تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
plusresetminus
حزب الله: شهرهای مختلف الجزایر روز جمعه صحنه تظاهرات گسترده علیه نظام این کشور بود و تعدادی از پلیس الجزایر نیز همصدا با مردم شعارهایی را سر دادند.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۸۷۷
هم‌صدا شدن پلیس با معترضان در بزرگترین تظاهرات علیه بوتفلیقه
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از روزنامه رأی الیوم، در پایتخت الجزایر صدها هزار تن در بزرگترین تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور شرکت کردند.
 
در این تظاهرات تعدادی از نیروهای ضد شورش الجزایر همصدا با تظاهرکنندگان شعارهایی را سر دادند. این اولین بار از زمان آغاز اعتراضات است که پلیس الجزایر با مردم همصدا می‌شود.
 
رسانه‌های الجزایر عکسی از یکی از نیروهای پلیس در استان بجایه در شرق این کشور را منتشر کردند که در میان تظاهرکنندگان ایستاده و پلاکاردی را در دست دارد. روی این پلاکارد نوشته شده بود: "من با مردم همصدا هستم، نه به تأخیر، نه به تمدید، ما خواهان برکناری نظام هستیم. پلیس، ژاندارمری و ارتش فرزندان و برادر این ملت هستند. زنده باد الجزایر."
 
پلیس الجزایر اعلام کرد که ۷۵ معترض را بازداشت کرده است. در جریان اعتراضات روز جمعه ۱۱ پلیس زخمی شدند.
 
فعالیت پلیس روز جمعه به حمایت از تظاهرکنندگان در برابر هرگونه آشوب محدود بود.
 
تظاهرکنندگان روز جمعه خواهان تغییر ریشه‌ای نظام الجزایر شدند و شعارهایی از جمله "نه به تمدید" و "امروز بروید نه فردا" سر دادند.
 
الجزایر از ۲۲ فوریه شاهد تظاهرات گسترده علیه نظام بوتفلیقه است. مردم و مخالفان با تمدید دوره چهارم ریاست‌جمهوری بوتفلیقه مخالفند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین