تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
plusresetminus
معاون میراث فرهنگی البرز خبر داد

احداث کمپین گردشگری در روستای کرکبود طالقان

حزب الله : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از احداث کمپین گردشگری و اسکان موقت در روستای کرکبود خبر داد.
۰
کد مطلب : ۸۱۳۳۷
احداث کمپین گردشگری در روستای کرکبود طالقان
 
  •  
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،احمد ترکاشوند با بیان اینکه به منظور رفاه حال مسافران، کمپین گردشگری و اسکان موقت برای مسافران در روستای کرکبود شهرستان طالقان احداث می‌شود، اظهار داشت: این کمپین شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی بومی کرکبود خواهد بود که با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از اعتبارات استانی در ورودی روستا ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جانمایی این کمپین مجهز پیش‌بینی شده و هم اکنون در حال بررسی انتخاب پیمانکار است، خاطرنشان کرد: تیرگی و کبودی صخره‌های اطراف این روستا، قله 2200 متری، آبشار 15 متری در مجاورت روستا، شهرت عسل و گردو و همچنین وجود امامزاده شاه محمد حنفیه (ع) باعث شده تا پایان هفته صدها نفر راهی کرکبود شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: براساس یافته‌های باستان‌شناسی سفال‌های مربوط به قرون میانی اسلام به خصوص قرن چهارم و پنجم هجری به دست آمده که قدمت بلند این روستای تاریخی را نشان می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که احداث کمپین گردشگری موجب افزایش گردشگر به این روستا و همچنین رونق گرفتن صنایع دستی و سوغات این منطقه شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین