تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
plusresetminus
حزب الله : آخرین روز آبان ماه سال گذشته مرد جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از ناپدید شدن پدرش ـ یحیی ـ خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۳۵۹
نقشه جنایتکاران برای کشتن وحشیانه دو دلار فروش

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،او در جریان تحقیقات گفت: ۲۶ آبان پدرم از خانه‌اش در خیابان ۱۷ شهریور خارج شد و پس از آن دیگر از او خبری ندارم. هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گیرم جوابی نمی‌شنوم.با شکایت مرد جوان و دستور بازپرس سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات برای یافتن مرد ۵۵ ساله آغاز شد.
 
دومین شکایت/ کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به محل سکونت مرد گمشده رفته و در بررسی تصاویر به‌ دست آمده از دوربین‌های مداربسته داخل پارکینگ موفق به شناسایی خودرو سواری پژو پرشیای سفید رنگی شدند که نشان می‌داد یحیی مرد گمشده به همراه مردی که صاحب خودرو  است ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه ۲۶ آبان امسال از خانه‌اش بیرون رفته است.مأموران بلافاصله شماره پلاک خودرو پژو پرشیا را بررسی کردند و مشخص شد که خودرو متعلق به مردی ۶۵ ساله به نام حسین ساکن شهرستان ارومیه است.زمانی که کارآگاهان به سراغ حسین رفتند معلوم شد که  وی مدتی قبل راهی تهران شده و به خانه دوستش یحیی رفته و درست از زمانی که یحیی ناپدید شده بود از او نیز خبری نیست و خانواده‌اش در ارومیه ناپدید شدن او را اعلام کرده‌اند. از آنجایی که حسین (صاحب خودرو) در تهران ناپدید شده بود پرونده‌اش با قرار عدم صلاحیت از بازپرسی ارومیه به دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ارجاع شد. این درحالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد حسین و یحیی هر دو بازنشسته بوده‌اند و  مدتی بود که در زمینه خرید و فروش دلار و عتیقه فعالیت داشتند.
 
کشف خودرو سوخته مردان ناپدید شده/ از سویی کارآگاهان پی بردند خودرو پژو پرشیایی که دو مرد سالخورده سوار آن بوده‌اند به سرقت رفته است و به تمام واحدهای گشت پلیس آگاهی کشور اعلام شد تا در صورت مشاهده خودرو، آن را توقیف کنند.با گذشت چند روز از این ماجرا پلیس قزوین خودرو پژو پرشیایی را در مناطق کوهستانی این شهرستان، در حوالی روستای اردلان کشف کردند و از آنجا که خودرو بشدت سوخته بود مشخص شد که با بنزین آن را به آتش کشیده‌اند.
 
چک ۶ میلیارد تومانی/ در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان پلیس دریافتند که مردی به نام تقی ساکن ابهر با خانواده یحیی تماس گرفته و ضمن ادعای طلب ۶ میلیارد تومانی‌اش به آنها گفته بود: مدتی قبل مقداری پول برای سرمایه‌گذاری به یحیی دادم، قرار بود او  با این پول دلار و ارز معامله کند و بعد از مدتی اصل پول به همراه سودش را که ۶ میلیارد تومان می‌شد طی یک چک به من برگرداند،اما یحیی اصل پولم و سودش را تاکنون به من پرداخت نکرده است.درحالی که تقی چنین ادعایی داشت کارآگاهان متوجه شدند که او ۲۶ آبان، درست همان روزی که دو مرد میانسال ناپدید شده بودند از ابهر به تهران آمده و با یحیی و حسین قرار ملاقات داشته است.با مشخص شدن این موضوع و ادعای عجیب تقی در مورد چک ۶ میلیارد تومانی، مشکوک به نظر می‌رسید به دستور بازپرس سهرابی این مرد بازداشت شد.او در جریان تحقیقات مدعی شد که از سرنوشت دو مرد میانسال ناپدید شده بی‌خبر است و توضیح داد: روز ۲۶ آبان سال ۹۵، در میدان آزادی با حسین و یحیی ملاقات کردم و بعد از آن به شهرم برگشتم و دیگر از آنها خبری ندارم.، اما از آنجا که هر دو مرد ناپدید شده‌ در زمینه خرید و فروش دلار و عتیقه فعالیت داشته‌اند تصور می‌کنم که هر دو به خارج از کشور رفته باشند.
 
سرنخی از دومین متهم/ درحالی که تقی منکر اطلاع از سرنوشت یحیی و حسین بود  در ادامه بررسی‌ها سرنخ‌هایی به‌ دست آمد که نشان می‌داد در روز حادثه تقی تنها نبوده و مردی به نام جعفر نیز همراه با او بوده است؛ با شناسایی هویت جعفر، متهم ۳۶ ساله ۲۰ آذر امسال در شهرستان ابهر دستگیر شد.
 
افشای دو جنایت/ جعفر که در جریان تحقیقات اولیه منکر آشنایی با تقی بود اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد راز دو مرد ناپدید شده را برملا کرد.این مرد گفت: «قرار بود  تقی در ازای یک روز همراهی، ۵ میلیون تومان به من بدهد. تقی گفته بود که قصد دارد  برای دریافت طلب مالی‌اش به تهران بیاید و به همین علت نیاز دارد  یک نفر او را همراهی کند. ساعت ۱۱ صبح ۲۶ آبان سال گذشته تقی به‌ دنبال من آمد و من بعد از تعطیل کردن مغازه‌ام سوار خودرو سمند تقی شدم و به تهران آمدیم.او ادامه داد: تقی در تهران با دو مرد قرار گذاشت که همان دو مردی هستند که شما در جست و جوی آنها هستید،بعد هم به بهانه نشان دادن ملک راهی اسلامشهر شدیم. در نزدیکی اسلامشهر تقی سوار ماشین پژو پرشیا حسین شد و یحیی سوار  بر سمند آمد. تقی به بهانه نشان دادن اجناس عتیقه، به همراه حسین و با خودرو پرشیا از محل دور شد و پس از گذشت یک ساعت، با پرشیا برگشت اما از حسین خبری نبود. در حالی که یحیی در صندلی سرنشین جلوی سمند نشسته بود، تقی در عقب ماشین را باز کرد و دقیقاً پشت سر یحیی قرار گرفت و ناگهان با شوکر چند ضربه به سر یحیی زد و او را بیهوش کرد. وقتی که علت این کار را از تقی پرسیدم گفت: رفیقش، حسین را نیز کشته و جنازه‌اش را در صندوق عقب پرشیا انداخته است. از اسلامشهر به سمت ابهر حرکت کردیم و با راهنمایی تقی، در بیابان‌های منطقه هیدج دقیقاً به بالای چاهی رفتیم که گویا چندی پیش یحیی و دوستانش آن را برای پیدا کردن عتیقه کنده بودند. جنازه‌ها را به داخل گودال انداخته و روی آن را پوشاندیم. پس از این جنایت خودروی پژو پرشیا یکی از مقتولان را هم در روستای اردلان آتش زدیم.
 
او ادامه داد: بعد از آن تقی به من گفت در میهمانی شنیده است که وضع مالی یحیی و حسین خوب است و آنها مقدار زیادی مارک آلمان (پول قدیمی کشور آلمان) دارند که ارزش مالی زیادی دارد و عتیقه است. زمانی که تقی از این ماجرا با خبر می‌شود نقشه سرقت مارک‌ها را می‌کشد و به بهانه نشان دادن عتیقه و اینکه خریدار مناسبی برای مارک‌هایش دارد با یحیی و حسین قرار گذاشت که آنها را به بیابان کشاندیم و نقشه قتل هر دوی شان را اجرا کردیم.با اعتراف جعفر، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان راهی منطقه کوهستانی قزوین شده و با هماهنگی پلیس قزوین جسد دو مرد میانسال را که دفن شده بودند ساعت ۴ بعد از ظهر ۲۶ دی امسال از داخل چاه بیرون کشیدند.
 
اعتراف متهم اصلی به دو جنایت/ سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در شرایطی که تقی همچنان مدعی بی‌گناهی بود، بار دیگر تحقیقات از او صورت گرفت و باتوجه به مدارک موجود درنهایت او نیز به قتل هر دو دلارفروش اعتراف کرد.
منبع : ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین