تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
کاندیدای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک که فعالیت در این رشته را تجربه کرده می‌گوید اگر به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شود سالی یک میلیارد به ژیمناستیک تزریق می‌کند!
۰
کد مطلب : ۱۴۲۳۳۲
سالی یک میلیارد به ژیمناستیک می‌آورم
 

 

                       
                       

حبیب نوظهوری یکی از چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران است که حدود ۳۰ سال سابقه حضور در این ورزش را دارد. وی اجرای چندین حرکت برای نخستین بار در ژیمناستیک ایران و کسب بیش از ۱۰۰ مدال کشوری و بین المللی را در کارنامه خود دارد. 

یک آسیب دیدگی زود هنگام از ناحیه زانو که طی اردوهای آمادگی تیم ملی اعزامی به بازیهای آسیایی ١٩٩٨ تایلند رخ داد باعث شد تا نوظهوری از ادامه فعالیت در این رشته باز بماند. وی بعد از مصدومیت زودهنگام در عرصه ورزشکاری ، از سال ١٣٧٧ به باشگاهداری و مربیگری روی آورد.

 با روی کار آمدن محتشمی به عنوان رئیس فدراسیون و راه اندازی کمیته های مختلف فدراسیون ژیمناستیک در سال ١٣٨٦، نوظهوری به عنوان دبیر کمیته ترامپولین انتخاب شد و از سال ١٣٨٩ تاکنون نیز  ریاست  این کمیته ورزشی را بر عهده دارد. در ادامه مصاحبه خبرنگار مهر با این کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون را می‌خوانید:

* خبرگزاری مهر - چرا برای انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ثبت نام کردید ؟

- حبیب نوظهوری: من شاگرد مکتب ژیمناستیک ایران هستم. از ٤ سالگی تاکنون در این رشته فعالیت داشته ام و همواره زندگی ام با ورزش عجین بوده است. اگر به سابقه ام نگاه کنید بیش از ۱۰ سال عضو تیم ملی ایران در رده های سنی مختلف بوده ام و بارها عنوان قهرمان قهرمانان را به خود اختصاص داده ام و بیش از ١٢٨ مدال کشوری و بین المللی دارم. اجرای چندین حرکت که برای اولین بار در ایران صورت گرفت و کسب موفقیت های متعدد در عرصه های بین المللی باعث شد تا در سال ١٣٧٤ به عنوان بهترین ورزشکار دانش آموز ایران برگزیده شوم . کسب این افتخارات موجب شد تا  مورد تقدیر از رئیس جمهور وقت ایران قرار بگیرم و همچنین از سوی خوان آنتونیو سامارانش ( رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک  ) لوح تقدیری به من اهدا شد.

* چه شد که ورزش ژیمناستیک را کنار گذاشتید؟

- بعد از یک آسیب دیدگی زود هنگام، از سال ١٣٧٧ به باشگاهداری و مربیگری روی آوردم و در همین راستا به عنوان مربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در جام جهانی ٢٠٠٦ انتخاب شدم. اگر به شغلم نگاه کنید بیش از ١٩ سال باشگاهدار رشته ژیمناستیک هستم و با اتکا به لطف خداوند متعال ، دعای خیر بزرگان از جمله پدر و مادرم و پشتکاری که داشتم توانسته ام یک باشگاه ورزشی را به مجموعه باشگاه های زنجیره ای تبدیل کنم بطوریکه هم اکنون ٦ شعبه در سطح استان آذربایجان شرقی با جمعی از مربیان و پرسنل در حال فعالیت است و تلاش می کنم شعبه هفتم این مجموعه  را در تهران احداث کنم.

این مجموعه ها توانسته برای بیش از ٥٠ نفر مربی ژیمناستیک کارآفرینی کند و همین حالا هم در صدد جذب ۳۰ مربی خوب از سطح کل کشور هستیم تا بتوانیم انشاالله در آینده ای نه چندان دور، در هر استانی حداقل یک شعبه داشته باشیم. اگر به سابقه مدیریتی ام نیز نگاه کنید خواهید دید علاوه بر سابقه باشگاهداری موفق و چندین سال قهرمانی لیگ برتر کشور  که حاصل آن تحویل ده ها قهرمان تیم ملی و کشوری بوده بیش از ۱۰ سال نیز در مسئولیت های مختلف  فدراسیون ژیمناستیک انجام وظیفه کرده ام و اگر به تحصیلات بنده ( دکترای فیزیولوژی ورزشی ) هم توجه کنید خواهید دید کاملا با رشته ام همخوانی دارد. بنابراین تصور می کنم با این پیشینه مرتبط ، باید نامزد احراز ریاست فدراسیون می شدم تا این رشته ورزشی مادر و تخصصی توسط خود خانواده ژیمناستیک اداره شود. بارها مسئولان استان از من خواسته اند تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر ثبت نام کنم اما فکر می کنم جایگاه من آنجا نباشد زیرا  بهتر است هرکس  دنبال تخصص خودش باشد.

* برخی می گویند اگر شما رئیس فدراسیون آینده انتخاب شوید فقط به رشته ترامپولین خواهید پرداخت و به سایر کمیته ها اهمیتی نخواهید داد. آیا صحیح است ؟

- این موضوع را کاملا تکذیب می کنم و اصلا چنین چیزی نمی تواند صحت داشته باشد ، چرا که من یک ژیمناست هنری کار بوده ام و در هنری هم مربیگری کرده ام و به خوبی می دانم که ژیمناستیک هنری چقدر سخت تر از سایر رشته هاست. سال ها طول می کشد تا یک ورزشکار خوب در این رشته پرورش یابد. دقیقا بخاطر اهمیت این کمیته بر سایر کمیته ها بنده در باشگاه های زیر مجموعه خودم، تلاش دارم اولویت را به آموزش  ژیمناستیک هنری بدهم. به همین منظور و در جهت رسیدن به اهداف بالای المپیکی در سال ٢٠٢٤  با یک مربی خارجی که قبلا سرمربی ایران بوده  و به زبان فارسی کاملا مسلط می باشد ، قرارداد ۱۰ ساله بستم و ماهانه نزدیک یکصد و پنجاه میلیون ریال از جیب خودم برای ایشان هزینه می کنم تا در المپیک ٢٠٢٤ برای کشورم افتخار بیاوریم. اگر ژیمناستیک هنری برایم اهمیت نداشت این سرمایه گذاری بلند مدت را برای آن انجام نمی دادم و برای ترامپولین این کار را می کردم.

پس اهمیت ژیمناستیک هنری بر هیچکس پوشیده نیست و این رشته ، پایه و اساس سایر کمیته های فدراسیون ژیمناستیک است.  البته این به آن معنا نیست که ما هیچ اهمیتی به سایر کمیته ها  و رشته های زیر مجموعه ندهیم بلکه به هر کمیته ای وابسته به جایگاهش در میادین بین المللی و المپیک بها داده می شود و از هیچ کدام غافل نمی شویم. این طبیعی است که وقتی من در فدراسیون ژیمناستیک، مسئول کمیته ترامپولین ایران هستم باید بطور کامل و بدون تعصب نسبت به هیچ رشته ای از ترامپولین دفاع کنم اما از نظر من رشته هنر ، ایروبیک، ترامپولین و یا آکروژیم نیازمند حمایت وپشتیبانی هستند. بنابراین چنانچه بتوانم مورد اعتماد اعضای محترم مجمع واقع شده و مسئولیت فدراسیون را بر عهده بگیرم  به همه رشته ها نگاه مساوی خواهم داشت و با تعصب ویژه ای تلاش می کنم فدراسیون ژیمناستیک را به یکی از هشت فدراسیون برتر کشور تبدیل کنم. خانواده ژیمناستیک باید به همگان اثبات کنند که ژیمناستیک دروازه ورود به تمام ورزش هاست و توجه به آن در طولانی مدت باعث رشد همه فدراسیونهای ورزشی شده و در نهایت جایگاه ورزش ایران در المپیک و میادین بین المللی بالا و بالاتر خواهد رفت.

*در برنامه خود عنوان کرده اید که نباید بصورت تک محوری عمل کنیم. منظورتان چیست؟

از آنجا که ما در ژیمناستیک هنری فاصله زیادی با دنیا داریم  لذا لازم است سرعت پیشرفتمان را نسبت به کشورهای مطرح دنیا در این رشته ، بیشتر کنیم تا رفته رفته این فاصله کمتر شود و دقیقا به همین منظور باید از هرگونه تک روی و استفاده از روش آزمون و خطا در فدراسیون آینده جلوگیری کنیم. بنده در نظر دارم  چنانچه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم علاوه بر جذب افراد قوی و بانفوذ در هیئت رئیسه فدراسیون، یک کمیته فنی متشکل از افراد صاحب نظر و جوانان شایسته را دور هم جمع کنم.

در این کمیته با استفاده از تجارب همه بزرگان و خرد جمعی ، تصمیمات درست فنی،  به دور از هرگونه سلایق شخصی گرفته خواهد شد چرا که دیگر زمانی برای اشتباه کردن نداریم. در حال حاضر ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان ، تایلند ، اندونزی  و اکثر کشورهایی اروپایی و عربی و حتی هندوستان سرمایه گذاری عظیمی در ژیمناستیک کرده اند و حیف است که ایران از این قافله عقب بماند، واقعا ورزشکاران ایران خیلی شایسته  و با تعصب تر از آنها هستند  زیرا با وجود بضاعت اندک کنونی مدال کسب می کنند. مسلما اگر امکانات کافی در اختیار آنها قرار داده شود می توانند در عرصه ژیمناستیک دنیا موفقیت های بیشتری کسب کنند. معتقدم فدراسیون آینده باید تلفیقی از انرژی جوانان و تجربه پیشکسوتان باشد.

* مشکل  امروز ژیمناستیک را  در چه می دانید ؟

۱. نبود وسایل استاندارد در همه استانها علی الخصوص تهران که محل تمرین تیم های ملی کمیته های مختلف فدراسیون ژیمناستیک است.
۲. بی توجهی به مقام مربیان ، داوران و قهرمانان، به عنوان الگوهای ورزشکاران آینده ساز 
۳. نگاه نتیجه گرایانه و بهره برداری های کوتاه مدت از کسب مقامهای بدست آمده 
۴. نبود برنامه های میان مدت و بلند مدت برای آینده ژیمناستیک ایران. هر کسی آمده ، دنبال نتیجه بوده تا بگوید در زمان من این اتفاقهای خوب افتاده است، تاکنون کسی به دنبال اجرای  برنامه بلند مدت نبوده تا آیندگان بتوانند از آن بهره های لازم را ببرند تا این آینده نگری ادامه یابد.
۵. ضعف در برگزاری مسابقات رده های سنی مختلف 
 ۶. کمبود اعزام های برون مرزی و همچنین فراهم نشدن زمینه تشکیل اردوهای منظم سالیانه همه کمیته های فدراسیون ، پیکر نحیف ژیمناستیک را رنج می دهد.

 به این موارد باید عدم ثبات مدیریت  و کمبود بودجه  کافی را نیز اضافه کرد. ژیمناستیک یک ورزش دیربازده است و نمی توان در کوتاه مدت از آن انتظار بالا داشت. سال گذشته کشور ارمنستان با جمعیتی زیر چهار میلیون و با امکاناتی بسیار پایین تر از ایران نمایش خوبی در المپیک ٢٠١٦ برزیل داشت، این موضوع درسایه  ثبات مدیریتی آلبرت آزاریان است  که از قهرمانان ژیمناستیک المپیک میباشد  و حدود سی سال بر  فدراسیون ژیمناستیک ارمنستان ریاست می کند. در زمینه رفع مشکلات مالی هم باید اذعان کرد ژیمناستیک به چند شاخه تقسیم می شود بنابراین ضرورت دارد رئیس آینده فدراسیون بتواند علاوه بر منابع مالی که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی اختصاص می یابد توانایی جذب اسپانسرهای قوی ، از طریق ارتباطات قدرتمندانه را داشته باشد.

*به گفته خودتان یکی از مشکلات بزرگ ژیمناستیک بحث مالی است. شما در این زمینه و جذب اسپانسر چه برنامه ای دارید؟

من از همه کاندیداهای محترم می خواهم به صورت شفاف اعلام کنند که با کدام اسپانسر صحبت کرده اند و با چه مبلغی می خواهند به ژیمناستیک خدمت کنند؟ اینکه ما عنوان کنیم با چندین اسپانسر صحبت کرده ایم و قرار است کمک های فراوان جذب کنیم بی آنکه نشانه های آن را ارایه کنیم کافی نیست ، بنده از همین جا از همه اعضای محترم مجمع می خواهم که بطور کامل به شعارهای گفته شده از طرف همه کاندیداها دقت کافی داشته باشند که اگر در آینده به آن عمل نکردند و در حد شعار باقی ماند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

رئیس فدراسیون آینده و کادرش باید عاشق این رشته باشند و از زندگی و توان مالی خود برای ارتقای ژیمناستیک استفاده کنند. معتقدم رئیس آینده فدراسیون باید از چنان تمکن مالی برخوردار باشد که نیازی به دریافت پول تحت عنوان حقوق از فدراسیون نداشته باشند چرا که اینجا محل خرج کردن است نه محل کسب درآمد . من برنامه های خوبی برای جذب اسپانسر و راه اندازی کمیته اقتصادی با حضور متخصصان این کار را دارم  و در کنار این برنامه ها اطمینان می دهم هر ساله حداقل ۱۰ میلیارد ریال از طرف شخص خودم به فدراسیون ژیمناستیک تزریق کنم .اگر سایر کاندیداهای محترم این چنین توانایی های دارند اعلام کنند تا بنده به نفع آنها کنار بکشم.

* اگر رئیس شدید چه برنامه هایی برای ورزشکاران و مربیان خواهید داشت؟

از آنجایی که خودم ورزشکار بودم کاملا شرایط آنها را درک می کنم. بیمه و حقوق ماهیانه ثابت از جمله مواردی است که باید برای ملی پوشان و مربیان ملی در نظر گرفته شود. ما اگر به این ورزشکاران و قهرمانان بها ندهیم در آینده کسی جذب ژیمناستیک نخواهد شد چرا که  نوجوانان و جوانان برای ورود به این رشته و تلاش جهت  موفقیت، وضعیت قهرمانان شاخص را در نظر می گیرند.

* در صورت لزوم حاضر به ائتلاف با کاندیدای خاص هستید؟

برای آشکار شدن افکار عمومی اعلام می کنم که من با یکی از کاندیداهای ژیمناست دیگر صحبتهایی کرده ام و هر دوی ما تا روز مجمع انتخاباتی ، بهترین تصمیم را به نفع خانواده ژیمناستیک خواهیم گرفت چرا که ما ژیمناستها نباید کاری کنیم که تجربه های تلخ گذشته تکرار شود و غیر ژیمناست ها که تعصبی نسبت به این رشته ندارند زمام امور را در دست بگیرند.تجربه نشان داده  غیر ژیمناست ها هرچقدر هم که مدیران باتجربه و توانمندی باشند برخی افراد سودجو و منفعت طلب خود را به ایشان نزدیک کرده و با ارائه اطلاعات نادرست به آنها ، موجب گمراهی مدیران غیر ژیمناست می شوند.

*مدال آوری اخیر ژیمناستیک را چطور ارزیابی می کنید؟ 

- این مدالها کار یکی دو سال نیست. این ثمره ی تلاش روسای قبلی فدراسیون ژیمناستیک است. بذر ژیمناستیک را امروز بکارید حداقل ١٠ الی ١٥ سال دیگر برداشت می کنید. پس می بایستی به زیر ساختها توجه ویژه ای داشته باشیم و فقط با ثمره تلاش گذشتگان پز ندهیم بلکه بررسی کنیم  چه بذری برای آیندگان کاشته ایم. افتخارآفرینی ژیمناست هایی  همچون سعیدرضا کیخا ، هادی خناری نژاد ، عبدالله جامعی و خیلی های دیگر حاصل تلاش مربیان شهرستانی این عزیزان و زحمات روسای قبلی فدراسیون بوده است و اگر این افراد از صحنه ورزشکاری خارج شوند آیا پشتوانه های کافی برای جایگزینی آنان داریم؟ اعتقاد دارم حتی در صورت وجود این پشتوانه ها هم  که سال ها برای آنان زحمت کشیده شده و برای رسیدن به سطح اول آسیا لازم است تلاش های فروانی برای جوانان و نوجوانان آینده صورت گیرد.

* چه برنامه هایی در جهت روند رو به رشد هیاتها خواهید داشت ؟  

- اعتقاد راسخ دارم که هیاتهای استانی بازوهای قدرتمند یک فدراسیون محسوب می شوند و لازم است حمایت های لازم از هیات ها صورت گیرد.  در حال حاضر برخی از این هیات ها با ماده ٨٨ دست و پنجه نرم می کنند و این امر خوشایند عرصه ورزش و ژیمناستیک در مقام مادر همه ورزش ها نیست. تردید ندارم که این سیاست حتی المقدور باید در رابطه با ژیمناستیک تغییر کند. ضمن اینکه باید تاکید کنم فدراسیون باید در رابطه با خرید وسایل ژیمناستیک که به خاطر گرانی تهیه آن از عهده هیات ها خارج است به آنان یاری برساند.

* آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اصلی پیشبرد اهداف رشته های پایه تا چه اندازه می تواند با فدراسیون تعامل سازنده داشته باشد؟

- برنامه ریزی فدراسیون باید با آموزش و پرورش در یک راستا باشد. احساس می کنم در حال حاضر مغایرتهایی در این رابطه وجود دارد که جلوی پیشرفت کار را می گیرد و حتما در اسرع وقت این مغایرتها را برطرف خواهیم کرد.

* در زمینه کسب کرسی های بین المللی چه برنامه ای دارید؟

- فکر می کنم در این بخش خیلی ضعیف کار کرده ایم. در سالهای نه چندان دور کرسی هایی در آسیا و غرب آسیا داشتیم اما متاسفانه بنا به غرض ورزی های شخصی از دست رفت که باید بار دیگر تلاش کنیم در عرصه آسیا موفقیت هایی داشته باشیم.

* برنامه شما در زمینه گسترش فعالیت بانوان چه خواهد بود؟ 

- گمان می کنم طی سال های اخیر در حق بانوان ظلم شده و آنگونه که شایسته آنان است نسبت به برگزاری مسابقات چه در رشته هنری وچه در رابطه با زیر مجموعه های مرتبط اقدام لازم صورت نگرفته است. چنانچه توفیق خدمتگزاری نصیب اینجانب شد تلاش خواهم کرد بخش بانوان نیز همپای آقایان در مسیر پیشرفت و ترقی گام بردارد و قهرمانان خانم نیز به حق واقعی خود برسند. بخش بانوان با توجه به شرایط خاص خود باید به شکل کاملا مستقل برنامه ریزی و اجرا شود. کارشناسان و متخصصین فرهیخته و تحصیلکرده و مجرب در بخش بانوان داریم که می توانند در صورت نیاز با بخش آقایان تبادل دانش فنی داشته باشند. برگزاری حداقل یک تورنمنت بین المللی اسلامی در سال میتواند روحیه مثبت دیگری به این بخش  نیمه فعال فدراسیون تزریق کند. حتما از مدرسان فدراسیون جهانی برای کمیته های مختلف آن در زمینه های  ارتقا دانش مربیگری و داوری دعوت خواهیم کرد. برگزاری لیگ بانوان در بخش انگیزشی به مربیان بی تاثیر نخواهد بود.

* به نظر می رسد چند دستگی ژیمناستیک را آزار می دهد؟

با شما موافق نیستم. ژیمناستیک چند دسته نیست شاید اختلاف سلیقه هایی بین دوستان باشد و این هم در همه جا بوده و هست و خواهد بود اما اینکه بخواهیم از عنوان چند دستگی استفاده کنیم را نمی پسندم. من هم مثل همه خواستار برقراری عدالت هستم و اینکه بعضی از افراد ضعیف ، ناتوانایی های خود را با تهمت به دیگران پوشش میدهند را لایق خانواده بزرگ و فهیم ژیمناستیک نمی بینم به همین دلیل از این خانواده فهیم انتظار دارم  با درایت و اتحاد خود اجازه ندهند غیر ژیمناست ها از اختلاف سلیقه بین ما سوء استفاده کنند. همه ما ژیمناستها یک دغدغه مشترک داریم و آن پیشرفت ژیمناستیک ایران است. جامعه ژیمناستیک به یک اتحاد واحد نیاز دارد تا از این مرحله بحرانی، حساس و تاثیرگذار عبور کند.

* آیا از فعالیت های کنونی فدراسیون  رضایت دارید ؟

-جامعه ژیمناستیک  می توانند با پاسخ دادن به سئوال زیر به جواب سوال شما برسند. اصلی ترین وظیفه یک سرپرست فدراسیون چیست ؟ اجرای امور جاری فدراسیون در همه بخشها و مهمتر از همه برگزاری هرچه سریعتر مجمع انتخاباتی در فضایی برابر و عادلانه بین همه کاندیداها. حال از شما می خواهم بپرسم از زمانی که آقای اسبقیان آمده ، به غیر از ژیمناستیک هنری به کدام کمیته دیگر فدراسیون ژیمناستیک اهمیت داده شده است تا بتوانند اردوهای منظم و مسابقات بین المللی و جهانی را تجربه کند ؟ من به خود اجازه نمیدهم در رابطه باسایر کمیته ها صحبت کنم ولی در رابطه با رشته ترامپولین که بنده مسئول آن هستم میتوانم به جرات بیان کنم که هیچ برنامه و اردویی برای ترامپولین ایران که یک رشته المپیکی است طی یک سال اخیر در نظرگرفته نشده و حتی دوبار بنده برنامه یکساله و چهارساله خود را تقدیم فدراسیون کرده ام ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری نشده است.

 اما در مورد کاندیدا شدن آقای اسبقیان هم تنها می توانم عرض کنم که ایشان در اواخر سال گذشته که مجمع سالیانه ژیمناستیک برگزار شد در بین همه روسای هیئت ها و اعضای مجمع به وضوح اعلام کردند که من اصلا قصد آمدن به صحنه انتخابات را ندارم و به تاخیر افتادن مجمع انتخابات هیچ ربطی به من ندارد ولی حالا چیز دیگری می بینیم ، ای کاش ایشان هم مثل سرپرست تیر اندازی به خاطر احترام به خانواده  ژیمناستیک کاندیدا نمی شدند تا این شبهه به وجود نیاید که وی از جایگاه سرپرستی به منظور کسب رای و احراز ریاست  استفاده می کند. واقعا دشوار است که بپذیریم فردی هم سرپرست فدراسیون باشد و هم کاندیدای احراز پست ریاست فدراسیون.

* پس معتقدید آقای اسبقیان باید از سرپرستی استعفا بدهد؟

شاید بهتر بود این امر صورت می گرفت تا شرایط برای کاندیداها مساوی باشد نه اینکه یک نفر از تمام امکانات فدراسیون برای ریاست خود استفاده کند اما دیگران  چنین امکانی را نداشته باشند. با این شرایط اسم انتخابات را هم می بایستی عوض کنند و بگذارند انتصابات!

* اما در برخی فدراسیونها مثل کشتی سرپرستان در انتخابات شرکت کردند و انصراف هم ندادند؟ 

بله اولا این امر پیش از ارائه آیین نامه جدید بوده است و  ضمن اینکه آقای خادم متعلق به خانواده کشتی و چهره شناخته شده این ورزش است. او از رشته دیگری به کشتی نیامده بود ثانیا اگر دقت نمایید در آئین نامه جدید ، دقیقا به دلیل پیشگیری از همین سوء استفاده ها بحث سرپرستی منتفی شده است. حال چطور می شود سرپرست فدراسیون، کاندیدای پستی است که خود رئیسش میباشد؟ این تناقض در اجرای آئین نامه جدید ، قابل تامل است و سئوال من از وزارت ورزش و جوانان این است که چرا در آئین نامه جدید فدراسیونها آمده است که دیگر هیچ فدراسیونی به دوره سرپرستی نخواهد رفت؟ آیا جواب این سئوال جز پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی نیست؟ پس چرا بعد از آئین نامه جدید به خود سرپرست  اجازه ثبت نام داده اند؟

خود بنده بارها به آقای ادهمی سرپرست حوزه دبیری فدراسیون و حتی به خود آقای اسبقیان نیز اعلام کرده ام که در فدراسیون ژیمناستیک از طریق امکانات فدراسیون با هیاتها تماس گرفته می شود و تبلیغ می کنند و این تصور را نزد برخی از  از روسای هیاتها ایجاد می کنند که نظر وزارت ورزش با سرپرست منصوب خودشان است در حالیکه بنده با توجه به شناختی که از مسئولین وزارت ورزش و جوانان دارم مطمئنا اینطور نیست ، زیرا مسئولین مربوطه بارها اعلام کرده اند در انتخابات فدراسیون ها بی طرف هستند و امیدوارم که در آینده هر آنچه که به نفع ژیمناستیک باشد آن رخ دهد. متاسفانه در هفته های اخیر خود شخص آقای اسبقیان با اکثر استانها تماس گرفته و برای انتخابات رایزنی کرده است. پس این چه انتخاباتی است که یک نفر از رانت سرپرستی به نفع خود استفاده می کند و سایر کاندیداها چنین حقی ندارند؟ من از وزارت ورزش تقاضا می کنم پس از بررسی های لازم با چنین مواردی برخورد کند.

* صحبت پایانی شما به عنوان یک کاندیدای ژیمناستیک چیست؟

- کار آفرینی و اشتغال به فرمان رهبر عزیز انقلاب. هدف نهایی من راه اندازی سیستم باشگاه داری است مطابق آنچه آنچه در دنیا انجام میشود و ما به وزارت ورزش کمک کنیم نه اینکه مدیریتها آویزان وزارت ورزش باشند. از هیات داری باید به سمت باشگاه داری برویم. این راه نجات ژیمناستیک است. باشگاه داری نگاه خصوصی و غیر دولتی دارد ولی هیات داری نگاه دولتی دارد و نگاه ها باید عوض شود. در پایان از همه اعضای محترم مجمع تقاضا دارم به شعارها توجه نکنند، واقعیتها را بسنجند و به عملکرد ١٠ ساله گذشته همه کاندیداها دقت داشته باشند و ببینند کدام یک از کاندیداها بیشترین کمک و تاثیر را به ژیمناستیک رسانده و اگر انتخاب نشود آیا باز دلش به ژیمناستیک خواهد سوخت و هر کمکی از دستش بربیاد به ژیمناستیک خواهد کرد یا خیر؟

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین