تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
plusresetminus
حزب الله : افزایش حدود 10 درصد قیمت گوشت با وجود افزایش 10 تا 20 درصدی تولید آن نشان می دهد که واسطه‌ها و دلالان تنظیم بازار گوشت را در دست گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا با وجود عرضه این محصول در بازار قیمت‌ها کاهش یابد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۵۵۷
بازی دلالان و قصابان برای گرانی گوشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، از ابتدای امسال با وجود عرضه فراوان گوشت قرمز چه از طریق کشتار دام داخلی و چه واردات گوشت تازه و منجمد قیمت در بازار گوشت قرمز روند صعودی داشته و طبق گزارش بانک مرکزی رشد بیش از 10 درصدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است. 
 
بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد که در حال حاظر هر کیلو گوشت قرمز بین 50 تا 60 هزار تومان عرضه می‌شود. روند افزایشی قیمت گوشت در حالی همچنان ادامه دارد که رییس گروه بهبودات تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تولید در مقایسه با سال گذشته خبر می دهد.
 
آرش حاج حسینی،رییس گروه بهبودات تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 823 هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته، از افزایش 10 تا 20 درصدی تولید در سال جاری خبر داد و به پول نیوز گفت: افزایش حدود 10 درصد قیمت گوشت  با وجود افزایش 10 تا 20 درصدی  تولید آن نشان می دهد که  واسطه‌ها و دلالان تنظیم بازار گوشت را در دست گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا با وجود عرضه این محصول در بازار قیمت‌ها کاهش یابد.  
 
او با تأکید بر اینکه مشکلی برای عرضه گوشت نداریم، تصریح کرد: متأسفانه فرایندهایی که بر بازار حاکم و سبب شده تا شاهد افزایش قیمت باشیم . 
 
رییس گروه بهبودات تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی که امیدوار است که در ماه های پایانی سال قیمت ها افزایش دوباره ای را تجربه نکند، ادامه داد : به دلیل افزایش قیمت، حاشیه سود تولید گوشت افزایش یافته و واحدهای پروار بندی در ماه های گذشته به شدت فعال شده اند به طوری که تنها 10 درصد نیازمان را از محل واردات از کشورهایی همچون استرلیا و مغولستان تامین می‌کنیم. 
او در ادامه سخنان خود افزایش  قیمت خوراک دامی را در مورد اشاره قرار داد و افزود: 70 درصد هزینه تمام شده تولید مربوط به خوراک است بنابراین هرچه خوراک با قیمت ارزان تری در اختیار دامدار قرار گیرد قیمت گوشت کمتر می شود. 
 
امااصلاح نژادی از جمله راه کارهایی است که این مقام مسئول معتقد است می تواند به کاهش قیمت و البته افزایش حجم تولید گوشت حاصل ازدام منجر می شود . به گفته او، این کار در سال‌های گذشته کمتر انجام شده، تا حدی که سالانه 10 تا 15 هزار رأس دام پرتولید و گوشتی وارد کشور شده است.
 
براساس گزارش جهانی رتبه‌بندی کشورها از لحاظ مصرف سرانه گوشت در سال 2016 میلادی میانگین مصرف گوشت در بین کشورهای جهان 17.4 پوند است که ایران از لحاظ مصرف سرانه گوشت در بین کشورهای جهان رتبه 49 را به خود اختصاص داده است.صرف نظر از تمامی اما و اگرها برای گرانی گوشت قرمز در ایران جای این سئوال در افکار عمومی مطرح است که چرا مسئولان مربوطه با وجود صحبت‌هایی مبنی بر وفور کالا توان کنترل قیمت گوشت قرمز را ندارند؟
منبع : پول نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین