تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله : معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج از تخصیص ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال از طریق فاینانس خط اعتباری چین برای ساخت فاز اول خط ۲ مترو کرج خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۵۸۲
تخصیص ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت فاز اول خط ۲ مترو کرج
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پنجمین جلسه کار گروه تأمین منابع مالی خط ۲ متروی کرج به ریاست دکتر مراد کردی معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج و سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی، مدیران و کارشناسان در محل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری برگزار شد.
 
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج در این جلسه از تخصیص مبلغ ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال از طریق فاینانس خط اعتباری چین برای ساخت فاز اول خط ۲ مترو کرج خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تأمین منابع مالی، مذاکرات مبسوطی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون فاینانس، موانع و راهکارهای رفع آن ارائه شد.
 
 
وی ادامه داد: مبادله موافقت نامه با شرکت چینی سیتیک به میزان ۳۱۰ میلیون دلار معادل ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال، انتخاب بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل و تأئید قرارداد توسط این بانک، دریافت مجوز ماده ۶۲ از سازمان مدیریت برای ۵۰ درصد هزینه قرارداد از سهم دولت، مذاکره در خصوص رهن املاک شهرداری برای تضمین ۵۰ درصد سهم شهرداری و همچنین دریافت مجوز فاینانس طرح از شورای اقتصاد کشور بوده و در خصوص مراحل باقی مانده نیز اقدامات مناسبی انجام شده است که حمایت و پیگیری مدیران ارشد شهری و استانی را از مبادی ذیربط می‌طلبد.
 
معاون مالی و اقتصادی شهرداری با بیان اینکه برای تضمین پرداخت این مبلغ نیازمند تضمین هایی از سوی دولت و شهرداری هستیم، افزود: این امر در شهرداری با معرفی املاک شهرداری به منظور ترهین انجام شده و دولت نیز می‌بایست از طریق وزارت اقتصاد برای تضامین اقدام نماید.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهای منابع مالی در کشور، لازم است تأمین منابع از طریق تهاتر، اوراق مشارکت و فاینانس صورت پذیرد و با توجه به اینکه عزم جدی برای اتمام این پروژه در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد، اتمام طرح در موعد مقرر دور از ذهن نیست.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین