تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
plusresetminus
حزب الله: پلیس نیکاراگوئه بیش از صد نفر از مخالفان رئیس جمهور این کشور را که سعی داشتند تا برای آزادی صدها معترضی که از سال میلادی گذشته در بازداشت هستند دست به تجمع بزنند، دستگیر کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۹۷۷
خشونت پلیس در تظاهرات نیکاراگوئه و بازداشت ده‌ها تن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پلیس بعدتر اعلام کرد که به درخواست سفیر کشور واتیکان ۱۰۷ معترضی که روز شنبه بازداشت شده‌اند را تا ساعات آتی آزاد می‌کند.
 
دولت نیکاراگوئه سپتامبر سال میلادی گذشته هرگونه اعتراضات اپوزیسیون را ممنوع اعلام کرد و پلیس تلاش معترضان که قصد تجمع در ماناگوا را داشتند متوقف کرد و با تعدادی از آنها برخورد و در نتیجه آنها را با زور به داخل ماشین‌های گشت فرستاد.
 
سفارت آمریکا در ماناگوا اما نگرانی خود را از طریق توئیتر در مورد خشونت‌های گزارش شده پلیس ابراز کرد و از مقامات نیکاراگوئه خواست تا در برابر اعتراضات مسالمت‌آمیز از قدرت بیش از حد خود استفاده نکنند.
 
"کمیسیون درون آمریکایی حقوق بشر" از دولت "دانیل اورتگا" رئیس جمهور نیکاراگوئه خواست تا آمار و ارقام دقیقی از افراد بازداشت و زخمی شده در این کشمکش‌ها که با خشونت از سوی پلیس مواجه شد به آنها ارائه دهد.
 
از آوریل سال میلادی گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند. این در حالی است که گمان می‌رود ۷۰۰ نفر در بازداشت باشند و ۵۲ هزار نفر نیز در طی سرکوب‌ها و نزاع مدنی از کشور گریخته باشند.
 
جمعه هفته گذشته دولت نیکاراگوئه اعلام کرد که ۵۰ زندانی اپوزیسیون را آزاد کرده و آنها را تحت بازداشت خانگی قرار داده است. این آزادی اقدامی آشکار در پاسخ به خواسته "اتحاد مدنی" مبنی بر آزادی زندانیان برای از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی است که به تعلیق انداخته شده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین