تاریخ انتشاريکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
plusresetminus
مشاور سازمان خصوصی‌سازی به مهر خبرداد؛

آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان تعیین تکلیف می‌شود

حزب الله : مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: آن گونه که برخی از نمایندگان مجلس می گویند، لایحه آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان در صحن علنی ارائه و تعیین تکلیف خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۵۵۶
آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان تعیین تکلیف می‌شود

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید جعفر سبحانی در خصوص آزاد سازی سهام عدالت اظهار داشت: لایحه آزادسازی سهام عدالت همچنان در کمیسیون های مجلس در دست بررسی قرار دارد.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود:  کمیسیون های مختلف مجلس برای بررسی بیشتر با نمایندگان سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده اند.
 
وی ادامه داد: آن گونه که برخی از نمایندگان مجلس می گویند، لایحه آزادسازی سهام عدالت تا پایان تابستان در صحن علنی ارائه و تعیین تکلیف خواهد شد.
 
سبحانی با اشاره به کلیت این لایحه، گفت: هنوز مشخص نیست چه میزان تغییر در لایحه ارسالی دولت ایجاد شود اما بر اساس لایحه کنونی که در حال بررسی در مجلس است، مدیریت معاملات خرید و فروش سهام عدالت از راه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) مدنظر قرار دارد.
 
وی افزود: به عنوان مثال اگر ۴۹ شرکت سرمایه پذیر داشته باشیم یک صندوق ETF در بورس خواهد بود که سهام تمام ۴۹ شرکت داخل این صندوق ریخته می شود و با توجه به اینکه هر شخصی دارای یک واحد قابل معامله است، ۴۹ میلیون سهم از صندوق خارج می شود.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بخش های مختلف همچون بانک، بیمه، پتروشیمی و ... هر کدام به صورت تخصصی صندوق ETF مختص به خود را خواهند داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین