تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله : لیگ برتر والیبال ایران در فصل ۹۷ در حالی از چهارشنبه آغاز می‌شود که مشکلات مالی بسیاری از تیم‌ها این بار هفته‌ها پیش از شروع رقابت‌ها آغاز شده است و هنوز بیشتر تیم‌ها هنوز با بازیکنان سابق خود تسویه نکرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۵۵۶
آیا لیگ برتر والیبال با ۱۳ تیم به پایان می‌رسد؟

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سی و دومین دوره لیگ برتر والیبال از چهارشنبه ۲۵ مهر با حضور ۱۳ تیم آغاز می‌شود اما مواردی همچون شروع مشکلات مالی تیم‌ها آن هم هفته‌ها پیش از آغاز لیگ و از طرفی دیگر عدم ثبات در تصمیمات مسئولان در سازمان لیگ، کارشناسان و علاقه‌مندان به والیبال را بسیار نگران کرده است تا مبادا در سال افت والیبال ملی ایران در سطح جهان شاهد افت سطح کیفی لیگ باشیم چرا که هنوز بیشتر تیم‌ها با بازیکنان سابقشان تسویه حساب نکرده‌اند.
 
سردمدار این مشکلات در فصل ۹۷ تیم‌های آذربایجانی، شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز بودند. تبریزی ها که در فصل گذشته با هدایت عادل بناکار و با ترکیبی از بازیکنان جوان بومی و با تجربه تا روزهای پایانی یکی از شانس های قهرمانی بودند، در نهایت به همراه پیکان در جایگاه سوم مشترک ایستادند، اما پس از این درخشش، مسئولان شورای اسلامی شهر تبریز در اقدامی عجیب رای به  انحلال این باشگاه  دادند، اما پس از گذشته چند هفته‌ بالاخره این تیم توانست با بودجه‌ای بسیار کم گام به لیگ برتر بگذارد.
 
اما پرچمدار ایجاد چالش پیش از آغاز لیگ مطمئنا شهرداری ارومیه بود. جایی که هواداران والیبال در این شهر، ارومیه را پایتخت والیبال آسیا می دانند.  ارومیه‌ای‌ها که پس از سپری کردن فصلی ناامید کننده و ایستادن در جایگاه دهم امیدوار بودند تا بتوانند در فصل ۹۷ بالاخره طعم قهرمانی در لیگ را بچشند ، متاسفانه با تصمیمات مسئولان شهرش از این مسیر منحرف شد. شهرداری ارومیه در ابتدای فصل نقل‌ و انتقالات بهروز عطایی را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت و پس از آن نیز با محمد موسوی ، شهرام محمودی، حسین امیری و همچنین ستارگان جوانش در تیم‌ ‌ملی به توافق رسید تا همگان ارومیه را شانس اول قهرمانی بدانند، اما این تیم هم با تصمیم شورای اسلامی شهر در ابتدا منحل اعلام شد  ولی در نهایت قرار شد با ترکیبی بومی در لیگ ۹۷ حاضر شود.
 
مشکلات مالی حتی گریبان تیم‌هایی همچون پیکان را گرفت. تیمی که پر افتخارترین باشگاه والیبال ایران و آسیا به شمار می‌رود و همواره در طول ادوار لیگ برتر در بین سه تیم نخست قرار داشته است. هر چند پیکان بیشتر بازیکنانش را از آکادمی‌اش به لیگ آورده، اما بنابر نظر مسئولان این باشگاه به دلیل مشکلات مالی پیکان هم نتوانست همانند فصول گذشته ستارگان مدنظرشان را جذب کند.
 
در مقابل سایپا که فصل گذشته با تغییرات در کادر فنی‌اش مواجه شد و در پایان هم نتوانست عنوان قابل توجهی را کسب کند، در این  فصل از بین ستارگانش تنها امیر غفور را از دست داد، اما به جای او  ستارهای جوان ارومیه ای تیم‌ ‌ملی از جمله امیر حسین توخته، محمد حضرت پور و امیرحسین فلاحت خواه را به ترکیبش اضافه کرد و مطمئنا  از شانس های اصلی قهرمانی در فصل جاری خواهد بود اما در روزهای اخیر شاهد برخی واکنش‌ها از طرف بازیکنان سابق نارنجی پوشان بودیم که اعلام کرده بودند این باشگاه به صورت کامل با نفرات سابقش تسویه نکرده است. 
 
 خاتم اردکان هم که فصل رویایی را در سال گذشته پشت سر گذاشت، توانست با وجود نایب قهرمانی و به لطف انحلال بانک سرمایه راهی جام باشگاه‌های آسیا شود و با قهرمانی در آسیا جواز صعود به جام باشگاه‌های جهان را کسب کند. در فصل ۹۷ نیز ‌باید این تیم را با توجه به خریدهایی همچون شهرام محمودی، فرهاد نظری افشار و محمد طاهر وادی از شانس‌های اصلی قهرمانی دانست. هر چند عباسعلی میر حسینی در این فصل از هدایت اردکانی‌ها کناره‌گیری کرده است ، اما باز هم هواداران خاتم دوست دارند روزهای خوب شان در  سال گذشته باز هم  تکرار شود.
 
کاله مازندران  در ابتدای بازار نقل‌ و انتقالات بهروز عطایی، سرمربی خوشنام و دوست داشتنی‌اش در بین هواداران پس از یک دهه از دست داد، تا هواداران آملی بیش از پیش نگران آینده کاله باشند اما از خوش روزگار و با مشکلات پیش آمده برای شهرداری ارومیه عطایی دوباره به کاله بازگشت تا امید به اردوی آملی ها باز گردد، چرا که با آمدن دوباره عطایی بازیکنان بومی کاله قراردادشان را تمدید کردند و همچنین با جذب چند بازیکن جدید مطمئنا باز هم کاله بلای جان تیم‌های بزرگ در سالن پیامبر اعظم (ص) خواهد بود.
 
از دیگر تیم‌های مدعی این فصل شهرداری ورامین است. ورامینی ها که جزو تیم‌های پر حاشیه در سال‌های اخیر بوده‌اند در این فصل بر خلاف ادوار گذشته با برنامه‌ای دقیق پا به بازار نقل‌ و انتقالات گذاشته اند و با آغاز به موقع تمریناتشان به احتمال زیاد یکی از شانس های قهرمانی به حساب می آمدند.
 
گنبدی‌ها که هوادارانشان  در هر بازی و بدون توجه به جایگاه تیم‌شان در جدول بلای جان تیم‌های بزرگ می‌شدند، بالاخره در این فصل در قالب شهرداری در لیگ حضور خواهند داشت، اما با توجه به بازیکنانی که به خدمت گرفتند، نمی‌توان این تیم را  از شانس‌های  ایستادن در رتبه های برتر دانست. از طرفی دیگر شاید مسئولان این شهر با اعتماد به جوانان گنبدی و عدم جذب ستاره‌هایی خاص امید دارند تا بدون دغدغه‌های مالی فصل را سپری کنند.
 
خراسانی‌ها که پس از ثامن در طی دو سال اخیر نماینده ای در لیگ برتر نداشتند موفق شدند با وایلد کارت در لیگ حاضر باشند تا  مسئولان والیبال مشهد با این کار از استعدادسوزی جلوگیری کنند اما با وجود قطعی شدن حضور این تیم در فصل جاری هنوز اسپانسر خاصی به حمایت از این تیم اعلام آمادگی نکرده است و معلوم نیست نماینده خراسان رضوی با چه نامی در لیگ حضور پیدا خواهد کرد.
 
همچنین سیرجانی‌ها هم که پس از انحلال گل گهر که سابقه نایب قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه داشت، توانستند پس از نیم دهه انتظار و با نام فولاد سیرجان گام به لیگ برتر بگذارند.  
 
شهروند اراک هم که در فصل گذشته با قهرمانی در لیگ یک جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد با ترکیبی تقریبا یکسان همانند تیمش در لیگ یک در لیگ برتر حضور خواهد داشت تا به ‌این‌ ترتیب کار سختی را در برابر حریفان با تجربه‌اش داشته باشد.
 
عقاب نهاجا هم در این فصل با تیم داری‌اش باعث شد تا بازیکنان سرباز بتوانند با عضویت در این تیم دوران خدمت سربازی‌شان را سپری کنند، اما امیدواریم این تیم به سرنوشت عقاب پدافند کاشان در فصل گذشته دچار نشود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین