تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
حزب الله: معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 امروز دیدارهای جداگانه‌ای با همتایان روس و آمریکایی خود خواهند داشت.
۰
کد مطلب : ۶۹۲۴۲
اختلاف بر سر زمان و نحوه لغو تحریم‌ها

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان امروز با همتایان روس و آمریکایی خود در وین دیدار می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ساعت 11 به وقت وین( 13:30 به وقت تهران ) با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهند داشت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز قرار است به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین بپیوندد.

همچنین معاونان وزیر امور خارجه ساعت 12 به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) نیز دیدرای با ویلیام برنز، نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران دیدار و گفتگو خواهند داشت.

از پنجشنبه شب و با حضور جان کری در وین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا سه دور مذاکرات فشرده با حضور کاترین اشتون داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در پی اعلام منتفی شدن خبر بازگشت به تهران گفت: در این چند روز بحث‌های مهمی انجام شده، ولی پیشنهاد قابل توجهی مطرح نشده که آن را به تهران ببرم.

پیش از این نیز خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده بود که طرح پیشنهادی جدیدی از سوی آمریکا مطرح نشده است و ایده‌هایی برای نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر مطرح است.

به نطر می‌رسد تاکنون ایده های جدید برای رفع کامل اختلافات مفید نبوده است.

ایران و کشورهای 1+5 به نظر می‌رسد هنوز بر سر موضوعات اصلی از جمله تعداد سانتریفیوژها و مسئله تحریم‌ها بر سر اختلاف هستند.

گفته می شود مشکل اصلی فعلی بحث بر روی زمان است. در مورد تحریم ها بحث تعلیق و لغو به صورت پلکانی مطرح است که ایران می‌تواند این مسئله را با اقدامات برگشت پذیر و برگشت ناپذیر به شکلی در مسیر توافق هماهنگ کند اما مدت زمان انجام اقدامات و لغو نهایی همه تحریم ها مسئله اصلی است و در حال حاضر  بر روی مدت زمان توافق جامع هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.

از سوی دیگر در مورد بحث غنی سازی با توجه به اینکه طرف مقابل غنی سازی صنعتی ایران را پذیرفته است، اکنون مسئله مهم شیب حرکت است و اینکه در نقطه آغاز ایران باید دارای چه تعداد سانتریفیوژ باشد، با چه شیبی در این مسیر حرکت کند  و فاصله  زمانی مسیر پلکانی چگونه باشد از موضوعات اصلی اختلاف است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین