تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
پرسپولیس و استقلال در پایان هفته چهارم تنها دو گل دریافت کردند تا عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خود کنند.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۷۰
منصوریان و برانکو در راه ساختارسازی
 
در پایان هفته چهارم لیگ برتر باشگاه‌های سرخابی پایتخت فقط دو گل دریافت کرده‌اند و بهترین خط دفاع‌های لیگ را در اختیار دارند. قابلیتی که اگر ادامه داشته و رو به رشد باشد نشان می‌دهد به زودی شاید دوباره شاهد رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر جدول باشیم. اگر منصوریان بتواند چالش خط هجومی تیم‌اش را حل کند. البته پرسپولیس برانکو چند گام بلند از استقلال پیش است و هارمونی لازم را در نقاط مختلف زمین به دست آورده؛ در حالی که استقلال منصوریان به جز خط دفاع، در نقاط هافبک و حمله ضعف‌های مشهودی دارند که باعث شده سردرگمی در خطوط تهاجمی این تیم به وضوح دیده شود.

از مولفه‌های مهم موفقیت در فوتبال امروز دنیا انسجام دفاعی و گل‌های خورده هرچه کم‌تر است. استراتژی‌ای که در همین کشور خودمان تیم ملی را به راحتی راهی جام جهانی کرده؛ و پرسپولیس اقتصادی فصل گذشته را قهرمان لیگ برتر. بعد از نزدیک به ده سال. آن هم در شرایطی که تفاوت‌های پرسپولیس برانکو در لیگ شانزدهم و پانزدهم کاملا محسوس؛ و تعداد گل‌های خورده پرسپولیس نشان دهنده اساس قهرمانی سرخ‌ها بود. 14 گل خورده فصل قبل؛ در برابر 34 گل خورده دو فصل قبل. تکلیف تیم ملی هم که مشخص است. ما تنها تیم در قاره‌های مختلف هستیم که مقدماتی جام جهانی 2018 را بدون گل خورده پیگیری می‌کنیم.

اما نکته مهم درباره این دو تیم، سرمربیانی هستند که برای این ساختارشکنی در فوتبال ایران و ساختارسازی پایه‌ای، وقت و انرژی فوق‌العاده‌؛ و توجه‌ای ویژه گذاشته‌اند و بعد از تلاش چند ساله، ثمره آنچه کاشته بودند را درو می‌کنند. طبیعتا انتظار می‌رفت با موفقیت‌های برانکو و کی‌روش، مربیان جوان داخلی نسبت به الگوبرداری از آن‌ها و روش‌های‌شان ترغیب شوند. طبیعی هم بوده که در لیگ جدید حداقل گام‌هایی رو به جلو برداشته شود. به خصوص درباره نقش انسجام دفاعی در موفقیت‌های نهایی پایان رقابت‌ها.

حالا در پایان هفته چهارم لیگ برتر نمی‌توان قضاوت قاطعی درباره عملکرد تیم‌ها و مربیان‌شان داشت؛ اما تعداد گل‌های خورده تیم‌ها و پیگیری مسیر توپ‌هایی که وارد دروازه‌شان شده می‌تواند کمک کننده درباره آینده‌شان هم باشد. استقلال فقط دو بار دروازه‌اش باز شده و آن هم هر دو از روی نقطه پنالتی. پرسپولیس هم مسیر فصل گذشته را ادامه می‌دهد و سخت‌تر از سخت به حریفان‌اش موقعیت می‌دهد و گل‌می‌خورد.
منبع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین