از ترک استرالیا و عزیمت به عراق و سوریه، از هواپیما بیرون آورده شدند. این رقم در یک دوره زمانی 12 ماهه قبل از آن به 336 نفر رسیده است.

وزارت مهاجرت استرالیا این آمارها را تایید کرده ولی مشخص نیست چه تعدادی از تروریست های مظنون که از سفر آنها جلوگیری شده، واقعا برای جنگ به خاورمیانه می رفته‌اند و این احتمال وجود دارد که برخی از این افراد سفر خود به خاورمیانه را از سرگرفته باشند.

سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا تاکید کرد : در برخی موارد، شخصی که تهدیدی به شمار نمی رفته، احتمالا اجازه یافته است تا سفر خود را ادامه دهد.

کانبرا به شدت نگران افزایش تعداد تروریست های استرالیایی است که به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته اند. به نظر می رسد حدود 120 شهروند استرالیایی تاکنون خاک این کشور را برای پیوستن به این گروه های تروریستی ترک کرده اند.

دولت استرالیا اعلام کرده است که حدود 160 نفر در داخل خاک این کشور نیز به طور فعالانه ای از طریق تامین مالی و اجیر کردن نیرو، از گروه های تروریستی حمایت می کنند.

دولت استرالیا برای مقابله با فعالیت های تروریستی قوانینی را در اواخر سال 2014 میلادی به اجرا گذاشته است. بر اساس قوانین اعلام شده، هر شهروندی که برای پیوستن به گروه های تروریستی قصد سفر به عراق و سوریه را داشته باشد ، به حبس تا 10 سال محکوم خواهد شد.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین