تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
plusresetminus
حزب الله : نخست وزیر پاکستان طی اظهاراتی اعلام کرد که اسلام آباد زمینه گفتگوی طالبان و آمریکا در راستای پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان را فراهم کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۸۰
پاکستان زمینه مذاکرات طالبان و آمریکا را فراهم کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی خود در ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان در مورد همکاری با آمریکا برای به میز مذاکره کشاندن طالبان گفت که آمریکا که پیش از این پاکستان را به رفتار دوگانه در قبال طالبان متهم می کرد اکنون خواهان همکاری پاکستان برای فراهم کردن زمینه مذاکرات با طالبان است.
 
وی افزود: اسلام آباد پیش از این هم بارها اعلام کرده بود که مسئله افغانستان تنها از طریق مذاکرات قابل حل است و از این رو زمینه مذاکرات آمریکا با طالبان را فراهم کرد و اکنون مذاکرات بین طرفین در جریان است.
 
لازم به ذکر است که «زلمای خلیل زاد» نماینده  ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، در سفر ۳ هفته پیش خود به اسلام آباد با عمران خان دیدار کرد و از وی خواست که در سوق دادن طالبان به میز مذاکره نقش ایفا کند و چند روز بعد از آن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک نامه رسمی به عمران خان خواهان همکاری وی در زمینه صلح افغانستان شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین