تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله: شهردار کرج گفت: داشتن نگاه سیستمی به توسعه پایدار و محیط زیست لازمه گذر از مشکلات است.
۰
کد مطلب : ۱۹۵۰۷۳
توجه به محیط زیست لازمه گذر از مشکلات است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی اصغر کمالی زاده پیش از ظهر امروز در سومین همایش آموزش زیست محیطی و مدیریت سبز که با محور مخاطرات طبیعی با اولویت سیل در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، عنوان کرد: مدیریت شهری برنامه های خوبی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی آغاز کرده و فراتر از محدوده شهر طرح های جنگل‌کاری را به اجرا در آورده است.
 
به گفته وی؛ ٢٠٠ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز و بهره برداری از بوستان های محلی تخصیص یافته است.
 
این مسئول با بیان اینکه حوادث طبیعی و زیست محیطی درس های بزرگی برای ما دارند که باید از آن‌ها عبرت گرفت افزود: داشتن نگاه سیستمی به توسعه پایدار و محیط زیست لازمه گذر از مشکلات است.
 
شهردار کرج تصریح کرد: سال ۹۸  در بحث حمل و نقل عمومی، بالای ۵۰ درصد توسعه خواهیم داشت و اتوبوس های جدید با موتورهای یورو ۶ که حدقل آلودگی را دارند وارد ناوگان حمل ونقل عمومی کرج می شوند ضمن آنکه اعتبار پروژه قطار شهری را به جد پیگیری خواهیم کرد.
 
کمالی زاده تاکید کرد: به همت شورای شهر و شهرداری طی چند سال اخیر حدود یک هزار هکتار از اراضی ارتفاعات شهر کرج به فضای سبز تبدیل شده و دامنه فعالیت ها از محدوده شهری کرج خارج شده است .
 
به گفته وی؛ خشکسالی های اخیر و آثار گرم شدن کره زمین به دلیل اجرای برخی پروژه ها در سال های گذشته بوده که آثار مخرب زیستی محیطی در کشور به همراه داشته است.
 
کمالی زاده با بیان این که خشک شدن تالاب ها از آثار این گونه اقدامات بوده است، یادآور شد: خشک شدن تالاب صالحیه نظرآباد نمونه این اتفاق است هر چند به شکرانه بارش ها امسال این تالاب از آب پر شد.
 
این مسئول توجه به موضوع زباله ها و محیط زیست را از مهمترین اولویت های مجموعه مدیریت شهری در سال جاری  عنوان کرد و گفت: شهرداری کرج در اراضی دولتی محدوده فرودگاه پیام و حلقه دره با ایجاد فضای سبز بستر تغییر اکوسیستم را به وجود آورده تا مردم از اکسیژن لازم بهره مند شوند.
 
شهردار کلانشهر کرج خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگ سازی عقب هستیم و باید زمینه مشارکت عمومی را فراهم آوریم تا شاهد پاکیزگی محیط زیست در سطح شهر و کشور باشیم.
 
وی تاکید کرد: آموزش شهروندان و همکاری آن‌ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش اثرات بلایای طبیعی داشته باشد که اطلاع رسانی و آموزش می تواند قطعا خسارت های ناشی از این حوادث را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین