تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
plusresetminus
حزب الله: یک گروه فعال حقوق بشری در کشمیر تحت کنترل هند بعد از انتشار گزارشی جامع از اعمال صدها مورد شکنجه و تجاوز جنسی نیروهای هندی علیه معترضان کشمیری، خواستار تشکیل کمیسیون تحقیقات سازمان ملل به منظور بررسی این شکنجه‌ها شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۷۴۷۷
افشاگری یک گروه حقوق بشری از سالها شکنجه سیستماتیک هندی‌ها علیه معترضان کشمیری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه فعال به نام "ائتلاف انجمن مدنی جامو-کشمیر" امروز دوشنبه گزارشی را منتشر کرده و در آن نهادهای رسمی و حاکمیتی هند را به استفاده رایج از شکنجه به عنوان یک "سیاست و ابزار کنترل" در منطقه مورد مناقشه کشمیر کرده است.
 
در این گزارش نوشته شد: شکنجه یکی از موارد نقض حقوق بشر از جانب دولت هند است که تا کنون کمترین انعکاس را در گزارشها داشته است. به سبب مجازات‌ناپذیری عاملان در نیروهای‌ مسلح چه از نظر حقوقی، چه از نظر اخلاقی و چه از نظر سیاسی، حتی یک مورد پیگیرد قضائی نسبت به هیچ یک از موارد نقض حقوق بشر اتفاق نیفتاده است.
 
مقام‌های هند اعلام کردند که پیش از اظهار نظر در خصوص این گزارش باید محتوای آن را مطالعه کنند. این در حالی است که پیش از این، مقامات هندی به وجود شکنجه در کشمیر اذعان کرده‌اند اما این که نیروهای هندی به صورت راهبردی از موارد شکنجه نظیر شکنجه‌های جنسی و دیگر سواستفاده‌ها برای کنترل مردم استفاده کرده باشند را رد کرده‌اند.
 
این گزارش ۵۶۰ صفحه داشته و حاصل تحقیقات در یک دهه است. در این گزارش توصیه شده که کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تحقیقاتی را نسبت به این رخدادها انجام دهد.
 
همچنین در این گزارش از هند تقاضا شده که به تصویب کنوانسیون منع شکنجه سازمان ملل پرداخته و موجب دسترسی بدون مانع گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی به کشمیر شود.
 
سال گذشته نیز سازمان ملل نخستین بار گزارشی درباره کشمیر منتشر کرده و خواهان یک تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره موارد نقض حقوق بشر در این منطقه شامل تجاوز، شکنجه و قتل‌های فراقانونی شد.
 
در گزارش جدید مذکور، ۴۳۲ مورد از این نقض‌های مرتبط با شکنجه، مورد مطالعه قرار گرفته و به تشریح موارد رایج، الگوها، اهداف، عاملان، مکان‌ها و جزئیات دیگر می‌پردازد.
 
این موارد مرتبط با ۲۹۳ غیرنظامی و ۱۱۹ شبه نظامی بوده و شامل ۲۷ مورد شکنجه افراد کم سن‌وسال نیز هست.
 
خوآن ای. مندز یک گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در حوزه شکنجه گفت: این گزارش باعث پر رنگ شدن نگرانی در مورد سوابق حقوق بشری هند می‌شود.
 
در این گزارش آمده که نهادهای دولتی مثل پارلمان، قوه مجریه، قوه قضائیه و نیروهای مسلح در هند از شکنجه به عنوان یک روش نهادینه شده و سیستماتیک استفاده می‌کنند.
 
طبق این گزارش، از جمله شیوه‌های شکنجه که بعد از بالا گرفتن شورش مسلحانه در کشمیر از سوی مقامات هند اعمال شده اند عبارت‌اند از: برهنه کردن بازداشتی‌ها، شکنجه از طرق غرق مصنوعی، اتصال جریان برق به اندام‌ها، سوزاندن بدن بازداشتی‌ها با اجسام داغ، محروم سازی از خواب و شکنجه‌های جنسی شامل تجاوز بوده‌اند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین