تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
plusresetminus
حزب الله : با توجه به انصراف محمدرضا احمدی نژاد از نامزدی تصدی شهرداری کرج، هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به موضوع انتخاب شهردار اختصاص یافت.
۰
کد مطلب : ۱۷۶۲۷۱
شهر همچنان بدون شهردار/ گزینه های جدید اضافه می شوند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد نبیونی، رییس شورای اسلامی شهر کرج، در این جلسه ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، به تشریح جزییات جلسه قبل پرداخت و با اشاره به اینکه در جلسه گذشته محمدرضا احمدی نژاد سرپرست شهردای کرج با ارسال نامه ای به شورای شهر، از کاندیداتوری شهرداری کرج انصراف داده است، گفت: با توجه به انصراف احمدی نژاد، جلسه امروز به انتخاب شهردار اختصاص می یابد.
 
 موضوع انصراف احمدی نژاد پس از نطق پیش از دستور برخی اعضای شورای شهر رای گیری و با 10 رای به تصویب رسید.
 
ادامه جلسه به بررسی گزینه های انتخاب شهردار اختصاص یافت و به اتفاق آرا مقرر شد گزینه های جدیدی برای انتخاب شهردار مطرح شود. انتخاب سرپرست جدید شهرداری کرج نیز در هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج مورد بررسی قرار گرفت.
 
 
 سرپرستی احمدی نژاد تا انتخاب شهردار استمرار داشته باشد
 رییس کمیسیون بودجه و برنامه ربزی شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص با اشاره به ضرورت تسریع در انتخابِ شهردار، گفت: سرپرستی احمدی نژاد تا انتخاب شهردار استمرار داشته باشد.
 
عباس زارع با اشاره به اینکه پیش از این نیز چالش انتخاب سرپرست را داشته ایم، تصریح کرد: شایسته یِ شهر نیست که دوباره در گیر و دار انتخاب سرپرست باشد،  اداره شهر نیازمند اقتدار و برنامه ریزی بلندمدت است.
 
این عضو شورا عنوان کرد: دوران سرپرستی احمدی نژاد آنقدر سیاه نبود که ما آن را نادیده بگیریم چرا که امورات جاری شهرداری کرج با چالش جدی روبرو نبوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه پیشبرد شهر، نیازمند شهردار است خواستارِ سرعت بخشیدن به روند انتخاب شهردار شد.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه قانونگذار در قانون اعلام کرده که شهردار ظرف مدت سه ماه انتخاب شود و راجب سرپرستی چیزی قید نشده است، گفت: باید تدبیر بیشتری داشته باشیم و نقدها نیز منصفانه باشد.
 
انتخاب سرپرست جدید به صلاح شهر نیست
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تایید صحبت های رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در خصوص استمرار سرپرستی احمدی نژاد، گفت: انتخاب مجدد سرپرست شهرداری در چنین شرایطی به صلاح شهر نیست.
 
رحیم خستو خواستار بررسی گزینه‌های مطرح برای تصدی کرسی شهرداری این کلانشهر شد.
 
 
پروسه انتخاب شهردار سرعت یابد
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عدم انگیزه سرپرست فعلی شهرداری کرج برای ادامه کار، گفت: ادامه سرپرستی احمدی نژاد به مصلحت نیست.
 
منصور وحیدی در این خصوص اظهار داشت: سرپرست فعلی شهرداری کرج، با توجه به پیشامدهای اخیر، انگیزه ای برای ادامه سرپرستی ندارد و باید این موضوع بررسی شود.
 
وی با بیان اینکه شهر بلاتکلیف مانده است، گفت: برخی از اقدامات شهرداری روی زمین مانده است و باید پیگیری شود.  
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج همچنین در خصوصِ حقوق پرسنل سخن گفت و افزود: پیگیری مسایل شهر و شهروندان کرجی امری ضروری است و نباید شهر بدون شهردار باشد.
 
وحیدی گفت: صدای مردم سالاری و حقوق شهروندی در شورای پنجم بلند بوده است و اگر در حال حاضر مردم بی اعتماد شدند، بخاطر رفتارها و گفتارهای ماست.
 
این عضو شورا عنوان کرد: انتخاب شهردار انتخابِ سختی است و باید همه موارد در نظر گرفته شود.
 
وحیدی در پایان سرعت بخشیدن به پروسه انتخاب شهردار را خواستار شد.
 
 
نیاز به انتخاب سرپرست جدید نداریم
عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز مخالفت خود را برای انتخاب سرپرست جدید اعلام کرد و گفت: در صورت انتخاب شهردار، نیاز به انتخاب سرپرست جدید نداریم.
 
محمدحسین خلیلی اردکانی، با اشاره به اینکه وظیفه ما برطرف کردن انتظارات شهروندان است، اظهار داشت: باید هرچه سریعتر شهردار را انتخاب کنیم تا در اجرای وظایف خود نسبت به شهروندان کوتاهی نکرده باشیم.
 
 
عملکرد شورا در انتخاب شهردار مطلوب نبود
رییس شورای اسلامی شهر کرج، با تاکید بر اینکه انتخاب سومین شهردار منتخب باید با دقت، همدلی و وحدت باشد، گفت: عملکرد شورا در انتخاب شهردار مطلوب نبوده و باید سریعتر این موضوع حل شود.
 
محمد نبیونی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار یکی از مسولیت های مهم شورای شهر کرج است، اظهار داشت: عملکردِ شورا ثبت می شود و به گوش آیندگان نیز می رسد، بر همین اساس ما باید دقت زیادی داشته باشیم و شهر را شرمنده آیندگان نکنیم.
 
گفتنی است، مقرر شد پس از برگزاری جلسات غیر علنی گزینه های جدیدی برای تصدی شهرداری کرج، معرفی شوند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین