تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
plusresetminus
حزب الله: مرجان کلهر، اسکی‌باز ایرانی، خطای خود را به داوران مسابقات قهرمانی جهان اعلام کرد و حذف شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۶۲۷
رسم پهلوانی در اسکی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مرجان کلهر، عضو تیم ملی اسکی آلپاین زنان ایران که در رقابت‌های قهرمانی جهان در سوئد شرکت کرده بود، دست به اقدامی عجیب اما قابل تقدیر زد و در حالی که نامش توسط داوران برای حضور در مرحله دوم مسابقات اعلام شده بود، با اعلام خطای خود به داورانی که آن را ندیده بودند، از ادامه مسابقه انصراف داد. او که با این اقدامش مورد توجه و تحسین رسانه‌ها و داوران و ورزشکاران حاضر در مسابقات قرار گرفت، به خبرآنلاین از علت این کار خود گفت:
 
لطفاً در ابتدا از تصمیمی که گرفتید حرف بزنید. چرا چنین تصمیمی گرفتید؟
 
ابتدا یک توضیحی در مورد قوانین مسابقه بدهم. طبق قانون فدراسیون جهانی اسکی هر ورزشکاری که بخواهد در مسیر مسابقه شرکت کند، باید شعاع پیچ را رد کند. در واقع دروازه‌ها اگر از بین پاهای ورزشکار رد شود، اوت محسوب می‌شود که البته چندان مشخص نیست. معمولاً هیچ اتفاقی از چشم دوربین‌ها دور نمی‌ماند اما نمی‌دانم چطور این خطا را دوربین‌ها ثبت نکردند. وقتی به خط پایان رسیدم متوجه شدم که خطا کرده‌ام اما دیدم که اسمم در مانش دوم قرار گرفته است. ضمن این که به جز من، عاطفه احمدی و فروغ عباسی هم به مانش دوم راه یافتند.
 
این قضیه مقداری هم وسوسه‌برانگیز است و من فکر می‌کردم که به احتمال ۹۹ درصد من را اوت اعلام می‌کنند چون من اوت کردم و هیچ چیزی هم از نظر داوران پنهان نمی‌ماند اما وقتی به خط پایان رسیدم دیدم که اسمم در رنکینگ است و می‌توانم در مانش دوم هم شرکت کنم. می‌شد که تاریخ‌ساز شوم و در مانش دوم هم شرکت کنم چون این اتفاق ممکن است دیگر هیچوقت برای من در دوران ورزش حرفه‌ای‌ام نیفتد اما با توجه به ایمان و اعتقادی که داشتم و اخلاقیاتی که در خودم می‌شناسم، تصمیم گرفتم که این کار را انجام بدهم.
 
این حرکت در رسانه‌های مختلف جهان به شدت بازتاب داشته. یک جورهایی به جا آوردن رسم پهلوانی در اسکی بوده.
 
- نمی‌دانم این را چطور بگویم. متأسفانه آن قدر آدم‌ها بد شده‌اند و تقلب زیاد شده که این کار من که اصلاً کار خاصی هم نبوده با برداشت بزرگی مواجه شده. در نهایت خیلی خوشحالم که این کار را انجام دادم.
 
اگر ممکن است در مورد مسابقات قهرمانی جهان هم توضیح بدهید.
 
مسابقات قهرمانی جهان مسابقات بزرگی است که تمام قهرمانان جهان در آن حضور دارند و این که ما توانستیم به مرحله دوم مسابقات راه پیدا کنیم برای اولین بار در تاریخ اسکی ایران بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین