تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران کلکسیونی از انواع معادن در مناطق کوهستانی، جنگلی و کویری است و باید بر اساس دانش فرزندان خود که رشد یافته، ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.
۰
کد مطلب : ۶۶۹۳۹
هاشمی رفسنجانی: رونق تولید باید اولویت برنامه‌ها باشد

به گزارش شبکه خبری حزب الله، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدارهای جداگانه‌ با اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های فولاد و معدن کشور و مدیران و مسؤولان ایران خودرو بر ضرورت تولید در کشور تأکید کرد.

 

وی در دیدار اعضای هیأت مدیره تعاونی‌های فولاد و معدن کشور میزان مصرف فولاد در کشور را شاخص رونق اقتصادی و صنعتی آن کشور دانست و گفت: رونق اقتصادی علاوه بر حرکت جامعه در مسیر خودکفایی، بیکاری را کم می‌کند که مشکل و معضل جدّی جوانان، خانواده‌ها و مردم است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ظرفیت‌های معدنی کشور، خاطر نشان کرد: ایران کلکسیونی از انواع معادن در مناطق کوهستانی، جنگلی و کویری است و باید بر اساس دانش فرزندان خود که رشد یافته، ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

 

هاشمی رفسنجانی همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بالا بردن ظرفیت تولید را کاری پسندیده دانست و اظهار کرد: اگر سخنان و رفتار نسنجیده باعث دلسردی تولیدگران شود، ظلم به کشور و مردم است.

 

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور در سال‌های اخیر و تلاطم‌های سیاسی قیمت دلار، تاکید کرد: تصمیم‌گیران باید برنامه‌ریزی‌های درستی انجام دهند تا رونق تولید در اولویت کارها باشد.

 

هاشمی رفسنجانی در ادامه با یادآوری شرایط کشور در اوّل سال‌های پس از جنگ و برنامه‌های دولت سازندگی برای رونق تولید، گفت: می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت کمک به تولید‌گران و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

 

بر اساس ایت گزارش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار جمعی از مدیران و مسؤولان ایران خودرو، با اشاره به درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، گفت: ایشان از دوستان قدیمی و صمیمی ما در دوران مبارزه، مخصوصاً زندان‌ها بود و بعد از انقلاب هم هر جا نظام به وجود ایشان نیاز داشت، نجیبانه حضور داشت.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تسلیت این مصیبت به مقام معظم رهبری، علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مردم عزیز و به ویژه خاندان و خانواده مهدوی کنی، گفت: مطمئناً نام نیکشان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

 

هاشمی رفسنجانی پس از استماع گزارش‌های مسؤولین ایران خودرو، خاطر نشان کرد: در هر جامعه‌ای صنعت خودروسازی پیشانی و نماد رشد صنایع است، چون ارتباط مستقیمی با مردم در بدنه جامعه دارد.

 

وی با تأکید بر سازندگی تعامل با دیگر کشورها در صنعت خودروسازی، گفت: استفاده از تجربیات علمی و صنعتی، مونتاژ نیست و اگر هم در نگاه بعضی‌ها چنین باشد، در جهت بهتر کردن تولیدات است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری طرح‌های زیربنایی دوران سازندگی در جهت تقویت صنعت و تبدیل آن طرح‌ها به پرداخت یارانه‌ها در دولت سابق، اظهار کرد: اگر یارانه بخش تولید را درست پرداخت می‌کردند، صنعت کشور و به ویژه صنعت خودرو گرفتار رکود نمی‌شد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر صنعت خودرو را از لحاظ کیفی تقویت کنیم، ویژگی آن چنین است که دیگر صنایع را جلو می‌برد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین