تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
حزب الله : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیس‌بینی می‌شود سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور در ابتدای خردادماه امسال از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم رهبر معظم انقلاب شود.
۰
کد مطلب : ۸۱۸۸۸
سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه اوایل خردادماه تقدیم رهبر انقلاب می‌شود
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز در محل مجمع تشخیص برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی این مجمع، اظهار داشت: در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ادامه پیدا کرد و سیاست‌های اقتصادی آن را به پایان رساندیم و در هفته‌های آینده سیاست‌های مربوط به محیط زیست و امورات فرهنگی و اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

وی از برگزاری جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصحلت نظام در یکشنبه آینده خبر داد و گفت: با وجود اینکه شنبه آینده تعطیل است، مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر نظرات مجمع تشخیص درباره سیاست‌های کلی برنامه ششم را به مقام معظم رهبری تقدیم کنیم تا ایشان پس از مطالعه آن را به دولت ابلاغ کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیش‌بینی می‌کنیم سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در ابتدای خردادماه تقدیم رهبری شود و خردادماه نیز به دولت ابلاغ شود و دولت و مجلس تیر یا شهریورماه آن را بررسی کنند تا بتوان بودجه 95 را براساس سیاست‌های کلی برنامه ششم در شهریورماه امسال تنظیم کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه سال 95 نخستین سال شروع برنامه ششم توسعه خواهد بود، گفت: در این سال اولین بودجه براساس برنامه ششم تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به طرح موضوع یمن در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز گزارشی در مورد بحران یمن در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد؛ یمن باتلاقی برای عربستان خواهد بود. اختلافات جدی درون حاکمیت عربستان شروع شده و حتی بسیاری از خلبان‌ها از رفتن به یمن خودداری کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هر چه عربستان زودتر از باتلاق یمن بیرون بیاید به نفع خودش است. تنها راه‌حل مسئله یمن شروع مذاکرات بین گروه‌های مختلف یمنی است.

رضایی ادامه داد: مردم یمن، مردم متمدنی هستند و نشان داده‌اند که کشورشان را می‌توانند اداره کنند. لذا عربستان باید هر چه سریعتر بمباران‌ها را تمام کند و اگر این کار را انجام دهد، به نفع خودش است.

وی با بیان اینکه مردم عربستان انسان‌های باسوادند و از اوضاع یمن ناراحت هستند، افزود: بسیاری از کشورهایی که قول داده‌اند که به عربستان کمک کنند این کار را نکردند و از طریق سفر و روحیه دادن، عربستان را در چاهی انداخته‌اند که هر چه عربستان در این جهت تلاش بیشتری کند، بیشتر در این چاه فرو می‌رود و به نفعش است که خودش را از این مهلکه بیرون بکشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت طرح رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان، گفت: بحث‌های ما در مجمع تشخیص درباره طرح رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان تمام شده  و تمام نظرات کارشناسان را گرفته‌ایم و در این زمینه تحقیقات میدانی انجام داده‌ایم.

رضایی یادآور شد: هم‌اکنون این طرح در نوبت دستور مجمع تشخیص قرار گرفته و پس از اتمام بررسی سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های کلی انتخابات به این طرح رسیدگی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات وزیر کشور درباره ورود پول‌های کثیف، آیا این موضوع در سیاست‌های کلی انتخابات مطرح شده است؟ افزود: یک بند سیاست‌های کلی انتخابات شفاف‌سازی تمام منابع و هزینه‌های انتخاباتی است که اگر ابلاغ شود در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون می‌شود و حد و حدود اینکه هر کسی چه مقدار می‌تواند در انتخابات هزینه کند را باید مجلس تعیین کند، اما شفاف کردن این منابع در سیاست‌های کلی انتخابات آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره نامزدی‌اش در انتخابات آینده، تاکید کرد: من در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به طرح برخی موضوعات درباره ورود دولت به عرصه انتخابات، آیا درباره این مورد طرحی در سیاست‌های کلی انتخابات گنجانده شده است؟ یادآور شد: ما در این زمینه بحث کرده‌ایم. هر نوع استفاده از ثروت و قدرت در انتخابات ممنوع است و حدود وظایف آن را مجلس شورای اسلامی مشخص می‌کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین