تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله : وزیر دادگستری گفت: هیچ کس صحبت نکرده که این توافق‌نامه فقط به نفع ماست. چه کسی چنین حرفی زده است؟ می‌گوییم آنچه که در شرایط فعلی می‌شد به دست بیاوریم به لطف خدا به دست آوردیم و در جهت رشد و توسعه و ثبت امنیت کشور است.
۰
کد مطلب : ۸۹۸۹۹
پورمحمدی: کسی نگفته توافق‌نامه فقط به نفع ماست؛ با آمدن و رفتن دو بازرس اطلاعات جمع نمی‌شود
 

وی گفت: بحث توافق‌نامه چون آثار جدی روی بحث‌های اقتصادی و حقوقی دارد ما از منظر حقوقی که بحث اصلی توافق‌نامه است به دو بخش در وزارت دادگستری گفتیم کل توافق‌نامه را مطالعه دقیق کنند. البته دولت از این بررسی‌ها بسیار خوشحال هست و هیچ نگران نیست. دولت معتقد است کار بسیار ارزشمندی انجام داده و اقدام بسیار موفق و مثبتی را صورت داده و ما در ادبیات دینی‌مان داریم «کمال الجود بذل الموجود». اگر آدمی 10 هزار تومان پول دارد 9 هزار تومان بخشش کند، انسان سخاوتمندی است. جمهوری اسلامی با توانش و ظرفیت‌هایش در این دنیای وحشی و دنیای جنگ طلبان و ظلم و دنیای ضد منافع ملت‌ها و حقوق ملت‌ها و ضد عدالت و در یک جمع این چنینی، این دستاورد را که بسیار عظیم و قابل توجه و قابل اتکا و قابل مباهات است کسب کرد.

پورمحمدی ادامه داد: شما باید ببینید چی دارید و چه به دست آوردید؟ کجا بودید به کجا رسیدید. مگر ما در اقتصاد و فرهنگ، مسایل اجتماعی که حوزه داخلی خودمان است و به بیرون نیز کاری ندارد به هر چه می‌خواستیم رسیدیم. ولی می گوییم با همین ظرفیت‌ها و توان، دستاوردمان قابل توجه است. در بین‌الملل نیز همین است. باید ببینیم در چنین فضایی و چنین موقعیتی این دستاورد، دستاورد قابل توجهی است و هر چه هم که زمان می گذرد عظمتش بیشتر و اهمیت آن روشن خواهد شد و حتما دولت نیز از بررسی نهادهای رسمی و غیر رسمی و دانشگاهی استقبال می کند. ما فکر می کنیم این توافق‌نامه یک ترم جدید حقوقی است و دانش حقوقی کشور را بالا می‌برد و خوب است این به عنوان یک واحد درسی برای دانشجویان حقوق تدریس شود زیرا یک بحث سنگین حقوقی است و بیش از 22 ماه یک جمع متخصص حقوقی بین‌المللی درگیر آن بودند و چیز ساده‌ای نیست که به سادگی کسی بتواند اظهار نظر کند.

وزیر دادگستری افزود: این توافقنامه نقاط مثبت و غیر مثبت دارد و برای دشمنان نیز همین طور است؛یک هم‌آورد حقوقی و سیاسی است که توان حقوقی و سیاسی کشور را نشان می‌دهد. از این جهت ما استقبال می کنیم و کسی فکر نکند دولت ناراحت است از کجا بررسی شود. همه نهادهای رسمی و غیر رسمی بررسی کنند ما فکر می کنیم کار بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام شده و کاملا قابل دفاع است و هر کجا هم می‌خواهد بررسی کند از نظر ما مطلوب است و استقبال می‌کنیم و این یک نکته اساسی است. البته من از نظر حقوقی عرض می‌کنم چون بعد حقوقی این توافق نامه‌ها خیلی سنگین تر است.

پورمحمدی اضافه کرد: این روشن است که فضای تهدید را کم کرده است. شما می‌گویید نقطه‌ای اینجا وجود دارد که شاید دوباره تهدید تکرار شود، خب دشمنان ما بدون یک بیانیه و قطعنامه به ما حمله کردند. مگر صدام از ما اجازه گرفت و حمله کرد؟ مگر آمریکا از کسی اجازه گرفت و هواپیمای ما را زد؟ مگر آمریکا این همه توطئه علیه ما می کند و توطئه گران و فتنه گران و تروریست ها را به جان ما می‌اندازد از ما اجازه گرفته که حالا شما بگویید در یک متنی امکان این وجود دارد که اینها تهدید کنند. اینها که جریان ظالم، مستکبر و دشمن هستند؛ دشمن را ما زمین‌گیر کردیم و از وی امضا گرفتیم و این دستاورد مهم است. تهدید دشمن قبلا هم بوده و الان هم هست و بعدا نیز خواهد بود. دشمن، دشمن است . مگر شما از مرگ بر آمریکا دست برداشتید که دشمن از دشمنی خود دست بردارد؟ مگر ما از تعقیب اهداف و آرمان‌های نظام‌ دست برمی‌داریم؟. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما سیاست‌هایمان را تغییر نمی‌دهیم و توقع هم نداریم دشمن به راحتی دست از دشمنی خود بردارد.  اشتباه نکنیم. این نکته، نکته اساسی است. مهم این است که آن تهدیدی که بالای سرمان بود و هر لحظه می گفتند اگر این طور نباشد می زنیم و همه را بسیج و تحریک می‌کردند، ما را متهم می‌کردند و حتی اجازه نمی دادند دوستان ما با ما مراوده داشته باشند می گفتند شما زیر تحریم هستید. حتی در مجامع بین‌المللی مثبت می‌خواستیم حضور پیدا کنیم می‌گفتند درست است به شما نیاز داریم اما چون تحریم هستید و چون قطعنامه سازمان ملل علیه‌تان است ما نمی‌توانیم شما را در جمع خودمان دعوت کنیم و به عنوان میهمان یا ناظر شرکت کنید. 

وی گفت: در آمریکا و رژیم صهیونیستی سروصدایی ایجاد شده که تلاش می‌کنند این توافق‌نامه اجرایی نشود اما در داخل نیز یک سری دوستان کُند و تند، ذوق‌زده و بهت زده می‌شوند. با صبوری و تامل و تعقل و دقت و پیشینه تاریخ مبارزه کشور و انقلاب با استکبار و پیش بینی شرایط آینده، خواهیم فهمید که اتفاق رخ داده، مثبت بوده است. اما احساس خطر نباید بکنیم؟ حتما احساس خطر می‌کنیم. احساس تهدید نباید کنیم؟ حتما احساس می‌کنیم. 

وزیر دادگستری اظهار کرد: می‌گویند فلان جا امکان دارد تهدید کند. خب الان هم تهدید می‌کند؛ شما می‌گویید 15 یا 20 سال دیگر تهدید می‌کند؟. می‌گویند دشمن در آینده برای برخورد نظامی اطلاعات به دست می‌آورد. مگر الان اطلاعات ندارد و جمع نمی‌کند. مگر هر روز تهدید نمی‌کند. تهدید که بدون اطلاعات نمی‌شود حتما اطلاعات دارد دیگر. حالا اهل فن می‌دانند که با آمدن و رفتن دو بازرس اطلاعات جمع نمی‌شود. آخر این حرف‌ها را نزنید. دنیای اطلاعات از این حرف‌ها گذشته است و این‌ها حرف‌های نخود و لوبیای بحث اطلاعاتی و نظامی در دنیاست. خیلی حرف‌های بزرگی در این عرصه‌ها وجود دارد. اینها چیزی نیست و اصلا مناسبات تغییر کرده و کسی به اطلاعات نیاز ندارد که بخواهد آدم بفرستد اینجا و سَرَک بکشد و اطلاعات جمع کند.

وی خاطر نشان کرد: من متخصص این رشته در کشور هستم. من رییس ضد جاسوسی و رییس اطلاعات خارجی کشور بودم. هم در بحث ضد جاسوسی و هم در بحث جاسوسی کار کردم و جزء متخصصین کشور در این حوزه هستم.نمی‌شود هر که از دهنش هر چه در‌آید بگوید و بیانیه صادر و تحلیل کند و حرف بزند. حرف منطق و پایه و استدلال دارد و آدم باید با یک اسلوب و مبانی صحبت کند و دشمن خود را بشناسد و بتواند طراحی کند و دست دشمن را بخواند.

پورمحمدی افزود: برخی می‌گویند این ولوله‌ای که در لانه دشمن افتاده، جنگ زرگری است؛ یعنی چه؟ یعنی جنگ زرگری است که ما زیرش بزنیم؟. برخی می‌گویند ما خوشحال نباشیم از این قصه زیرا کلاه سر ما گذاشتند و برای اینکه ما هوشیار نشویم جنگ زرگری راه‌انداخته‌اند. کسی این حرف را باور می‌کند؟.

وزیر دادگستری ادامه داد: هیچ کس صحبت نکرده که این توافق‌نامه فقط به نفع ماست. چه کسی چنین حرفی زده است؟. می‌گوییم آنچه که در شرایط فعلی می‌شد بدست بیاوریم به لطف خدا بدست آوردیم و در جهت رشد و توسعه و ثبت  امنیت کشور است و باید حوصله کنیم و باید توضیح دهیم و باید سئوالات را پاسخ دهیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین