تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
امروز مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نظامی مهم ترین مولفه های قدرت ملت و نظام جمهوری اسلامی را بیان فرمودند و به شبهه کاهش بودجه دفاعی کشور به بهانه پیشرفت و رفاه پاسخ دادند و فرمودند:هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد و تاکید کردند...
۰
کد مطلب : ۱۲۳۲۱۶
تقدس دفاع و دفاع مقدس

 

کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اخیراً گفته است اسرائیل 200 کلاهک هسته‌ای دارد که همه را به سمت ایران هدف گیری کرده است. عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب گروههای القاعده، داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه و افغانستان شیعه کشی راه انداخته و برای ایران حاکم تعیین کرده اند، روزشماری می کنند بیایند ایران حمام خون راه بیندازند، سر ببرند، زنده سوزی کنند و... آمریکایی‌ها و سعودی ها با منافقین که 17 هزار نفر از مردم مظلوم ایران را شهید کرده اند، وارد گفتگو شده‌اند و قرار است یک سلسله ترور را در ایران ساماندهی کنند.
ناتو و آمریکا دور تا دور ایران سرباز پیاده کرده و پادگان زده اند و پایگاه نظامی تدارک دیده اند، در خلیج فارس و دریای عمان ناوهای هواپیمابر خود را در مرزهای آبی مان به رخ ما می کشند و هر روز حادثه‌ای به وجود می آورند. در این معرکه آمریکایی ها با برجام آسیب جدی به توانمندیهای هسته‌ای ما زدند، تحریمها را برنداشتند، دارند پروژه خودتحریمی را در پروسه «اف.اِی.تی.اف»، «کنوانسیون پالرمو»، «کی.وای.سی» و... علاوه بر تحریمها دنبال می کنند.
برخی بی پروا سخن از کاستن توانمندیهای نظامی و قطع بخشی از بودجه های دفاعی به میان می آورند. این در حالی است که همین چند روز پیش خبری مبنی بر کمک 30 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل به عنوان بزرگترین بسته کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی تایید شد!
امروزه در آستانه گرامیداشت حماسه های ملت در دفاع مقدس قرار داریم. نباید فراموش کنیم ضعف نظامی ما در روزهای آغاز انقلاب، دشمن را به طمع انداخت که به خاک میهن عزیز ما حمله کند و میلیاردها خسارت مالی و صدها هزار خسارت انسانی وارد کند. اگر فردا «شوخی» گزینه نظامی روی میز به دلیل تضعیف توان دفاعی کشور «جدی» شود چه کسی پاسخگوی خونهای به ناحق ریخته ناشی از این بلاهت خواهد بود؟
آیا این با عقلانیت سیاسی و تدبیر و عقلانیت نظامی و دفاعی و امنیتی سازگار است که خود داوطلب تضعیف نیروهای مسلح به بهانه‌های بی‌اساس شویم؟ می‌گویند سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل توانمندیهای نظامی ایران و بهانه‌های آمریکا در این مورد و ترس از بازگشت تحریمها، حاضر نیستند به ایران بیایند. این حرف بی‌ربطی است. چون توانمندیهای نظامی ایران باعث امنیت کامل ایران در ناامن‌ترین منطقه جهان است. به همین دلیل آمریکایی‌ها با آنکه بارها گفته‌اند گزینه نظامی روی میز است، جرأت نکردند به ایران حمله کنند. سرمایه‌گذاران خارجی اتفاقاً به دلیل توانمندیهای نظامی ایران باید به تهران بیایند و اگر این توانمندی ضعیف شود ایران تبدیل به سوریه و عراق و افغانستان می‌شود و هیچ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هم جواب نمی‌دهد.
همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرصتی است برای اندیشیدن به ایرانی امن با حمایت میلیون ها ایرانی که در قالب گردانهای بسیج مردمی در خدمت سپاه و ارتش است. آنان که فکر می‌کنند کلید مشکلات اقتصادی در خارج از مرزهای ایران است، اشتباه می‌کنند.
امروز مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نظامی مهم ترین مولفه های قدرت ملت و نظام جمهوری اسلامی را بیان فرمودند و شبهه کاهش بودجه دفاعی کشور به بهانه پیشرفت  و رفاه پاسخ دادند و فرمودند:هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد و تاکید کردند؛ تنها عامل رفع تهدید ها اقتدار نظامی است.
متاسفانه عدم درک حقیقت دشمنی های آمریکا نسبت به اسلام و ایران گاهی باعث می شود تقدس دفاع و اقتدار دفاعی را فراموش کنیم ما با باور به «تقدس دفاع » توانستیم از جنگ تحمیلی «دفاع مقدس»  را به عنوان درخشان ترین صفحات تاریخ اسلام و ایران  شکل دهیم و با افتخار از نوامیس ملت و تمامیت ارضی  کشور دفاع کنیم.
امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سنگر مستحکم انقلاب است و برای صیانت از انقلاب و کشور سنگر های خود را به بیرون  از مرز های کشور در عراق ،سوریه یمن و ... برده است و پشت مرز های خون خوار ترین دشمن انقلاب یعنی رژیم صهیونیستی استقرار دارد.
یاد شهیدان انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی ، آزادگان و جانبازان و افتخار آفرینان مدافعین حرم را گرامی می داریم.

محمد کاظم انبارلویی

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین