تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
plusresetminus
حزب الله : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از رشد ۱۴ درصدی کشف انواع مواد مخدر در سال ۹۶ خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۱۷۸
رشد ۱۴ درصدی کشف مواد مخدر در سال۹۶/کشف۲تن موادمخدر اطراف۵۰۰مدرسه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار مسعود زاهدیان در نشست خبری عنوان کرد: شاهد رشد ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم و کشفیات به ۷۱۳ تن رسیده است.
 
وی ادامه داد: براساس این رشد میزان کشف مواد مخدر در سال ۹۶ به عدد ۷۱۳ تن کشف توسط پلیس مواد مخدر رسید.
 
سردار زاهدیان تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون هم ۱۹۷ تن مواد کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی داشته است.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ناامنی های موجود در مناطق مختلف کشور افغانستان و فعالیت گروه های افراطی که مورد حمایت غربی ها هستند، نگرانی هایی را برای ما ایجاد کرده است. البته مرزبانان ما با فعالیت شبانه روزی، تلاش خود را برای مبارزه با هر نوع قاچاق مواد مخدر به کشور انجام می دهند.
 
وی با اشاره به ضرورت تقویت مرزها نیز اظهار داشت: توجه همکاران ما در مرزبانی ناجا از اولویت های ماست. به ویژه تقویت مرزهای شرقی و جنوب شرقی که تمرکز ما در آنجا بسیار بالاست.
 
سردار زاهدیان افزود: امروز بیش از ۷۵ درصد کشفیات کشور در مرزهای شرقی صورت می گیرد. از سوی دیگر توسعه اشراف اطلاعاتی در این مناطق رشد چشمگیری داشته است. به طوری که می توان گفت بیش از ۷۰ درصد کشفیات ما با اقدامات اطلاعاتی صورت می گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تقویت، رشد و افزایش صرف مواد مخدر در افغانستان، نقش بسیار چشمگیری داشته و بخش عمده ای از درآمد ناشی از خرید و فروش مواد مخدر صرف تجهیز گروه های تروریستی و تامین سلاح برای آنان می شود.
 
وی با بیان این مطلب که تولیدات مواد در افغانستان به ۹ هزار تن رسیده است، گفت: متأسفانه نیروهای غربی حاضر در افغانستان با آنها برخورد نمی کنند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: از سوی دیگر برای انتقال راحت تر تریاک باید آن ها را به واحدهای کوچکتری مانند هروئین و مورفین تبدیل کرد. ماده اولیه تولید هروئین و مورفین، اسید است که از سوی کشورهای غربی تولید می شود که به راحتی به افغانستان می رسد و مورد استفاده کارگاه های تولید هروئین و مورفین قرار می گیرد.
 
اراده قوی برای برخورد با مواد مخدر در کشورهای مدعی وجود ندارد
 
سردار زاهدیان با بیان اینکه اراده قوی و مناسبی برای برخورد با مواد مخدر در بسیاری از کشورها وجود ندارد، گفت: واقعیت این است که جمهوری اسلامی به تنهایی جور دنیا را می کشد. البته این وظیفه انسانی ماست که با قاطعیت تمام در این زمینه ورود کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه برخورد با شبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر از اولویت های اصلی امسال است، اظهار داشت: تمرکز بر شبکه های توزیع مواد مخدر و رصد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موضوع مهمی است که آن را پیگیری می کنیم و در سال گذشته ۱۰۶ نفر از عناصر اصلی این شبکه ها را دستگیر کرده ایم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: موضوع شناسایی شبکه های محلی نیز اولویت دیگر ماست ضمن اینکه جمع آوری معتادان متجاهر براساس زیرساخت های موجود سومین اولویتی است که ما آن را پیگیری می کنیم.
 
می توانیم ظرف ۷۲ ساعت نقاط آلوده تهران را پاکسازی کنیم
 
سردار زاهدیان در ادامه با تأکید بر این مطلب که پلیس مبارزه با مواد مخدر می تواند ۷۲ ساعته تهران را از معتادان متجاهر پاک کند، گفت: البته این منوط به تأمین زیرساخت های مورد نیاز است.
 
وی افزود: البته امسال زیرساخت ها، رشد قابل توجهی داشتند لذا ما توانستیم تعداد قابل توجهی از معتادان متجاهر را به مراکز درمانی معرفی کنیم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: ما در معرفی معتادان به مراکز درمانی امسال رشد ۱۰ درصدی را تاکنون شاهد بودیم و بیش از ۴۷ هزار معتاد به مراکز درمانی و بازپروری معرفی و هدایت شده اند.
 
وی با اشاره به حوزه بین‌المللی گفت: فعالیت پلیس در حوزه بین‌الملل نیز چشمگیر بوده و با پلیس کشورهای همجوار و کشورهای مسیر انتقال، تعاملات مناسبی داشتیم. ضمن اینکه ملاقات های ویژه ای نیز با پلیس مبارزه با مواد مخدر ترکیه، ایتالیا، پاکستان، افغانستان، چین و غیره داشته ایم که این روند رو به توسعه است.
 
سردار زاهدیان به آموزش نیروهای پلیس دیگر کشورها توسط پلیس جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: چون ما پرچمدار مبارزه با مواد مخدر هستیم و اشراف مناسبی در باره شبکه های انتقال داریم، در حوزه آموزش هم در کشورهای دوست فعال شده ایم.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه پلیس، ایجاد مراکز مختلف مشاوره در پلیس استان های کشور بوده است.
 
وی افزود: در این راستا آموزش چهره به چهره یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در محیط های مختلف آموزشی انجام دادیم.
 
دو تن مواد مخدر در حاشیه مدارس شناسایی شد
 
سردار زاهدیان اظهار داشت: شناسایی توزیع کنندگان مواد مخدر در اطراف محیط های آموزشی نیز از تأکیدات جدی پلیس است به طوری که در سال گذشته ما دو تن مواد مخدر را در حاشیه مدارس شناسایی و عوامل توزیع کننده رادستگیر کردیم.
 
وی افزود: این امر باعث می شود خانواده ها با امنیت و آسایش روانی بیشتری، بچه ها را به مدرسه بفرستند و این موضوع را امسال هم به طور جد پیگیری خواهیم کرد.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: سال گذشته ۵۰۰مدرسه در سطح کشور هدف گذاری شده بود که امسال تعداد آنها را به دو هزارمدرسه ارتقاء دادیم.
 
وی با تأکید بر اینکه کشفیات داخل خود مدرسه نبوده بلکه در اطراف مدرسه بوده است، گفت: این بررسی ها در اطراف مدارس دخترانه هم صورت گرفته است.
 
سردار زاهدیان در خاتمه خاطرنشان کرد: آسیب پذیری نوجوانان بسیار زیاد است و ما باید این مسائل را جدی تر مورد توجه قرار دهیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین