تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
plusresetminus
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به افزایش آمار کودک‌آزاری در سطح استان از صورت گرفتن اغلب کودک آزاری‌ها توسط نزدیکان و آشنایان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۳۶۹
اغلب کودک‌آزاری‌ها توسط نزدیکان صورت می‌گیرد
حزب الله بتول دمندان؛  محسن ارشدزاده عصر چهارشنبه در جلسه تبیین حقوق کودک که عصر امروز با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: سالانه گزارش‌های متعددی از سراسر استان درباره کودک‌آزاری به دست ما می‌رسد که در بسیاری از موارد آزار کودک از جانب نزدیکان او صورت می‌گیرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش کودکان می‌تواند از به‌وجود آمدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در آینده جلوگیری کند، افزود: کودکان زیر ۶سال ساکن روستاهای محروم در قالب مهدهای روستایی علاوه بر اینکه به تحصیل می‌پردازند هرروز از یک وعده غذای گرم برای جلوگیری از سوتغذیه برخوردار می‌شوند که از اقدامات بهزیستی استان است.
 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اعلام این خبر که تولد کودکان دوقلو در استان افزایش یافته است و بیش از ۲هزار دوقلو در سال اخیر در استان متولد شده است، بیان کرد: این کودکان نیز هم از لحاظ معنوی و مادی توسط بهزیستی حمایت می‌شوند و بدیهی‌ست کودکان دارای معلولیت نیز از حمایت‌های بهزیستی در این استان بی‌بهره نمی‌مانند.
 
وی راه‌اندازی مرکز حمایتی آموزشی برای کودکان کار را از جمله اقدامات بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار عنوان کرد و تصریح کرد: کودکان کار در سطح خیابان توسط اکیپی جمع‌آوری می‌شوند و سپس در این مرکز ساماندهی می‌گردند.
 
ارشدزاده از حمایت بهزیستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبر داد و افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه کودکان مدت‌هاست با آن مواجهیم این است که فرزندخانده‌ها از ارث محروم می‌مانند و دچار مشکلات قضایی متعددی در این‌باره می‌شویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین