تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
plusresetminus
حزب الله: سازمان غیردولتی "اوکسفام" درباره موج دوم شیوع گسترده بیماری وبا در یمن هشدار داد.
۰
کد مطلب : ۱۹۴۷۸۵
هشدار جهانی درباره موج دوم شیوع گسترده وبا در یمن
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سازمان غیردولتی اوکسفام در بیانیه خود درباره پیامدهای شیوع دوباره بیماری وبا در سطح گسترده در یمن در سایه افزایش موارد مشکوک ابتلا به این بیماری در سال جاری به حدود 200 هزار نفر هشدار داد.
 
این سازمان درباره "پیامدهای افزایش بدترین شیوع وبا در جهان" هشدار داد و گفت: موارد مشکوک ابتلا به این بیماری در سال جاری میلادی 195 هزار مورد است.
 
اوکسفام تصریح کرد: در دو هفته اخیر ماه مارس گذشته، نزدیک به 2500 مورد مشکوک ابتلا در هر روز ثبت شده است. این وضعیت بیانگر افزایش قابل ملاحظه موارد ثبت‌شده نسبت به ماه فوریه سال جاری است که روزانه یک‌هزار مورد مشکوک ابتلا ثبت شده بود.
 
براساس این بیانیه، این میزان بیش از 10 برابر موارد ثبت‌شده و مرگ‌ومیر ناشی از آن در دوره مشابه سال 2018 میلادی است.
 
این سازمان گفت: وبا بیش از سه هزار نفر را از زمان آغاز شیوع آن در سال 2016 میلادی در یمن کشته است.

اوکسفام هشدار داد: در صورت تداوم ثبت موارد جدید با میانگین کنونی، افزایش ناگهانی و شدید شیوع وبا باعث افزایش آن نسبت به مجموع موارد ثبت‌شده در سال 2017 میلادی خواهد شد.
 
سازمان ملل اعلام کرده است که یمن با بدترین بحران انسانی در جهان روبه‌رو است و بیش از 24 میلیون نفر یعنی بیش از 80 درصد جمعیت یمن همچنان نیاز به کمک‌های انسانی دارند.
 
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، از آغاز تجاوز نظامی عربستان و هم‌پیمانان عربی و غربی آن به یمن حدود 10 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 56 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 
این درحالی است که برخی مسئولان بشردوست آمار قربانیان را بسیار بالاتر از این ارزیابی کرده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین