تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
plusresetminus
حزب الله : معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با گلایه از اجرا نشدن مرخصی زایمان ۹ ماهه مادران که بیمه تامین اجتماعی به دلیل کمبود بودجه از آن استکناف می‌کند، از ارائه بسته حمایتی برای زنان شاغل جهت برون‌رفت از این مشکل خبر داد.
۰
کد مطلب : ۸۹۸۸۰
تصویب مرخصی زایمان دو هفته‌ای پدران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شهیندخت مولاوردی در همایش تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی و یونیسف هر ساله 10 تا 16 مرداد را به عنوان هفته جهانی شیر مادر نامگذاری کرده است. خوشبختانه در کشور ما نیز دسترسی رایگان به بهداشت مادر و کودک فراهم شده است و امیدواریم که سمت و سو به سمتی رود تا مادران پس از تولد نوزادانشان دغدغه‌ای جز تغذیه با شیر مادر نداشته باشند.

وی با اشاره به تصویب و مصوبه هیئت وزیران برای مرخصی زایمان دو هفته‌ای مردان گفت: ولی هنوز برخی سازمان‌ها به دلیل کمبود بودجه از اجرای مرخصی زایمان 9 ماهه زنان استنکاف می‌کنند چرا که در 18 ماه گذشته 47 هزار مادر باردار اخراج شدند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه قانون مرخصی زایمان برای دستگاه‌های اجرایی است و دیگر کارفرمایان را شامل نمی‌شود و ما نیز ابزاری برای مداخله نداریم، گفت: براین اساس با همکاری برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت بهداشت مقوله تغذیه با شیر مادر اصلاحیه‌هایی را خواهد داشت. 

راه اندازی مکان‌های دوستدار کودک

وی به راه‌اندازی مکان‌های دوستدار محیط کودک در فرودگاه‌ها، برای شیردهی مادران به نوزادان‌شان و همچنین ایجاد مکان‌هایی در سازمان‌ها برای این امر افزود: کاهش ساعت کار مادران و مرخصی زایمان برای آنان از مقولاتی بود که وقت و انرژی زیادی را معاونت امور زنان ریاست جمهور صرف کرد. 

مولاوردی با اشاره به فعالیت‌های معاونت زنان ریاست جمهوری در طول دو سال اخیر برای ایجاد راهکارهایی جهت توازن بین شغل زنان و مادری آنها گفت: با وجود تمام تلاش‌ها راه طولانی در پیش داریم. در سال‌های گذشته این توازن برقرار نشده بود و وظیفه حاکمیت است تا این توازن را برقرار کرد.

کارت تخفیف تردد و صندلی ویژه برای مادران

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد کردیم در طرح تحول سلامت زایمان طبیعی با قوت همچنان ادامه یابد و شهرداری‌ها نیز در این زمینه ترغیب شوند تا برای مادران شیرده کارت‌های تخفیف جهت وسایل حمل و نقل عمومی لحاظ کنند. همچنین صندلی‌های ویژه‌ای نیز در مترو و اتوبوس برای این مادران لحاظ شود. 

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر آگاه‌سازی و ارتقای آگاهی مردان در حوزه یاری رساندن به مادران شیرده با کمک رسانه ملی گفت: امیدواریم به زودی کنگره جمعیت بهداشت و سلامت باروری را نیز برگزار کنیم. 

وی افزود: هم اکنون زنان شاغل دو کاره هستند یعنی بین زندگی و کار مجبور هستند یکی را ترک کنند.

مولاوردی ادامه داد: براین اساس پیشنهاد دادیم مهدکودک‌ها در سازمان‌ها که چند سالی است برچیده شدند به دلیل اجرا نشدن کامل مرخصی زایمان به روال سابق برگردند. 

بسته تسهیلات شیردهی برای زنان شاغل

وی تصریح کرد: در این راستا با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پیشنهاد دادیم تا بسته حمایتی از زنان شاغل تدوین شود. یکی از مفاد این بسته تسهیلات برای شیردهی است که کمک شایانی در جهت اجرای سیاست‌های جمعیتی خواهد کرد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین