تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
plusresetminus
حزب الله: این روزها مسلمانان منطقه مشغول شکرگزاری و ارسال پیام تبریک برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هستند؛ موضوعی که شاید عمق استراتژیک ایران را در منطقه بیشتر نمایان می‌کند.
۰
کد مطلب : ۶۳۷۰۷
واکنش مسلمانان منطقه به سلامتی رهبر معظم انقلاب
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، دوشنبه؛ 17 شهریور، سامانه پیامکی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری خبر مهمی را مخابره کرد‌؛ «رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و بحمدالله عمل با موفقیت به پایان رسید.»

 

این خبر و اخبار تکمیلی بعدی آن، به سرعت در صدر اخبار رسانه های ایران و جهان قرار گرفت.

 

مردم ایران اخبار روز دوشنبه را با دقت دنبال می کردند تا در جریان آخرین وضعیت درمانی حضرت  آیت الله العظمی خامنه ای قرار گیرند.

 

همزمان با این عمل جراحی، صفحه های اجتماعی نیز مملو از پیام های دوستداران رهبر انقلاب شد و مردم شهرهای مختلف کشور به شکرانه سلامتی ایشان دست به دعا برداشتند.

 

مسئولان مختلف نظام نیز در همان ساعات اولیه به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و جویای احوال ایشان شدند.

 

اما عمل جراحی رهبر معظم انقلاب حامل یک پیام قابل تامل بود؛ پیامی که با درک صحیح آن می توان به عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه پی برد.

 

جدای از پیام های رسمی که از سوی مسئولان برخی کشورهای منطقه برای سلامتی حضرت  آیت الله العظمی خامنه ای منتشر شد، پس از اطلاع رسانی سریع و صریح درباره عمل جراحی رهبر انقلاب، بسیاری از مردم مسلمان، علما و مراجع تقلید منطقه به این خبر واکنش نشان دادند و با برگزاری مراسم های شکرگزاری، از خداوند متعال طول عمر ایشان را خواستار شدند.

 

 

نمایش عمق استراتژیک ایران؛ از غرب آسیا تا شبه قاره هند

 

شیعیان کویت اولین کسانی بودند که اقدام به برگزاری مراسم شکرگزاری برای سلامتی رهبر معظم انقلاب کردند.

 

بر اساس اخبار منتشر شده، حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در کویت، روز سه شنبه (یک روز پس از عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر انقلاب) اعلام کرد اقدام به برپایی ضیافت شامی به شکرانه سلامت مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی  خامنه‌ای خواهد کرد.

 

میهمان ویژه این ضیافت، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شیخ حسین المعتوق، یکی از دو نماینده شرعی مقام معظم رهبری در کویت بود.

 

گروه های مردمی عراق نیز پس از این عمل جراحی با برگزاری مراسم دعا و مناجات، برای سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب ارادت خود را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دادند.

 

 

 

در همین راستا، گروه کتائب حزب الله عراق از گروه‌های اصلی و مهم مقاومت اسلامی و مدافعان حرم حضرت زینب(ع) و اماکن مقدسه عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سلامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، ولی امر امت را به امت اسلامی و گروه‌های مقاومت و مجاهدان تبریک می‌گوییم.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «سلامتی مقام معظم رهبری را مدیون لطف خداوند و عنایت امام زمان(عج) و دعاهای خیر مجاهدان و عامه مردم مسلمان می‌دانیم.»

 

کتائب حزب‌الله عراق با اشاره به جنگ با داعش اعلام کرد در مقابل این نعمت الهی که همان سلامت رهبر مجاهدان و حامی مستضعفان است در صحنه جهاد با قدرت و عزم و اراده به وظیفه خود عمل خواهد کرد و همچنان تحت پرچم ولایت فقیه به راه خود ادامه خواهد داد.

 

مراج تقلید و حوزه های علمیه عراق نیز به عنوان مهم ترین پایگاه های مردم شیعه این کشور پس از اطلاع از این خبر به آن واکنش نشان دادند.

 

بر اساس اخبار منتشر شده، طلاب حوزه های علمیه عراق به صورت جدی روند درمان حضرت  آیت الله العظمی خامنه ای را پیگیری کرده و با برگزاری مراسم های مختلف برای سلامتی ایشان دعا کردند.

 

حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در پیامی توسط حجت الاسلام سید جواد شهرستانی نماینده وی در ایران، شفای عاجل رهبر معظم انقلاب را از خداوند متعال خواستار شدند.

 

حجت الاسلام سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران، یک روز پس از این عمل جراحی، به عیادت مقام معظم رهبری شتافت و پیام حضرت آیت الله سیستانی را به اطلاع حضرت آیت الله خامنه ای رساند.

 

وی تأکید کرد که حضرت آیت الله سیستانی به صورت تلفنی با وی صحبت کرده و جویای آخرین وضع جسمانی رهبر معظم شد.

 

همچنین حضرت آیت الله اسحاق فیاض یکی دیگر از مراجع تقلید نجف نیز با ارسال پیامی به وسیله شیخ محمود فیاض، فرزند و نماینده وی در شهر مقدس قم، برای حضرت آیت الله خامنه ای شفای عاجل را خواستار شد.

 

اما استادان برجسته نجف اشرف نظیر آیات شیخ هادی آل راضی، سید علی اکبر حائری، شیخ محمدباقر ایروانی و شیخ محمد سند نیز در مراسم های مختلف برای شفای حضرت آیت الله خامنه ای دعا کردند.

 

حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجل اعلای اسلامی عراق که در ایران حضور دارد نیز در بیمارستان حضور یافته و از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کرد.

 

شیعیان لبنان نیز پس از اطلاع از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب به این موضوع واکنش نشان دادند.

 

 

 

حزب الله لبنان اولین گروهی بود که نسبت به این عمل جراحی و موفق بودن آن ابراز خرسندی کرد و سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش به صورت تلفنی جویای احوال رهبر معظم انقلاب شد.

 

البته شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز به نمایندگی از اعضای این جنبش در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب حاضر شد و از ایشان عیادت کرد.

 

همچنین شیخ «عبدالامیر قبلان» نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان با ارسال پیامی، عمل جراحی موفقیت آمیز و سلامتی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

 

وی همچنین از خداوند متعال مسالت کرده تا جمهوری اسلامی ایران و رهبری و ملت آن را از هرگونه بدی و شری حفظ کند تا بتواند دژی از دژهای دفاع از اسلام برای جلوگیری از توطئه های دشمنان دین و امت اسلامی باقی بماند.

 

پیام های تبریک و شکرگزاری برای سلامتی رهبر انقلاب تنها محدود به این سه کشور نشد و گروه های جهادی فلسطین نیز که به تازگی پیروزی غرور آفرین دیگری را با حمایت های معنوی و استراتژیک ایران و رهبر انقلاب، در برابر رژیم صهیونیستی به دست آورده اند، برای آیت الله خامنه ای آرزوی سلامتی کردند.

 

در همین رابطه، دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با صدور پیامی ضمن تبریک به مناسبت موفقیت عمل جراحی رهبری انقلاب،‌ طول عمر مقام معظم رهبری و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسئلت خواست.

 

متن نامه که به امضای ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به این شرح بود:

 

«ولی امر مسلمین

 

سلام علیکم

 

خبر عمل جراحی آن مقام عظیم را با نگرانی پیگیری نمودیم و از موفقیت آمیز بودن آن بسیار شادمان شدیم.

 

سپاس پروردگار متعال که بار دیگر جنابعالی را در کمال تندرستی می بینیم ، لبخند های مقام عظمای ولایت پس از عمل جراحی که آن را در شبکه های تلویزیونی مشاهده نمودیم ، باعث دلگرمی اینجانب ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تمام رزمندگان مقاومت فلسطین شد که همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرتعالی قرار داشته و دارند.

 

ضمن شکر گذاری به درگاه پروردگار باریتعالی به خاطر موفقیت آمیز بودن عمل جراحی و سلامتی ولی امر مسلمین، از طرف خود ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، رزمندگان مقاومت فلسطین و مردم این سرزمین که برای آزادی فلسطین ، مسجد الاقصی و قدس شریف چشم امیدشان پس از خداوند به حمایت های بی دریغ آن جناب وملت شریف ایران است ، برای مقام عظمای ولایت طلب تندرستی از خداوند دو گیتی مسئلت نموده و امیدوارم سایه آن مقام گرامی بر سر مردم و کشور ایران ، فلسطین و تمام امت عربی و اسلامی پاینده باشد.»

 

این تنها شیعیان و گروه های اسلامی غرب آسیا نبودند که برای سلامتی رهبر معظم انقلاب دست به دعا برداشتند، بلکه شیعیان دیگر منطقه نیز مراسم های مختلفی را برگزار کردند.

 

 

 

بر اساس اخبار منتشر شده، علما و شیعان شھر لکھنو ھند در مجلس دعایی که برای سلامتی مقام معظم رهبری برگزار کردند، صحت و طول عمر حضرت آیت اللہ خامنه ای را از خداوند متعال خواستار شدند.

 

حجت الاسلام سید علی حسین قمی دبیر مجمع علمای شیعه ھند با بیان این که پس از اطلاع از بیماری رھبر معظم انقلاب اسلامی، طلاب، علما و شیعان شھر لکھنو را برای برگزاری مجلس و دعا فراخواندیم، گفت: در این مراسم، اعضای مجمع علمای شیعه ھند، مرکز آموزش امامیه لکھنو، دانشجویان دختر و پسر مدرسه طاھر العلوم، طلاب و اساتید حوزہ ھای علمیه این شھر حضور یافتند.

 

ھمچنین علما، طلاب و اساتید حوزہ ھای علمیه به همراه شیعیان شھرهای دیگر ھند نیز پس از اطلاع از عمل جراحی رھبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس دعا برپا کردند.

 

مردم شهرهای شیعه نشین پاکستان نیز به برگزاری مراسم های دعا و نیایش در مساجد برای طول عمر رهبر معظم انقلاب دست به دعا برداشتند.

 

حضور علما و اندیشمندان کشورهای مختلف جهان در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب نیز دارای پیام هایی بود.

 

در این دیدار، آقایان علامه سیدساجد نقوی از علمای پاکستان، آیت‌الله آصف محسنی از علمای برجسته‌ افغانستان، صدرالدین قپانچی امام جمعه‌ی نجف اشرف، سید علی فضل‌الله از علمای لبنان، احمد سامبی رئیس‌جمهور سابق جزایر کومور، شیخ احمد‌الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، شیخ عبدالناصر جبری رئیس دانشکده الدعوه و از علمای لبنان، شیخ عبدالغنی شمس‌الدین دبیرکل اتحادیه‌ی علمای جنوب شرق آسیا، شیخ علاءالدین زعتری معاون مفتی اعظم سوریه و اوزهان اصیل ترک رئیس جنبش ملی گوروش حزب سعادت ترکیه، با اظهار خرسندی از سلامتی رهبر معظم انقلاب، بهبودی کامل و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به جهان اسلام را از خداوند مسألت کردند.

 

 

پیام «پیام های مسلمانان» به رهبر انقلاب چیست؟

 

بدون شک ابراز نگرانی مردم کشورمان از عمل جراحی رهبر انقلاب و سیل پیام های علاقه مندان داخلی و برگزاری مراسم های شکرگزاری در سراسر ایران قابل توجه است اما پیام های مسلمانان دیگر کشورهای جهان درباره این مساله جای تامل بیشتر دارد.

 

ضمن آنکه پیام های مسئولان رسمی کشورهای منطقه نظیر ترکیه، کویت، پاکستان و قطر در جایگاه خود حائز اهمیت است اما پیام های مردمی و علمای این کشورهای بدون شک نشان دهند نفوذ معنوی رهبری و نظام جمهوری اسلامی در میان توده های مسلمانان منطقه خواهد بود.

 

گستره پیام ها و واکنش های مسلمانان به عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر انقلاب از فلسطین و لبنان تا شبه قاره هند نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری آیت الله خامنه ای قلب های مسلمانان منطقه را جذب انقلاب اسلامی کرده است.

 

این همان رویدادی است که قدرت های خارجی از آن واهمه داشتند و سال ها قبل برای بدنام کردن آن و تحریک دیگر مسلمانان منطقه علیه نفوذ ایران، عنوان «هلال شیعی» را برای این رویداد به کار بردند.

 

اما اکنون با توجه به پیام های سران مسلمان ولی سنی مذهب برخی کشورها و گروه های مقاومت منطقه به رهبر انقلاب، نشانه های عدم موفقیت کشورهای استکباری برای منزوی کردن ایران در میان مسلمانان به بهانه شیعه گرایی، بیشتر نمایان می شود.

 

بدون شک پیام دیگر این پیام ها ظهور یکپارچگی میان کشورهای اسلامی با محوریت ایران در برابر قدرت های فرامنطقه ای است.

 

هم اکنون تحلیل گران کشورهای غربی با تحلیل واکنش های مردم، علما و مسئولان کشورهای منطقه نسبت به سلامتی رهبر انقلاب اسلامی ایران، می توانند قدرت ایران را در سطح منطقه تخمیم بزنند، قدرتی که از 36 سال قبل شروع به شکل گیری کرده و هم اکنون ایران را به یک کشور تاثیرگذار در منطقه تبدیل نموده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین