تاریخ انتشارشنبه ۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله : سرپرست شهرداری کرج اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را منوط بر همراهی و همکاری شهروندان کرجی اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۴۳۹
لزوم همراهی همه جانبه شهروندان در اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمدرضا احمدی نژاد پیرو اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در کرج طی روزهای اخیر، بر اهمیت این موضوع تاکید و اظهار کرد: امروزه دفع مواد زائد، زباله و پسماند در شهرهای بزرگ به معضلی با پیامدهای روز افزون تبدیل شده که بی شک کرج نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
 
وی، به صرف هزینه های هنگفت جهت جمع آوری، جابجایی و دفع مواد زائد و زباله اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مساله مهم اقتصاد مقاومتی هموار مد نظر مقام معظم رهبری بوده است این طرح با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله سازمان مدیریت پسماند شهرداری در کرج آغاز شد تا بتوان قدمی در جهت احقاق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه برداشت.
 
احمدی نژاد، همچنین در بخش دیگر سخنان خود به مخاطرات زیست محیطی زباله ها و عدم توجه به ساماندهی این مقوله مهم در گذشته اشاره کرد و گفت: مسائل مطرح شده؛ سبب شد مدیریت شهری کرج با تکیه بر تفکر، تعقل و تخصص همچنین با استفاده از تجربیات بدست آماده در جهت مقابله با این معضل بزرگ بر آید.
 
سرپرست شهرداری کرج تاکید کرد: به طور قطع اشاعه فرهنگ تفکیک زباله از مبدا با ایجاد زیر ساخت های لازم، هزینه های مدیریت پسماند را به حداقل ممکن می رساند. اما از طرفی باید به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش زباله در محیط زیست و شهر، علاوه بر افزایش هزینه های جمع آوری و حمل ونقل آن، بستر ساز شیوع بیماری های مختلف و آلودگی آب و خاک خواهد شد.
 
وی، تفکیک و بازیافت را اصلی ترین مولفه مدیریت صحیح پسماند اعلام کرد و گفت: شهروندان کرجی بایستی نسبت به مدیریت زباله های خانگی همچنین تفکیک پسماند تَر و خشک حساسیت ویژه ای داشته باشند و مسئولان را در راستای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح همراهی کنند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین