تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و شانزدهمین نشست خبری خود گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه شماره تلفن 1580 را برای تماس‌های مردمی در ارتباط با گزارش موارد مربوط به تخلفات داخل قوه قضائیه اعلام کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۹۸
اعلام مردمی تخلفات درون دستگاه قضا، از طریق تلفن 1580 حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه
 
 
 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در یکصد و شانزدهمین نشست خبری خود، با بیان مقدمه‌ای به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها پاسخ داد.
 
سخنگوی قوه قضائیه در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان عزیز به کشورمان گفت: یاد و خاطره همه شهدا خصوصاً شهید عزیز، رئیس جمهور محبوب، متعهد، مردمی، ساده زیست و انقلابی شهید رجایی و دانشمند انقلابی شهید باهنر و شهدای هفدهم شهریور که توسط عوامل و مزدوران بیگانه و تروریست‌ها به شهادت رسیدند را گرامی می‌دارم.
 
معاون اول دستگاه قضا با اشاره به رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تصریح کرد: در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و بحمدالله مجلس با تلاش وافری که داشت به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد داد.انشاء الله دولت هرچه سریع‌تر کار خودش را شروع می‌کند و امیدواریم نهایت همت و تلاش دولتمردان در جهت همه وظایفی که در قانون اساسی، قوانین عادی و تدابیر مقام معظم رهبری و خواسته مردم هست، به‌کار گرفته شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: انشاء‌الله دولت بتواند به اولویت‌ها از جمله اشتغال، تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم بپردازد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه نیز به نوبه خود همانگونه که در گذشته هم گفته شده با تمام توان در جهت تحقق این امور و بخصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال و توجه ویژه به تولیدات داخلی و رفع گرفتاری‌های مردم همه توان خود در جهت کمک به دولت به‌کار خواهد برد و از خداوند هم مسئلت داریم که دولت و دولتمردان را در این راه کمک کند.
 
 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری میزان مبنی بر اینکه با توجه به روند برخورد با افراد خاطی در دستگاه قضا سؤال این است که بیشترین تخلفات از ناحیه چه کسانی است؛ آیا از سوی کسانی است که ادعا می‌کنند در دستگا قضا نفوذ دارند یا افراد شاغل است و اینکه آخرین اقدامات و راهکار‌ها در این خصوص چه بوده است، تصریح کرد: همانگونه که شاید در نشست‌های متعدد عرض کردم یکی از مسائل مورد عنایت قوه قضائیه بخصوص در سال‌های اخیر و سال ۹۴ به این طرف برخورد با متخلفین و کسانی است که چه در داخل دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته و چه کسانی که به نام قوه قضائیه تخلف می‌کنند و متأسفانه هم خدشه‌ای بر اعتبار قوه وارد می‌کنند و هم بعضاً مردم را گرفتار می‌کنند و در این راستا پرونده‌ها هم افزوده می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: از آنجایی که مکرر توضیح داده‌ام چه بخش از مسائل احیاناً توسط دلال‌ها و توسط برخی از افراد متخلف، کارچاق‌کن‌ها، کسانی که جعل عنوان می‌کنند و چه کسانی که احیاناً مرتبط با قوه هستند و چه کسانی که ارتباطی با قوه ندارند،  خیلی وارد تفسیر این موضوع نمی‌شوم.
 
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در برخورد با متخلفان یادآور شد در رابطه با این پدیده چندین کار توأمان انجام می‌شود. یک بخش که در سال‌های اخیر و از سال ۹۴ به این طرف تشدید شده بازرسی‌های پنهانی است. استفاده از "عیون" در داخل قوه قضائیه است. به‌صورت پنهانی از مراکز مختلف در دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته عیونی تعیین شده‌اند که اگر احیاناً با مورد خلافی برخورد کردند به نحو روشنی که هم مستند باشد و بتوان روی آن اقدام کرد، گزارش کنند که توفیقات خوبی در رابطه با این بازرسی‌های پنهانی حاصل شده است.
 
وی به اقدام دیگر دستگاه قضا در این زمینه اشاره کرد و گفت: یک بخش هم به‌صورت آشکار است، بخش نظارت دادسرای انتظامی قضات چه به‌صورت آشکار و نوبه‌ای و چه بر اساس شکایات و گزارش‌هایی که به آن می‌رسد به‌صورت علنی و رسمی در این زمینه بازرسی می‌کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز فعال‌تر از گذشته در این زمینه این موضوع را دنبال می‌کند و چه با قاضی متخلف، چه کارمند متخلف، چه وکیل متخلف، چه کارشناس متخلف و چه افرادی که جعل عنوان می‌کنند و یا احیاناً کسانی که خود را بی‌جهت وابسته به دستگاه قضا معرفی می‌کنند و کار خلاف انجام می‌دهند برخورد می‌کند. مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه شماره 1580 را برای تماس‌های مردمی در این مورد اعلام کرده است.  

خبردر حال تکمیل است.....
منبع : خبرگزاری میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین