تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
حزب الله : برای این که آدم‌های بهتری، مسئولان کارآمدتری و شهرهای آبادتری داشته باشیم باید آنی شویم که نیستیم. در دنیای کنونی برای بیرون آمدن از پیله‌ها و برای رسیدن به جنبه‌های بهتری از خود باید کار کرد، و قدیمی‌ها چه درست نشانه گرفته‌اند؛ «مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.»
۰
کد مطلب : ۱۶۸۳۰۷
کرج مقصدِ گردشگری، نه محل عبور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مصطفی فراغت _ برای این که آدم‌های بهتری، مسئولان کارآمدتری و شهرهای آبادتری داشته باشیم باید آنی شویم که نیستیم. در دنیای کنونی برای بیرون آمدن از پیله‌ها و برای رسیدن به جنبه‌های بهتری از خود باید کار کرد، و قدیمی‌ها چه درست نشانه گرفته‌اند؛ «مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.»
 
به راستی کلید واژه تمام تبدیل شدن‌ها و کلید واژه تمام بهتر شدن‌ها و دستیابی به چیزهای خوبی که نیستیم، «داشتن» است، نظیر داشتن آنچه که نداریم؛ داشتن هدف، برنامه و تلاش.
 
ورزشکاری را پیدا کنید که بدون تمرین و بدون رنج و مرارت به قهرمانی رسیده باشد و یا شهری را پیدا کنید که بدون برنامه، بدون تجمیع نیروها و به دور از جناح بندی‌ها و بازی‌های سیاسی به توسعه فرهنگی و اقتصادی رسیده باشد!
 
باید پذیرفت بدون «این‌ها» هیچ امکانی وجود ندارد، بدون این‌ها صد سال هم بگذرد نه انسان‌های بهتری خواهیم شد و نه شهرهای آبادتری خواهیم داشت.
 
پیش نیاز تمامِ تغییرها بررسی وضع موجود، برنامه ریزی، همت، جور کردن پیش نیازها و حرکت به سوی ایستگاهِ مطلوب است.
 
  تصور می‌کنید «کرج» برای آن که بتواند در سال‌های آینده از چند میلیون خودرویی که هر ساله در جاده‌هایش تردد می‌کنند، حداقل یک میلیون خودرو را مجبور به اقامت کند چه تغییراتی را باید به وجود بیاورد و چه شرایطی را باید مهیا کند؟
 
نگاهی به آمار ترددِ خودروها در اسفند نود و شش و فروردین نود و هفت و مقایسه آماریِ آن با تعداد اقامت‌هایی که در همین دو ماه به ثبت رسیده به خوبی نشان می‌دهد که کرجِ دو میلیونی، در همه سال‌ها در خواب غفلت به سر برده است.
 
 
 
۲۷ میلیون تردد، ۲۳ هزار اقامت!
وقتی آمار تردد خودروها در کرج و تعداد اقامت‌هایی که از این ترددها ثبت شده را با آمار استان‌ها و شهرهای همجوار مقایسه می‌کنیم در می‌یابیم که کرج برای بیدار شدن از خوابِ زمستانی و برای برون رفت از شرایط موجود و تبدیل شدن به مقصد گردشگری، کار بسیار سختی در پیش دارد!
 
دوباره به آمار نگاه کنید؛ ۲۷ میلیون تردد و ۲۳ هزار اقامت. این آمار وقتی فاجعه بار خواهد شد که متوجه شویم قزوین با جمعیتِ چهارصد هزار نفری (در اسفند و فروردین گذشته) هشتصد هزار اقامت و یا شهری دویست هزار نفری در شمال  کشور، دو میلیون اقامت به ثبت رسانده‌اند.
 
با تمام این تفاصیل روز گذشته به دعوت «احد رسولی» رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج و به همراه تیمی از مهندسین مشاور، از منطقه آتشگاه باغستان و طرح‌هایی که به همت شورای شهر پنجم و پیگیری‌ها و تلاش‌های این عضو شورا ایجاد شده و یا در دست مطالعه است، بازدید کردیم.
 
 
 
تبدیل کرج از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری
 
نکته جالب بازدید از منطقه آتشگاه تاکید احد رسولی بر روی یک موضوع بسیار مهم بود؛ «تبدیل کرج از مسیر عبور به مقصد گردشگری. »
 
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: مقایسه آمارهای ثبت شده از تعداد تردد و تعداد اقامت‌ها در دو ماه اسفند و فروردین و مقایسه آن با برخی شهرهای همجوار به خوبی نشان می‌دهد در همه این سال‌ها کرج بیش از آن که مقصد گردشگری باشد، مسیر گردشگری بوده و این موضوع به هیچ عنوان برای کلانشهری با دو میلیون جمعیت؛ زیبنده نیست.
 
احد رسولی افزود: گام‌های بزرگی برای تبدیلِ کرج از مسیر به مقصد گردشگری باید برداشته شود و این تغییر به همدلی و همراهی نیاز دارد.
 
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به این که کرج می‌تواند به «برندینگ گردشگری» تبدیل شود، بیان کرد: رسیدن به این نقطه کار سختی است اما با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با ایجاد فضاهای لازم، می‌توانیم به این هدف دست یابیم.
 
 
 
 
«اقتصاد گردشگری» موضوع دیگری بود که رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج به آن اشاره کرد و گفت:  با انجام «طرح‌های مشارکتی» می‌توانیم گام‌های بزرگی در جهت رسیدن به اقتصاد گردشگری برداریم. به عنوان مثال در همین جاده آتشگاه می‌شود با ایجاد جذابیت‌های لازم و فراهم آوردن زنجیره‌ای از خدمات  از قبیل کمپ‌های اقامتی یک تا سه روزه اتفاقات بسیار خوبی را رقم زد؛ کارهای مطالعاتی برای استفاده از پتانسیل جاده آتشگاه در دست انجام است و تلاش می‌کنیم کرج در زمینه گردشگری، روزهای بهتری را به خود ببیند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین