تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
plusresetminus
حزب الله : وزیر نفت گفت: پس از سخنرانی ترامپ در هشتم مه سال ۲۰۱۸ و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران قیمت نفت در یک هفته ۶ دلار جهش یافت؛ این به آن معناست که تنش سیاسی در منطقه و ابهام در بازار، نتیجه رفتارهای سیاسی از جانب آمریکاست.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۳۷۵
قیمت بالای نفت نتیجه رفتار ترامپ است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز در گفت و گو با شبکه CNN گفت: وضع اخیر در بازار و قیمت بالا، تنها به دلیل توازن میان عرضه و تقاضا نیست، بلکه وضع کنونی و قیمت بالا، نتیجه رفتارهای رئیس جمهور آمریکا و دولت این کشور است.
 
وی افزود: پس از سخنرانی ترامپ در هشتم مه سال 2018 و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران قیمت نفت در یک هفته 6 دلار جهش یافت؛ این به آن معناست که تنش سیاسی در منطقه و ابهام در بازار، نتیجه رفتارهای سیاسی از جانب آمریکاست.
 
وزیر نفت همچنین این احتمال را تأیید کرد که توافق نهایی در روز جمعه (اول تیر ماه) این خواهد بود که نیازی به توافق جدیدی نیست و باید پایبندی 100 درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت حفظ شود.
 
زنگنه همچنین در واکنش به برخی پیش‌بینی‌ها درباره افت شدید صادرات نفت ایران، گفت: ما تلاش می‌کنیم که سطح صادرات خود را حفظ کنیم، اما درباره چگونگی آن نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، زیرا دولت آمریکا به شریکان ما حمله خواهد کرد.
 
وی همچنین تأکید کرد که ترامپ با حذف توافق هسته‌ای هم به دنبال خنثی کردن دستاوردهای دولت اوباماست و هم ایران را به طور خاص هدف قرار داده است.
 
وزیر نفت همچنین اعلام کرد تلاش برای تغییر رژیم، یکی از بزرگترین اشتباه‌های دولت آمریکاست و گفت: آقای جان بولتون و برخی دیگر چنین چیزی می‌گویند و گمان می‌کنند که می‌توانند نظام ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت ما، آنها خیلی زود در می‌یابند که این کار غیر ممکن است.
 
زنگنه گفت: مردم ایران ممکن است در سختی های زیادی قرار داشته باشند و نارضایتی از برخی مسائل داشته باشند اما آنها نمی خواهند که همه چیز را تغییر دهند؛ این مسئله غیر ممکن است و آمریکایی ها این مسئله را خیلی زود درک خواهند کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین