تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
plusresetminus
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مسئله استخدام در اصلاحیه قانون حمایت از معلولان موردتوجه است.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۶۱۶
مسئله استخدام در اصلاحیه قانون حمایت از معلولان موردتوجه است
فرید براتی سده در مراسم آشنایی با مؤلفه‌های اجتماع درمان‌مدار اعتیاد که صبح شنبه در مجتمع رفاهی دشت بهشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اجتماع درمان‌مدار یکی از انواع درمان‌های اعتیاد است، اظهار کرد: افراد بعد از سم‌زدایی به مراکز «تی. سی» ارجاع داده می‌شوند از طرفی باید به این نکته نیز اشاره کرد که طول درمان در این مراکز سه تا شش ماه است.
 
وی با تأکید بر اینکه در این مراکز تغییر رفتار، شخصیت و آموزش مهارت زندگی توسط تیم متخصص روان‌پزشک و پزشک به مددجویان ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت زندگی به بهبودیافتگان نیز ارائه خواهد شد که در این راستا از ظرفیت بهبودیافتگان نیز استفاده می‌شود.
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تأکید کرد: امروزه مراکز تی. سی در کشور توسط بخش مردم‌نهاد فعالیت می‌کند، در حال حاضر ۲۹ مرکز فعال در این حوزه وجود دارد که دو مرکز از آن استان البرز است.
 
تشکیل کمیته‌ای در مجلس برای بررسی اصلاحیه قانون حمایت از معلولان
 
براتی سده با تأکید بر اینکه معتقد هستیم در خصوص درمان اعتیاد و کاهش آسیب اعتیاد باید پیکج کاملی از درمان‌ها را در اختیار داشته باشیم، تصریح کرد: اگر دسترسی‌های لازم نظیر تأمین منابع مالی به شکل یارانه و بیمه برای افراد و خانواده‌ها فراهم شود می‌توان امیدوار بود تا مددجویان از این خدمات بهتر بهره‌مند شوند.
 
وی بابیان اینکه درصدد هستیم به هر طریقی که ممکن است یارانه مراکز تی. سی تأمین شود، ادامه داد: امیدواریم سازمان بودجه سال آینده در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشد.
 
براتی سده با اعلام اینکه سنوات گذشته لایحه قانون حمایت از معلولان تصویب اما فرایند اجرای آن با مشکلاتی روبه‌رو شد، گفت: در برخی از موارد هیچ ضمانتی برای اجرای مفاد آن نبود بدین منظور با انجام اصلاحاتی در این لایحه؛ مجلس شورای اسلامی کمیته‌ای برای این موضوع تشکیل داد تا این مهم در صحن علنی مطرح و به تصویب برسد.
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: استخدام معلولان، مناسب‌سازی فضاهای شهری و پیگیری حقوقی آن‌ها ازجمله مواردی است که به‌طور جد در اصلاحیه این لایحه موردتوجه قرارگرفته است
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین