تاریخ انتشارسه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
plusresetminus
حزب الله: رییس شورای شهر کرج گفت: مهمترین مشکلات زیست محیطی کرج آلودگی هوا و پسماند است.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۹۶۶
مهمترین مشکلات زیست محیطی کرج کدامند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عباس زارع عصر امروز در همایش روز زمین پاک که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: مهترین چالش زیست محیطی کرج آلودگی هوا است که البته  پاییز و زمستان سال گذشته به دلیل بارندگی مناسب چندان حس نشد.
 
وی ادامه داد: نباید نسبت به آلودگی هوا بی توجه بود و باید اقدامات اساسی برای حل این معضل صورت داد  در غیر این صورت با توجه به رشد جمعیت و به تبع آن افزایش تعداد خودروها، آلودگی هوا به معضلی حل نشدنی تبدیل می‌شود.
 
وی توضیح داد: برای حل این مشکل در کرج باید به توسعه سیستم حمل نقل عمومی از جمله قطار شهری و اهمیت معاینه فنی خودروها بیشتر توجه شود.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته علی رغم محدودیت های اعتباری موفق به خرید 30 دستگاه اتوبوس نو و بهسازی ناوگان فرسوده شدیم که این تا حد زیادی نویدبخش کاهش آلودگی هوا است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری ضابطین این حوزه برخورد جدی تری با خودروهای آلاینده بصورت بگیرد تا افراد نسبت به اهمیت سلامت خودروی خود حساسیت بیشتری به خرج دهند.
 
رییس شورای شهر کرج ابراز کرد: مدیریت شهری بخشی از مسئولیت کاهش آلودگی هوا را به عهده دارد و باید سایر ارگانها مثل پلیس و محیط زیست و منابع طبیعی هم همکاری ویژه تری در این حوزه داشته باشند.
 
وی با اشاره به دیگر چالش زیست محیطی کرج گفت: پسماند دیگر معضل محیط زیستی کرج است ولی تا کنون به دلایلی به دغدغه عمومی تبدیل نشده است.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری به حوزه پسماند توجه ویژه ای شده و اعتبار مدیریت پسماند از 10 میلیارد به 40 میلیارد تومان افزایش یافته است که این نوید بخش تغییرات مثبتی در این بخش است.
 
وی افزود: برای مدیریت پسماند علاوه بر تلاش مسئولین، باید به دنبال جذب بیشتر مشارکت شهروندان باشیم چون بدون مشارکت  آنها هیچ هدفی به درستی محقق نمی‌شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین