تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
plusresetminus
حزب الله : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در انتخابات به دنبال نفوذ سیاسی است، تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند تا در انتخابات مجلس به چه کسی رأی می‌دهند
۰
کد مطلب : ۱۰۶۵۴۹
باید مراقب بود فعالان فتنه وارد مجلس نشوند/یادداشت‌های فروغی را به ظریف دادم تا بداند ایران از کجا به کجا رسیده

 

  •  

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی ائتلاف اصولگرایان امشب 21 بهمن در مسجد جامع قلهک، انقلاب اسلامی ایران را عامل استقلال و سرافرازی کشور دانست و گفت:‌ استقلال و آزادی دستاورد انقلاب اسلامی است که باید آن را قدر نهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تشریح بخشی از کتاب یادداشت‌های محمدعلی فروغی پرداخت و گفت:‌ بعد از جنگ جهانی اول کنفرانس جهانی در پاریس برگزار می‌شود و از همه دنیا به این کشور سفر می‌کنند، هیأتی نیز از ایران پاریس می‌روند که فروغی عضوی از این هیأت بوده است و هدف این هیأت از این سفر این بود که از خسارات ایران در جنگ جهانی اول بگویند و بتوانند از حق ایران دفاع کنند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه فروغی معروف‌ترین شخصیت سیاسی دوره پهلوی اول بوده است، خاطرنشان کرد: این هیأت در تمام یکسالی که در پارس حضور داشتند و در تمام این مدت اجازه حضور در جلسات کنفرانس را نداشتند و به ایرانیان فرصت حرف زدن داده نمی‌شد و ذلت و بدبختی ایرانیان در آن زمان به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: فروغی می‌گوید موقعی که در پاریس بودیم، انگلیسی‌ها با وثو‌ق‌الدوله نخست وزیر وقت در زمان احمدشاه مذاکره می‌کردندکه قرارداد 1919 را ببندند و این قراردادی است که با عنوان « ایران برباد ده »معروف شده است و وثوق‌الدوله بعد از عقد این قرارداد حیثیت و آبروی خود را از دست داد و به وی عاقد قرارداد می‌گفتند و این قراداد اسارت ایران به دست انگلیس بود و با وجود این در پاریس اجازه حضور به ایرانیان داده نمی‌شد.

حدادعادل به تشریح هدف خود  از اهدای این کتاب به وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار داشت: آقای ظریف را از زمانی که دانش‌آموز مدرسه بوده است می‌شناختم و من می‌خواستم با اهدای این کتاب به آقای ظریف بگویم که وی بداند ایران از کجا به کجا رسیده است، در قضیه برجام شاهد بودیم 6 کشور در مقابل ایران قرار داشتند و ما چنین مذاکرات سخت و پیچیده‌ای را در تاریخ معاصر کم سابقه می‌دانیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بابیان اینکه دنیا 18 روز تمام متمرکز بر مذاکرات ایران با گروه 5+1 بود، تصریح کرد: تیم مذاکره هسته‌‌ای ایران کار کردند، زحمت کشیدند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شاید همه آن چیزی که می‌خواستیم حاصل نشد اما توان این تیم همین بود اما نکته اینجا است که ایران که دیروز اجازه حضور برای سخنرانی و خواندن یک مقاله داده نمی‌شد، امروز به جایی رسیده است که ایران در یک طرف میز و در طرف دیگر 6 کشور دیگر قرار دارند و در تلاش هستند تا با ایران توافق کنند و این به معنی استقلال کشور است.

حدادعادل با طرح این پرسش که  غیر از جمهوری اسلامی کدام کشور در منطقه است که می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد، تصریح کرد: چند سال است که آمریکایی‌ها می‌خواهند حکومت بشار اسد را سرنگون کنند چراکه بشار اسد تسلیم  و دنباله‌روی سیاست‌های آمریکایی‌ و صهیونیستی نشد، بنابراین آمریکایی‌ها فشار می‌آورند که رابطه سوریه با لبنان و حزب‌الله محور مقاومت قطع شود و بشار اسد به دلیل آنکه نوکری آمریکا را نکرده باید مجازات شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رفتار ملت ایران برای ملت‌های دیگر الگو شده است و ما شاهدیم که در سوریه نیز مانند ایران بسیج تشکیل شده که آنان همپای ارتش این کشور در خط مقدم جنگ سوریه قرار دارند و در عراق نیز به همین صورت است که مقابل داعش ایستاده‌اند و ایران به الگوی حکومت دینی برای کشورهای منطقه تبدیل شده که این برای آمریکا بسیار سخت است.

حدادعادل با اشاره به اینکه دشمن فشارها و تهدیدات بسیاری را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است، ادامه داد: دشمنان وقتی دیدند فتنه 78 و 88 فایده ای نداشت موضوع هسته‌ای را به شورای امنیت بردند و تحریم ها را کلید زدند ولی مردم سختی ها را تحمل کردند و باید گفت روح امام هرگز کسانی را که تهمت تقلب به این نظام زدند نخواهد بخشید.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل جنگ اقتصادی است، افزود:‌ اکنون برجام به نتیجه رسیده است اما آمریکایی‌ها چه می‌کنند، نفت را با همکاری حکومت فاسد سعودی از حدود 120 دلار به 28 دلار رساندند و در حال حال آتش زدن به سرمایه اسلام هستند تا جاییکه می‌گویند اکنون قیمت آب از نفت گرانتر است.

حدادعادل گفت: اقتصاد مقاومتی بدون سبک زندگی اسلام محقق نمی‌شود و نمی‌شود مردم با تبلیغات ماهواره‌ای و ترویج زندگی غربی به زندگی خود ادامه دهند و در کنار آن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس  با بیان اینکه امسال دهه فجر مقدمه دو انتخابات مجلس و خبرگان است، تصریح کرد: این دو انتخابات هر دو از اهمیت والایی برخوردارند و آمریکایی‌ها که با همت مردم ایران از در رانده شدند اکنون می‌خواهند از پنجره برگردند و رهبری به خوبی این امر را تشخیص داده است و به مسئولین تذکر می‌دهند که گول رهبر آمریکا را نخورند و بدانند زیر دستکش مخملین یک دست چدنی است.

حدادعادل با بیان اینکه دشمن به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور است، خاطرنشان کرد: انتخابات یک فرصت است که دشمن می‌خواهد نفوذ سیاسی داشته باشد و بدانیم چه کسانی قصد تسخیر بهارستان را دارند و باید گذشته افراد به خوبی بررسی شود، حافظه تاریخی خود را به کار بیندازید و مبادا فعالان فتنه 88 و شعاردهندگان نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر کار بیایند و در مجلس حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان بررسی‌های لازم را در این امر انجام داده است، افزود: ملت جمهوری اسلامی ایران هم در راهپیمایی و هم در روز هفتم اسفندماه با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نشان خواهد داد که مسیر این انقلاب همواره در جهت وحدت و عزت این سرزمین خواهد بود و این راهی است که ملت ایران انتخاب کرده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین