تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات مسئولان حج ایران و عربستان در مورد حج تمتع 95 فردا برگزار می شود.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۳
فردا؛ دور جدید مذاکرات ایران و عربستان در مورد حج تمتع
 
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  سعید اوحدی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات حج تمتع سال 95،گفت: بعد از اینکه کشور عربستان اعلام کرد حاضر است  مشکل صدور ویزا زائران ایرانی را در داخل کشور حل کرده و برای زائران در داخل کشورمان ویزا صادر شود،این اقدام را گامی مثبت تلقی کردیم. 

وی ادامه داد: بعد از این اقدام،عربستان با دعوتنامه ای مکتوب از هیئت ایرانی درخواست کرد در دور جدید مذاکرات شرکت کرده و مذاکرات دو جانبه در مورد حج انجام شود. 

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت تصمیم گرفتند در این دور از مذاکرات شرکت کنیم. 

اوحدی با اعلام اینکه به طرف عربستانی اعلام کرده ایم که صدور ویزا یکی از 11 خواسته هیئت ایرانی است،افزود: یکی از شروط اساسی ما تامین امنیت زاِئران ایرانی و حفظ گرامت زائران براساس آموزه های دینی است. در سال های گذشته مشکلاتی در تفتیش بار زائران زن و روحانیون پیش می آمد که برای ما قابل پذیرش نیست. 

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وارد محوده قرمز زمانی برگزاری حج شدیم و این آخرین فرصت عربستان است، تاکید کرد:جلسه دو جانبه فردا برگزار می شود. ما 20 راهکار را به عربستانی ها برای تامین امنیت زائران و برگزاری حج ارائه کرده ایم. 

وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد عربستان به دنبال خرید وقت برای عدم انجام حج از سوی ایران باشد،گفت:ممکن است آنها به دنبال خرید زمان باشند اما ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم که نسبت بخ تحقق احکام الهی تلاش کنیم. 
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین