تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله: رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر ضرورت ایجاد پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در شهرهای اقماری کرج تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۰۹۹
نقش تشکل‌های مردم نهاد در کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب کرج

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد خیری  اظهار کرد: کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب شهر بر مبنای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: شهرداری وظیفه خود می‌داند تا نسبت به ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی با جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی توضیح داد: با توجه به شرایط ویژه زنده گیری و هزینه واکسیناسیون و نگهداری از این حیوانات، به کمک تشکل های مردم نهاد و NGO های حامی حیوانات برای رسیدگی ساماندهی سگ های بلاصاحب کرج نیازمندیم.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کرج از روش زنده گیری استفاده می‌شود که مشکلات خاص خود را دارد.
 
خیری با اشاره به اینکه امکان استفاده از روشهای قدیمی برای کنترل جمعیت سگهای بلاصاحب وجود ندارد، ابراز کرد: در گذشته ازروش مرگ با ترحم برای کنترل سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌شد ولی به واسطه مطالبات حامیان حیوانات این روش منسوخ شده است.
 
وی با بیان اینکه سگ‌های بلاصاحب بعد از زنده گیری، واکسیناسیون و عقیم سازی ، رها سازی می‌شوند، افزود: عقیم سازی این حیوانات نقش به سزایی در کاهش جمعیت آنها در سال‌های آتی دارد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرهای اقماری کرج نیاز به ایجاد پناهگاه نگهداری از سگهای بلاصاحب دارند، افزود: بدون شک پناهگاه حلقه دره  به تنهایی پاسخگوی جمعیت سگهای بلاصاحب کرج و شهرهای اقماری اطراف نیست.
 
رییس سازمان پسماند شهرداری کرج اضافه کرد:هر چند تردد سگ‌های بلاصاحب در شهر در برخی موارد برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند ولی نباید فراموش کنیم این حیوانات نیز حق حیات دارند و نباید آنها را آزار دهیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین