تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
plusresetminus
حزب الله : وزیر آموزش و پرورش در جلسه استیضاح خود گفت: این وزارتخانه در 22 ماه اخیر حداکثر تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام داده است.
۰
کد مطلب : ۸۶۷۷۵
حداکثر تلاش خود را در 22 ماه اخیر کرده ایم

 
 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علی اصغر فانی امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان افزود: این نهاد هم اکنون حدود 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود دارد و در این مدت تلاش های زیادی برای رفع مشکلات داشته است.

فانی بابیان اینکه مخاطبان آموزش و پرورش همه دانش آموزان هستند افزود: بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت آموزش و پرورش است.

وی سهم بودجه آموزش و پرورش با 13 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی طی دو سال گذشته با بیش از دو درصد رشد به 11 و دو دهم درصد کل بودجه رسیده است .

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال 98.5 درصد دانش آموزان تحت پوشش آموزش ابتدایی قرار گرفتند .

به گفته فانی ، در راستای عدالت آموزشی 110 مدرسه در سراسر کشور تک دانش آموزی و چهار هزار و 800 مدرسه پنج دانش آموزی است .

وی بااشاره بر اینکه آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در بهره وری شناخته شده است افزود: این وزارتخانه با یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها اقداماتی برای بهبود کیفیت فعالیت های آموزشی و رفاهی فرهنگیان و اصلاح 35 درصد فضای آموزشی انجام داده و سایر فعالیت ها در حال اجرا است.

فانی اظهار کرد حرکت آموزش و پرورش مبتنی بر کیفیت بخشی و عدالت آموزشی است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری 131 راهکار در قالب 99 برنامه برای تعیین راهکارهای سند تحول در آموزش و پرورش ارایه شده است.

به گزارش ایرنا ، در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، رییس سازمان مدیریت و چند تن از وزرا حضور دارند .

هیات رییسه مجلس در آغاز جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در این جلسه فقط موافقان استیضاح صحبت می کنند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ، نادر قاضی پور نماینده ارومیه ، عبدالوحید فیاضی نماینده محمود آباد، حامد قادر مزی نماینده قروه ، غلامحسین سیری نماینده هشترود، محسن علیمردانی نماینده زنجان ، محمود شکری نماینده تالش سید ناصر موسوی نماینده دشتستان آنان موافق استیضاح هستند.

استیضاح فانی با 64 امضا در هیات رییسه اعلام وصول شد که گفته می شود 35نفر از امضا کنندگان امضای خود را پس گرفته اند.

علی اصغر فانی پنجم آبان ماه 1392 و پس از آن که مجلس به محمد علی نجفی رای اعتماد نداد به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش توانست با 185 رای موافق از مجموع 261 رای ماخوذه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

فانی در نزدیک 20 ماه مسوولیت خود در وزارت آموزش و پرورش 2 بار از مجلسی ها کارت زرد گرفته است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین