تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حزب الله: جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: فضای برخی از فرودگاه‌ها تافته جدابافته است و پلیس وظیفه دارد طبق قانون با جرایم و ناهنجاری‌های مشهود برخورد کند.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۳۱
نظر ناجا در مورد بدحجابی مسافران فرودگاه‌ها
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سردار حسین اشتری صبح امروز در همایش ارتقای فرهنگ خدمت رسانی در سایه امنیت پایدار که توسط سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد با بیان اینکه بالاترین هدف پلیس ارتقای امنیت و خدمت‌رسانی است، گفت: امروز ایران به عنوان یک کشور امن در پیرامون کشورهای ناامن شناخته شده است و این در حالی است که شاخص‌های جرایم اجتماعی و امنیتی در کشور در یک وضعیت مناسبی نسبت به قبل قرار دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان در اتاق فکر‌های خود مدام برای ناامن کردن ایران برنامه ریزی می‌کنند، گفت: به لطف خدا و توجهات امام زمان هیچ اتفاقی تا کنون نیفتاده است و این در حالی است که مرزهای هوایی برای ورود، نفوذ و خروج همیشه مورد توجه بوده است که خوشبختانه از زمانی که امنیت پرواز به سپاه پاسداران سپرده شده است، این امنیت هوایی تضمین شده است و با اشراف اطلاعاتی سپاه توانستیم توفیقات خوبی کسب کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه باید جدیدترین تکنولوژی‌های فرودگاهی و کنترل آن وارد عرصه شود، گفت: استفاده از امکانات پیشرفته و منابع انسانی آموزش دیده، تضمین کننده فعالیت‌ها خواهد بود و باید مدیریت و روحیه جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اعلام آمادگی پلیس برای همکاری با صنعت فرودگاهی و هواپیمایی کشور گفت: ما آماده هستیم که در کنار صنعت هواپیمایی و مجموعه فرودگاهی شاهد پیشرفت و توسعه آن باشیم و پلیس در هر مکانی که لازم به گسترش باشد نسبت به تامین نیرو اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به عملیات بزرگ پلیس برای کنترل زائران در حج تمتع و عمره گفت: در سالهای اخیر در بازرسی و کنترل زائران اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است به گونه‌ای که هیچ زائری در سالهای اخیر برگردانده نشده است و این در حالی است که برخی از کشورها به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف و آبرو ریزی هستند.

سردار حسین اشتری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به ممنوع الخروجی‌ها قبل از سفر گفت: اسامی افراد ممنوع الخروج از طریق مقام قضایی به پلیس اعلام می‌شود و گاها شاهد آن بوده‌ایم که یک فرد در دقایق آخر متوجه ممنوع الخروجی شده است و موجب ایجاد مشکلاتی شده که باید در این زمینه اطلاع رسانی صورت بگیرد و هر ممنوع الخروجی نیز دلیل بر خلاف کار و یا جنایتکار بودن فرد نیست و ممکن است افرادی به دلیل بدهی مالی ممنوع الخروج باشند.

وی همچنین در مورد وضعیت پوششی برخی از مسافران گفت: بایستی یک هماهنگی میان همه دستگاه‌ها در برخورد با مسافرانی که رفتار ناهنجاری در فرودگاه دارند صورت گیرد چرا که ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و همه ما به ارزش‌های اسلامی معتقدیم.

وی با بیان اینکه باید با این افراد هنجارشکن برخورد کرد تا جسارت پیدا نکنند که با وضعیت بدی ظاهر شوند، گفت: شاهد آن هستیم هنگامی که با یک فرد ناهنجار برخورد می‌شود برخی می‌آیند و می‌گویند آقا برخورد نکنید و این در حالیست که همه ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم.

وی با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری‌ها باید با تدبیر و آرام باشد، گفت: برخورد با ناهنجاری‌ها ظرافت خاص خود را دارد و باید روش‌ها به دقت انجام شود اما این بدین معنا نیست که اصل کار متوقف شود.

سردار حسین اشتری با بیان اینکه پلیس و سپاه در برخورد با ناهنجاری‌ها باید هماهنگ شوند گفت:‌برخی از فرودگاه‌های کشور گویا تافته جدابافته هستند و این در حالی است که عمده مسافران و مراجعه کنندگان آنها این موارد را رعایت می‌کنند و ما از آنها تشکر می‌کنیم اما در مورد برخورد با ناهنجاری‌ها باید کارهای فرهنگی، زیربنایی و ... صورت گیرد و اجازه ندهیم محیط برای ناهنجارانی که موجب آزار خانواده‌ها و متدینین می‌شوند فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دقت و سرعت عمل ماموران پلیس فرودگاه‌ها در کنترل افراد گفت: دقت و سرعت ماموران نشان دهنده پیشرفت کشور است و اگر افراد بهترین برخورد را داشته باشند و از نظر ظاهری نیز مناسب باشند، می‌توانند معرف خوبی برای ایران باشند.

به گزارش ایسنا، همچنین سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی طبق قانون وظیفه برخورد با جرایم مشهود را دارد و برخی ناهنجاری‌ها جزو جرایم مشهود محسوب می‌شوند، گفت: اگر ناهنجاری‌ها در مکان‌های عمومی مشاهده شود پلیس طبق وظیفه ذاتی و بر اساس هماهنگی با قوه قضائیه با آنها برخورد می‌کند اما قبول کنید که تنها افراد معدودی هنجار شکن وجود دارد که امیدواریم رویه خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مشخصی برای برخورد با این هنجار شکنان تهیه و ابلاغ شده است، گفت: در مرحله اول با مسافرانی که خلاف هنجارها رفتار می‌کنند تذکر داده و در صورت تکرار اقدامات قانونی انجام می‌شود اما سعی کرده‌ایم که قبل از هر گونه اقدام پیشگیری کرده اما در صورت مشاهده طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

وی در مورد پوشش مهمانان خارجی نیز گفت: مهمانان خارجی باید قوانین کشور را رعایت کنند و قبل از ورود تذکرات لازم به آنها داده شده است و با وزارت امور خارجه و گردشگری نیز هماهنگ شد ه است.

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات بزرگ حج از 14 شهریور ماه آغاز و هماهنگی‌های لازم با مدیران سازمان حج و زیارت انجام شده است و مدیران کاروان‌ها نیز توجیه شده‌اند و هر ساله شاهد بروز مشکلات کمتری هستیم.

وی با بیان اینکه سعی شده است در این عملیات بزرگ نسبت به تامین نیروی مازاد پلیس فرودگاه چاره‌ای اندیشیده شود گفت: برای تسهیل ورود و خروج زائران و تکریم ارباب رجوع سعی داریم تا با تزریق نیرو کمترین ایسایی را داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین