تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
plusresetminus
مجتبی تونه‌ای مدیر «رادیو محرم» درباره پخش عزاداری‌ها در رادیو محرم بیان کرد که در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورا شیب پخش این عزاداری‌ها تندتر می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۴۸۶
عزاداری‌های رادیو محرم پررنگ‌تر می‌شود/ اعتبارسنجی مداحی‌ها

مجتبی تونه‌ای مدیر رادیو محرم، درباره این رادیو فصلی که از ابتدای محرم آغاز به کار کرده است به خبرنگار مهر گفت: از زمانی که رادیو محرم آغاز به کار کرد مجموعه‌ای از مداحی‌ها، روضه‌خوانی، سخنرانی‌ها و اشعار را به صورت بسته‌های محتوایی پخش کردیم.
 
وی با اشاره به رویکردهای رادیو محرم در روزهای تاسوعا و عاشورا و ویژه‌برنامه‌های این شبکه در این دو روز توضیح داد: هرچه به تاسوعا و عاشورا نزدیک‌تر می‌شویم حجم پخش عزاداری‌ها مبتنی‌بر اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر و ... پررنگ تر می‌شود و ما هم در رادیو محرم به شکل ویژه‌ای به این موضوعات می‌پردازیم. در روز تاسوعا و عاشورا نیز اقدام ویژه‌ای داریم که پخش زنده نماز ظهر عاشورا است.
 
تونه‌ای با اشاره به اهداف رادیو محرم تصریح کرد: هدف رادیو محرم در حوزه مباحث عاشورایی و محرمی ارایه عزاداری همراه با شور و شعور حسینی است و اینکه این آیین‌ها به شکل صحیحی برگزار شود.
 
مدیر رادیو محرم اضافه کرد: مداحی‌های زیادی در سراسر کشور برگزار می‌شود که شاید در برخی از این مداحی‌ها، سخنانی بیان شود که در کتب معتبر ما نقل نشده است. ما در رادیو محرم کارگروه ویژه‌ای داریم که این مداحی‌ها را بررسی می‌کند تا گفته‌های آنان از نظر سندهای تاریخی شیعی معتبر باشد و پیرایه‌ها، تحریف‌ها و نظرهای شخصی را دور می‌ریزیم.
 
وی در پایان درباره جای خالی برنامه‌های چالشی و اندیشه‌ای در رادیو محرم بیان کرد: رادیو محرم بیشتر بر شور و هیجان و احساس مبتنی است و گفتگوهای چالشی و اندیشه‌ای که به برنامه‌سازی نیاز دارد در رادیو معارف انجام می‌شود. رادیو معارف در این بخش اقدامات بسیاری دارد که به بحث‌ها و درس‌های عاشورایی و مشباحث مستدل نیز پرداخته می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین