تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله : حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: پس از افشا شدن نقش دشمن در این حوادث، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند....
۰
کد مطلب : ۱۶۰۰۲۶
مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: پس از افشا شدن نقش دشمن در این حوادث، مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و در مقابل جمعیت معدود اغتشاشگر، میلیون‌ها نفر در استان‌های مختلف وارد میدان شدند تا به دشمن بفهمانند که ممکن است نقاط ضعفی باشد و اعتراضاتی داشته باشد، اما آنها هیچگاه در دام توطئه دشمن قرار نمی‌گیرند.
                                                                                                     
                                                                                                                                                               
 
/////به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و سومین نشست خبری خود با اشاره به سالروز فرار شاه مخلوع از کشور عزیزمان اظهار کرد: روز ۲۶ دی ماه بود که شاه فرار کرد و هنوز آن صدای انقلابی مردم در گوشمان هست که می‌گفتند:"دیو چو بیرون رود فرشته درآید."
 
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های صورت گرفته در کشور در هفته‌های اخیر بیان داشت: در هفته‌های اخیر مجدداً شرارت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را داشتیم که طراحی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی و حمایت کردند از اینکه اغتشاشاتی را بتوانند در کشور عزیزمان بوجود بیاورند و به زعم باطل خودشان و با توجه به تحلیل‌های غلطی که مثل همیشه داشتند، احساس کرده بودند اگر مردم احیاناً درخواست‌ها و مطالباتی دارند، می‌توانند بر موج اعتراض‌های مردم سوار شوند؛ لذا عوامل و دست‌پرورده‌های خودشان را تحریک، بسیج و تجهیز کردند تا در بین صفوف مردم وارد شوند و خساراتی را به اموال مردم و اموال عمومی وارد کرده و ناامنی ایجاد کنند و احیانا افرادی در این ماجرا‌ها کشته شوند.
 
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در این زمینه دو موضوع عیان شد، اظهار کرد: اول کینه‌توزی و دشمنی مستمر و بی‌انتهای آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ایران و مترصد بودن بر اینکه از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند که در این برهه هم استفاده از فضای مجازی دردستور کارشان بود و از این موضوع بهره گرفتند.
 
وی ادامه داد: نکته دومی که برای همگان روشن‌تر شد، این بود که مردم عزیز و متدین و انقلابی کشور ما هوشیار هستند و به محض اینکه متوجه شدند نقشه، نقشه دشمن است و می‌خواهد از برخی از نارضایتی‌های مردم سوءاستفاده کند و دارد ایجاد آشوب، اغتشاش و ناامنی می‌نماید، بلافاصله مثل همیشه به کمک نیرو‌های نظامی وانتظامی آمدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اولا مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و همچنین در مقابل جمعیت معدود اغتشاشگر، میلیون‌ها نفر در استان‌های مختلف وارد میدان شده و بار دیگر پیمان خودشان را با نظام و کشورشان و با مسئولین‌شان تجدید کردند و پیمان عهد مجدد بستند تا به دشمن بفهمانند که ممکن است نقاط ضعفی باشد و اعتراضاتی داشته باشد، اما هیچگاه در دام توطئه دشمن قرار نمی‌گیرند و به صراحت انزجار وتنفر خودشان را از آمریکا اعلام کردند.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: مطلب دیگری که باز در این روز‌های اخیر اتفاق افتاد، حقیقتا می‌توان گفت که بی‌حیایی آمریکا بود که به بهانه‌هایی، تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌های ایران اعمال کرد و از جمله ریاست محترم قوه قضاییه را در لیست تحریم‌ها قرار داد.
 
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این اقدام آمریکا تصریح کرد: آمریکای فلک‌زده نمی‌داند که چقدر از طرف مردم ما و کشور ما مورد تنفر است و مردم ما از دولتمردان آمریکا که طی چندین دهه انواع و اقسام ظلم‌ها  وجفا‌ها را به ایران کرده‌اند، متنفر هستند که وقتی ازناحیه آمریکا، به نحوی از انحاء - ولو بصورت گذاشتن اسم در لیست تحریم- نام کسی به میان بیاید،  این موجب افتخار آن فرد در کشور است و برای او یک نکته مثبت است و درکارنامه او بعنوان یک نکته مثبت ثبت و ضبط می‌شود؛ اما همین امر برای آمریکا باز بعنوان یک لکه ننگ و نقطه منفی درکارنامه‌اش ثبت می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درادامه بیان داشت: در خصوص اغتشاشات اخیر اولا نقش و حمایت‌های دشمن مطرح بود که توسط نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و انتظامی در حال تعقیب و ریشه یابی است. عواملی که آگاهانه بخصوص با دشمن همکاری داشتند، چه افرادی که دستگیر شده‌اند، چه کسانی که دستگیر نشده‌اند و ممکن است که بعد شناسایی و دستگیر شوند، طبق قانون، مجازات خواهند شد.
 
سخنگوی دستگاه قضا گفت: بحث دیگر این است که چون برخی از افرادی که به خیابان آمده بودند، بهیچوجه نه دشمن بودند و نه با دشمن آگاهانه همدستی می‌کردند و بعضی از آنها چه بسا که برای مطالبات حقیقی شان آمده بودند، از همان روز‌های اول تاکید شد که نیرو‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کاملا مراقب و مواظب باشند که این افراد را که از خود مردم هستند و با دشمن نیستند و یا احیانا کسانی باشند که فریب خورده‌اند و آسیب و آزاری به کسی نرسانده باشند و جایی را تخریب نکرده و آتش نزده‌اند و پرچم، مسجد، حسینیه و مغازه مردم را آتش نزده‌اند، حتما جدا کنند و حتی‌الامکان دستگیر نکنند.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: تاکید شد که اگر کسانی هم احیانا دراین اغتشاشات خیابانی دستگیر شده‌اند، از افراد کم‌گناه و فریب‌خورده باشند، آنها را حتما به زندان نبرند و اگر لازم نیست برایشان سوء سابقه نیز درست نشود.
 
وی افزود: نکته سوم که قابل تاکید بود، این بود که بالاخره عده‌ای در جریان اغتشاشات دستگیر می‌شوند. افراد فریب خورده ممکن است در میان دستگیر شده‌ها باشند. البته افراد مجرم هم احیانا در این بین هستند؛ افراد مجرمی که تشکیلاتی و وابسته به بیرون و گروه‌هایی هستند که سعی می‌کنند چهره مجرمانه خودشان را مخفی کنند و دروغ بگویند و آدرس دروغ بدهند و بعضی از مسائل را کتمان می‌کنند. اینها نیاز است که شناسایی شوند. لذا به نیرو‌های انتظامی و بخصوص نیروهای قضایی و دادستان‌ها تاکید شد که سریعتر پالایش کرده و افراد بیگناه احیانا اگر در بین دستگیرشده‌ها هستند و افراد فریب خورده و کم‌گناه و کسانی که کم سن وسال‌تر هستند، آزاد شوند که همین کار صورت گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: در نتیجه در دو مرحله عده کثیری از کسانی که دستگیر شده بودند، آزاد شدند که یکسری از کسانی بودند که قبل از اینکه به زندان یا دادسرا معرفی شوند، تعداد قابل توجهی از آنها آزاد شدند و کسانی هم که به دادسرا معرفی شدند، هر مقدار که ممکن بود با ضمانت پدران و مادرانشان و با وثیقه‌های نسبتا سبک آزاد شدند.
 
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: تعدادی بودند که طبق گزارش اولیه و نظر وزارت اطلاعات و دستگاه‌های انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه از کسانی بودند که به عنوان مرتبط با خارج و جریان‌های ضد انقلاب، لیدر‌ها و سردسته‌های اغتشاشگران بودند که بازداشت شدند.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در روز‌های اول و دوم و سوم مجموعا حدود ۶۲۲ نفر از کل کشور قرار بازداشت موقت برایشان صادر شد که برای تعدادی نیز قرار کفالت و وثیقه صادر گردید که همین افراد نیز متعاقباً با کسانی که شناسایی شدند و تشخیص داده شد که در این سطح نیستند، از همین ۶۲۲ نفر نیز تعدادی آزاد شدند؛ بطوری که امروز قبل از ظهر وقتی از تهران در این زمینه خبر گرفتند، عنوان شد که مجموع بازداشتی‌های تهران به ۵۵ نفر رسیده است.
 
وی ادامه داد: از کل کشور نیز آماری که تا دیروز داشتم حدود ۴۰۰ و اندی نفر بود. الان چیزی حدود حداکثر ۴۶۵ نفر باقی مانده‌اند که احتمالا دیروز یا امروز برخی از آنها هم آزاد شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: یک نفر در کلانتری خودکشی کرده بود و فردی است که هنوز به زندان معرفی نشده بود وکسی بود که بر اساس گفته نیروی انتظامی فردی معتاد و دارای سابقه در اراک بوده است و مقداری مواد مخدر نیز همراه داشته است. این فرد در کلانتری اقدام به خودکشی کرده که به طور طبیعی پرونده‌ای در دستگاه قضایی اراک برای او تشکیل شده و در حال پیگیری است تا مشخص شود دقیقا موضوع چه بوده است.
 
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: فردی هم در رابطه با حوادث اخیر دستگیر شده بود که در زندان اوین بود که ایشان هم خودکشی کرده که بر اساس فیلمی که موجود است، او هم در دستشویی، خودکشی کرده و البته معتاد هم بوده و سابقه اعتیاد داشته و حدودا ۲۱ ساله بوده است.
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: روز‌های اول عنوان شده بود که ایشان دانشجوست؛ درحالی که ایشان دانشجو نبوده؛ معتاد بوده و خودکشی کرده و پرونده‌ای نیز در این زمینه تشکیل شده و در حال رسیدگی است. البته چیزی مبنی بر اینکه وی در اغتشاشات بوده و کاری می‌کرده، وجود ندارد؛ اما در آن روز‌ها دستگیر شده و همراه با یک جمعیتی به زندان آمده و از خانواده‌اش هم تحقیق صورت گرفته است. مطلبی دیگری که گفته بودند سه یا چهار نفرکشته شده اند، تحقیقات نشان داد که این حرف دروغ بوده است.
 
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین