تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله : آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی از معاندان اسلام، کتابی ‌ضد قرآن نوشته‌اند گفت: این مباحث ‌برای ضربه زدن به اسلام، قرآن و پیامبر(ص) عنوان شده و به‌زودی برای پاسخگویی مطالبی را منتشر می‌کنیم.
۰
کد مطلب : ۸۹۰۲۴
انتشار کتاب‌های ضدقرآن برای ضربه‌زدن به اسلام است‌
 

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برای پاسخ‌گویی به این شبهه‌، به‌زودی مطالبی را منتشر خواهم کرد، گفت: اگر قرآن را بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که این کتاب آسمانی روی دو مسئله توحید و خداشناسی و دیگری معاد بسیار سرمایه‌گذاری کرده است.

آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه قرآن کریم هر دو مسئله توحید و معاد را به علوم تجربی و تمام علومی که مربوط به جهان آفرینش بوده، پیوند زده است،‌ افزود: یعنی اگر کسی بخواهد خداشناس باشد، باید به‌طور کامل از علوم تجربی باخبر باشد.

وی همچنین در سخنان خود به توصیه طلاب پرداخت و با بیان اینکه طلاب باید مظهر ساده‌زیستی باشند گفت: زرق و برق و تجملات انسان را از خدا دور و ظلمات را در دورن قلب و فکر انسان ایجاد می‌‌کند. طلاب باید مطالعات اخلاقی داشته و خودسازی کرده و مبانی اخلاقی را امروز در زمانی که از سوی محافل غربی، راه‌های فراوانی برای تخریب اخلاقیات وجود دارد، تقویت کنند.

مرجع تقلید شیعیان از طلاب خواستار حفظ سنت‌های حوزوی شد و افزود: یکی از این سنت‌ها، پیش‌مطالعه درس و مباحثه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، باید طلاب همانند گذشته به سمتی حرکت کنند که پیش درس را شب مطالعه کرده و پس از آن در کلاس حاضر شوند. پایه مهم حوزه‌های علمیه مباحثه است و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی طرح اشکال در درس را یکی دیگر از موضوع‌های مورد توجه در حوزه‌ها دانست و بیان کرد: این روش سبب پیشرفت می‌شود و در محافل علمی دنیا نیز وجود دارد، که در حوزه‌های علمیه کشور نیز باید احیاء شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین