تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان قزوین گفت: عدالت شعار انقلاب اسلامی و اصلی‌ترین آرمانی بود که مردم در سال ۵۷ در شعارهای خود مطرح می‌کردند و در حال حاضر شاهد افزایش ۴۰ برابری تعداد دانشجو نسبت به زمان پیش از انقلاب هستیم.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۳۱۱
افزایش ۴۰ برابری دانشجویان طی ۴۰ سال اخیر

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا رسولی‌شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین اظهار کرد: آموزش یکی از مصادیق عدالت است و دانشگاه پیام‌نور پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور ازجمله در دورترین شهرها و مناطق سعی دارد تا دسترسی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی تسهیل کند.
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته کنکور علاوه بر استرس‌های موجود به‌مانند قیفی عمل می‌کرد که ورود دانشجویان به دانشگاه سخت و خروج از آن سهل بود، ولی در راستای شعار امنیت روانی و کاهش استرس، ورود به دانشگاه پیام نور آسان بوده، ولی خروج از آن دشوار است چراکه در تلاش است بار علمی دانشجو را افزایش دهد.
 
وی مطرح کرد: این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌ها زمینه رشد علمی را فراهم کرده است و دانشگاهی مبتنی بر کتاب است و درنهایت دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای بار علمی بالایی هستند.
 
رسولی شربیانی تشریح کرد: در سال ۱۳۵۷ حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور تحصیل می‌کردند و با توجه به افزایش دو برابری جمعیت ایران در حال حاضر حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارند که نشان می‌دهد تعداد دانشجویان بیش از ۴۰ برابر افزایش پیدا کرده که این امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ درصد پزشکان از سایر کشورها بودند، ولی با توجه به رشد علم به‌ویژه در بخش پزشکی حتی یک پزشک خارجی نداریم و می‌توان ادعا کرد که پزشکان ایرانی در کشورهای دیگر نیز به طبابت مشغول هستند و صنعت توریسم درمانی نیز در ایران راه‌اندازی شده و رونق گرفته است.
 
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین اضافه کرد: در حوزه‌های مهندسی، نفت و علوم انسانی در همه زمینه‌ها مصرف‌کننده بوده‌ایم، ولی در حال حاضر تولیدکننده و صادرکننده هستیم.
 
رسولی شربیانی گفت: در پیش از انقلاب کل تحصیل‌کرده‌ها در مقطع دکترا به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسید، ولی در حال حاضر ۱۵ هزار نفر در مقطع دکترا، استادیاری و استادتمامی فعالیت دارند و باید عنوان کرد پژوهش لازمه دست یافتن به این مدارج علمی است و این نشان از رشد علم در ایران اسلامی دارد که متأسفانه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ایران به این امر توجه نمی‌کنند.
 
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین در پایان تأکید کرد: بسیاری دانشمندان در ایران تحصیل‌کرده و پرورش یافته‌اند و در سایر کشورها به ارائه خدمات می‌پردازند که پروفسور سمیعی نمونه‌ای از این اساتید است که در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین