تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
plusresetminus
حزب الله : سوم بهمن خجسته زاد روز بانوي پاسداشت قيام كربلا، حضرت زينب كبري (س) و روز پرستار مي تواند به عنوان يك روز تاريخي، ملي، مذهبي و حماسي از آن ياد شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۵۶
روح اميد در كالبد دلسوزان پاكدل
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سوم بهمن خجسته زاد روز بانوي پاسداشت قيام كربلا، حضرت زينب كبري (س) و روز پرستار مي تواند به عنوان يك روز تاريخي، ملي، مذهبي و حماسي از آن ياد شود نه از آن سو كه قهرمان كربلا پرچم دار پس از نهضت شهادت بوده و مراقبت از بازماندگان قيام حماسي سرور و سالار شهيدان و ياران با وفايش را بر عهده گرفته است، بلكه از اين جهت كه نگهدارنده و استمرار دهنده فرهنگ بزرگ عاشورا و مروج اقدام و تلاش بزرگ در روزگاري شده است كه برخي نوميدان و وادادگان نتوانستن و نشدن را ترويج مي كردند، اما او بي پروا و باورمند بر مبارزه تاكيد و به قيام استمرار بخشيد.
 
او بزرگ بانويي است كه به صبر، بردباري، استقامت، درايت، مبارزه،  فصاحت بيان، عشق و ايثار، اميد و نويد، روح زلال محبت، تجسم عيني و عملي علم و عفاف، گوهر درخشان مهر وعاطفه، زمرد مشعشع تقوي و معرفت، تجسم عيني شهامت و شجاعت، سخنور توانا، جهادگر بي باك و روح اميد در كالبد دلسوزان پاكدل را معنا بخشيد و چونان خورشيدي پر درخشش در تاريخ براي هميشه ساري و جاري شد.
 
زينب (س) اگر چه خواهر امام سوم شيعيان، سرور و سالار شهيدان، اگر چه  دختر مظهر جاذبه و دافعه، امام نخست عالم امكان علي (ع)، اگر چه سلاله پاك رسول گرامي اسلام (ص)، اما در كنار اين همه بزرگ بانويي است كه در هميشه تاريخ الگو شد، براي آنها كه مي خواهند قفل هاي ناگشوده را باز كنند، تلاش دارند خط شكن روزگار نتوانستن شوند و مي خواهند بر مشكلات و مصيبت ها و سختي هاي روزگار با تدبير و انديشه غلبه كنند.
 
پرستار نهضت كربلا از آنرو خجسته زاد روزش روز پرستار نام گرفته است كه پرستاران سرزمين ما با الگو برداري از اين بانوي بزرگ بنا دارند با نهايت اخلاص و درايت آنچه در توان دارند در اختيار آنهايي قرار دهند كه در زمان نياز به سوي آنها آمده اند و اراده كرده اند بي پروا داشته هاي خود را بي هيچ منتي به مردم دهند.
 
♦️سخن پاياني
 
پرستار پيام آور اميدي است كه مجاهدت شب زنده داران راه عشق و دوستي را در دستانش تجلي مي سازد. روز پرستار روز جاري عاطفه ها، روز درخشيدن ايمان در قلب هاي مهربان، روز افتخار بخشيدن به انسانيت انسان ها و روزي كه خدمت معنا و مفهوم واقعي يافت.
 
روز پرستار مي تواند بهانه اي باشد تا به اين باور برسيم كه خدمت به ديگران يك توفيق، يك موهبت و يك نعمت است. تا جايي كه هر كس به آن مفتخر شد و اين موهبت را با خود همراه كرد به اين نكته كليدي باور خواهد داشت كه به ديگران خدمت كند فارغ از آنكه برايش مهم باشد چه ديني چه زباني و چه انديشه اي را در سر مي پروراند.
 
زاد روز حضرت زينب كبري (س) قهرمان كربلا و روز پرستار بر ارادتمندان بزرگ بانوي صبر و مبارزه و پرستاران بي ادعا خجسته باد.
 
 
دکتر اصغر نصیری
  شهردار کرج
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین