تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان البرز گفت: حدود 450 نفر در مراکز سالمندان استان البرز نگهداری می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۵۰۶۹۳
زندگی 450 سالمند در خانه‌های سالمندان استان البرز

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
شیوا اکبری گفت: در استان البرز 12 مرکز نگهداری از سالمندان وجود دارد که سه مرکز از این مراکز دارای خدمات شبانه‌روزی و خدمات در منزل و 9 مرکز دیگر فقط به ارائه خدمات شبانه‌روزی مشغول هستند.

 

وی افزود: این مراکز جمعاً ظرفیت نگهداری 478 را دارد که در حال حاضر حدود 450 نفر در مراکز سالمندان استان نگهداری می‌شوند.

 

اکبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به فرهنگ موجود در جامعه، خانواده‌ها تا حد امکان از سالمندان خود نگهداری می‌کنند و فقط در شرایط اضطراری از قبیل بیماری وخیم ذهنی و جسمی سالمند، تنها ماندن سالمند در ساعات زیادی از شبانه‌روز به علت اشتغال فرزندان، نبود امکانات مناسب محل زندگی از قبیل آسانسور و ... ناچار به مراجعه به این مراکز می‌شوند.

 

وی ادامه داد: مراکز نگهداری از سالمندان استان البرز مراکزی درجه یک با کیفیت بالا هستند که در آنها سعی می‌شود به بهترین نحو از سالمندان مراقبت به عمل آید.

 

اکبری در پایان با اشاره به نحوه تامین هزینه‌های این مراکز گفت: با توجه به این که این مراکز به صورت خصوصی اداره می‌شوند، تامین هزینه‌های نگهداری بر عهده خانواده سالمند است که بخشی از این هزینه به صورت یارانه توسط اداره کل بهزیستی تامین می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین