تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
plusresetminus
حزب الله : در پی واژگونی یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی، حدود ۷۰۰ تن از مسافران آن به زیر آب رفته و جان خود را از دست دادند.
۰
کد مطلب : ۸۱۳۵۵
واژگونی کشتی حاملان مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی ۷۰۰ قربانی برجای گذاشت

 

اسپاتنیک نیز گزارش داد که هرچند تاکنون 28 تن از درون آب زنده کشیده‌ شده‌اند اما تعداد بسیای از اجساد قربانیان در فاصله 40 مایلی ساحل لیبی غرق و ناپدید شده‌اند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که این کشتی زمانی واژگون شد که مسافران برای انتقال به یک کشتی دیگر در یک سوی عرشه آن تجمع کرده بودند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، نیروی دریایی مالت با همراهی نیروی دریایی ایتالیا و دیگر کشتی‌های تجاری در حال جستجوی اجساد باقی‌مانده در فاصله 130 مایلی ساحل جنوبی جزیره ایتالیایی لامپسودا هستند.

این در حالی است که یک قایق دیگر حامل مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا نیز روز دوشنبه و در سواحل لیبی واژگون شد. نیروهای امداد و نجات ایتالیا تاکنون 150 تن را نجات داده و 9 جسد را از آب بیرون کشیده‌اند.

روند فزاینده حوادث مرگبار در دریای مدیترانه برای مهاجران غیرقانونی باعث شده است که سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی نگرانی شدید خود را بابت این امر ابراز دارند. قرار است که یک گزارش سازمان ملل با مدیریت اتحادیه اروپا در مورد این موضوع تا ماه ژوئن منتشر شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین