تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به دنبال حذف حبس و زندانی شدن افراد در قانون مهریه هستند.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۵۹۲
قانون مهریه تغییر می‌کند

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دادگاه‌های کیفری نباید در مسائل حقوق خصوصی و شرعی، ورود کرده و افراد را دستگیر کنند، یادآور شد:  مگر اینکه شخص دادگاه را فریب دهد و اموالی که دارد را به دادگاه معرفی نکند.
 
وی افزود: در حقوق خصوصی زمانی که شخصی از کسی به عنوان مهریه طلب‌کار است، طلبکار اموال، بدهکار را به دادگاه معرفی می‌کند، اجرائیه‌ای صادر می‌شود و آن مال به نفع طلبکار مصادره می‌شود.
 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نگهداری افراد به جرم مهریه، دیه و همچنین بدهی در زندان  فایده چندانی ندارد، ادامه داد: برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد تغییر در قانون مهریه هستند. در گذشته نیز در این قانون تغییر ایجاد شده بود و اگر مهریه خانمی 1000 سکه بود تنها 110 سکه پرداخت می‌شد.
 
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با تاکید بر اینکه در این تغییرات اصل بر حبس زدایی و بازداشت افراد به دلیل مهریه است، اضافه کرد: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین